Houten treinset met 2 jaar en welke?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ons zoontje wordt bijna 2 en we zijn hard aan het nadenken over cadeaus.
    Nou krijgt hij van opa en oma van beide kanten een groot cadeau en van ons natuurlijk ook.
    Hij vindt toet toet leuk en omdat hij helemaal weg is van treinen krijgt hij het toet toet treinstation.
    Duplo speelt hij ook veel mee maar daar hebben we ook al best veel van.
    Nou zat ik te denken aan een houten treinset, maar daar staat meestal bij vanaf 3 jaar. Is dat dan al geschikt om met 2 jaar te geven? Ik vind het niet erg als het nog even in de kast blijft aangezien sint/kerst vrij vlot op zn verjaardag volgt en het vervolgens dus nog bijna een jaar duurt voor hij weer jarig is. Als hij dan bijv 2,5 is heeft hij dan ook nog iets leuks.

Maar dan, welk merk? Ik wil wel graag dat het makkelijk uit te breiden is mocht hij er veel mee spelen, dus extra rails en accessoires. En een zelfrijdende trein (op batterij bijv) is ook wel een must. Bij sommige merken staat ook wel dat het te combineren is met verschillende andere merken.
    Welke hebben jullie, wat raden jullie aan en wat is evt een leuke startersset?
    (Bijv de boerderijset van Bigjigs?)

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
  3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl speelde er al veel mee met 2 jaar. Het zelfrijdende treintje mocht in het begin nooit aan, dat kwam pas later.

-Die van Ikea past niet goed op verschillende andere merken. Wij hebben de startset weggegeven want alles klemde op de andere merken.

-Mentari heeft leuke dingen, wij hebben er mooie bruggen van maar het hout is minder kwalitatief (splintert soms dus die moet je even opschuren).

-Eichhorn en bigjigs is betere kwaliteit.

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wij hebben een set van het Kruidvat, omdat ik ook graag houten verbindingsstukken wilde ivm kunststof, deze past ook op andere banen. Brio is natuurlijk geweldig om een goedkopere baan mee te combineren.

Wat ook leuk is, is een houten garage die je aan kunt sluiten op de treinbaan. Er bestaan ook houten wegdelen (in ieder geval van Bigjigs en vast ook van andere merken) die je er ook weer op aan kunt sluiten.

6. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Wij hebben een 120 delig set van kidkraft gekocht met bruggen etc. Zoon heeft nu een mini setje van de action en daar speelt ie al maanden mee maar binnenkort dus een grote set (zoon is dan net 2 en krijgt.hem van de sint), het lukt hem prima om de rails neer te leggen dus ik vind het wel voor deze leeftijd geschikt

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Bedankt allemaal!
    Ik denk dat het Eichhorn of Bigjigs wordt, lijkt me de meest gunstige prijs-kwaliteitverhouding en ik vind het leuke sets.
    Denk dat mijn zoontje wel uit de voeten kan met de rails, hij is motorisch aardig handig. Het echte spelen komt misschien wat later maar het zien rijden van treinen vindt hij nu echt geweldig, naast het bouwen van rails.

8. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Onze zoon is 21 maanden en geniet al 3 maanden van z'n trein. Hij heeft de boerderij set van Brio (wagen met koe, stal met takeltje en hooibaal en dan wat rails, aangevuld met veel Ikea rails.
    Brio is duur maar hij is dol op z'n huisje en wagen met koe.
    Mogelijk mooi basisstuk en dan Ikea aanvulling?

9. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier twee starterspakketten van Brio. Geen spijt van! Ze spelen er veel mee.

Deel Deze Pagina