Hoi meiden, We zitten hier thuis even met een dilemma. We zijn vorig jaar juni verhuisd en wiilden graag voor ons nieuwe huis een mooie kast laten maken. We wilden heel graag een kast van oud-teak hout. Op 14 juli hebben we de kast besteld (op maat) en de levertijd zou ongeveer 12 weken zijn (half oktober dus). Toen we in november nog niks hadden gehoord ben ik gaan bellen en toen zeiden ze dat er problemen waren met de levering van het hout (de containers kregen ze niet vol door de kredietcrisis) en ons werd gevraagd of we nog 3 weken geduld konden hebben....naja oke dan. Vlak voor de kerst heb ik weer gebeld en nu zouden ze ons eind januari wel laten weten hoe het er an voorstond (weer het verhaal dat de containers niet verscheept werden omdat ze niet vol waren). We zitten nu dus een beetje in dubio wat we zullen doen. De kast kost ons 1400 euro (nog nisk betaald gelukkig). We kunnen een aantal dingen in ons huis niet inrichten (zoals een lamp boven de tafel) omdat de kast er nog niet is en we dus nog niet de exacte plek van de andere meubels kunnen bepalen. Voor mijn gevoel zitten we dus al een half jaar in een half af huis. Wat zouden jullie doen? De bestelling annuleren en op zoek gaan naar iets anders of toch nog wachten en hopen dat de kast snel komt? WE neigen zelf een beetje naar annuleren omdat we het wachten zat zijn.
Je kan ook rondkijken en als je wat moois hebt gevonden dan pas annuleren. Straks annuleer je deze kast en vind j niks anders dat is ook zonde.
Ik zou eerst een rondkijken en informeren of dat er bij een ander sneller geleverd kan gaan worden. Dan kan je de bestelling die je nu hebt lopen toch annuleren als je dan wat meer weet.
Ik heb ook geen idee of ze er al aan begonnen zijn. Er zijn wel meer bedrijven in de buurt die meubels maken dus dat zou op zich wel moet lukken.
Jullie wachten ook al zo lang? Het is niet dat ik het container verhaal niet direct geloof maar ben het wachten zo beu!
Heb 2 jaar geleden ook zoiets meegemaakt. Mijn meubels moesten uit Italie komen. Levertijd was 12 weken, naar 15 weken zeuren kregen we te horen dat de fabrikant over de kop is gegaan. Nieuwe serie besteld met een korting voor t wachten. Maar 13 weken later nog niks, en steeds met lulpraatjes af proberen te schepen. Heb ze toen verteld dat ze zo snel mogelijk alles op moesten komen halen,en anders konden ze t in 33948 delen op hun stoep verwachten in Amsterdam. Door deze mensen kan ik wel vlammen spugen. Met het voorschot terug betalen vertelde ze dat ze nooit geen zaken meer met ons wilden doen. IK OOK NIET MET JULLIE!!!! En verteld dat ze alles in hun ..... konden steken, en ik nooit meer iets met hun te maken wil hebben. En naar 1,5 jaar tobben hebben we dezelfde meubels als we besteld hadden binnen 12 weken geleverd gekregen, met een perfecte service.
Brabbel, ik snap je verhaal niet helemaal. Jij zit weken op je meubels te wachten, dus je hebt ze dan toch niet? Hoe kunnen ze het dan ophalen of in 33948 stukjes op hun stoep verwachten? Je had ze toch niet?? Of ben ik nu zo blond (heb je tekst 33948x gelezen, maar kom er echt niet uit).
Sorry erg warrig nu ik t zelf terug lees... Was in het midden wat vergeten. Knippen en plakken blijkt niet mijn sterkste kant te zijn. Poging 2... De tweede serie hebben ze geleverd maar was zwaar beschadigd,en verkleurd,toch in huis gezet. We hadden al die tijd op tuinstoelen gezeten. Hebben toen afgesproken dat ze zo snel mogelijk een nieuwe serie kwamen brengen. Ook dit duurde weer een eeuwigheid, en steeds als ik belde reageerde ze een beetje nonchalant. Toen ben ik uit mijn slof geschoten. Sorry dames was idd erg lastig lezen!!!
Oooohww, nu snap ik het Whaha, ja zonder dat stukje ìs je verhaal gelukkig niet te begrijpen (begon ècht aan mezelf te twijfelen)..En ik had trouwens hetzelfde gedaan hoor, vind nog dat je een lange adem hebt gehad.. Geld trouwens ook voor ts. Ik had allang die bestelling geannuleerd en op zoek gegaan naar iets anders..Voor het geld wat jullie voor een kast over hebben, kun je volgens mij ook wel iets bestaands vinden in een goede winkel..Maar zò lang wachten, terwijl anders beloofd is.....nee, dat zou ikzelf nooit doen..
Bij ons is het 2e tafel. De 1e 'knapte', die is toen gerepareerd en vlak daarna 'knapte' hij weer (scheuren in het blad) We zouden toen een nieuwe krijgen, maar die is er nog steeds niet........ Ook een verhaal dat t onverwachts wat langer duurt om container hierheen te krijgen.
Wij hebben ook teakhout maar dat kan ook barsten omdat je een te droge lucht in huis hebt dan krimpt het hout en kan het barsten! Hebben wij ook gehad nu hebben we waterbakjes aan de kachels en geregeld de was drogen op de kachels.
Ik denk dat we ze maar een ultimatum gaan stellen. Als het er over een bepaalde tijd niet is dan annuleren we de bestelling.