Mijn zus heeft een grindvloer gehad in de woning en voor een kleine is dat niet echt bepaald fijn. Het was ook heel fijn grind. Ik vind het wel een heel mooi vloer, maar niet handig als je een kleintje hebt.
Hier een prachtige houten vloer en twee kinderen en vier katten. Onze vloer is geschuurd en daarna in de olie en was. Heel mooi. Maar...., nu met de kinderen blijft hij helaas niet mooi. Vele krassen en eigenlijk moeten we de vloer opnieuw behandelen met was, maar nu met de kids wacht ik nog maar even.... Achteraf denk ik dat we hem beter hadden kunnen lakken, maar ja, ik vind dit veel mooier...
ja precies laat je ook goed informeren over de kosten en laat een offerte maken, voordat je een "expert" wat laat doen. wij hadden toen een beperkt budget en hebben echt alle verschillende opties vergeleken, voor ons was het opknappen van de vloer geen optie, dus een nieuwe vloer, echt hout was te duur en tja je hebt tegenwoordig hele mooie laminaat wat ook echt lijkt op houten vloer, maar qua kosten was een grindvloer net zo duur. en je hebt meer keus aan kleuren en structuren en minder slijtage als een laminaatvloer, dus vandaar dat wij voor een grindvloer zijn gegaan. maar een houte vloer blijf ik nog steeds heeeeel mooi vinden en ik mis ook het "rustieke geluid" lees kraken ervan haha, vond ik erg gezellig. wel grappig dat er nog meer gezinnen zijn met een hond en 3 katten! respect hahaha
Wij hebben een houten vloer die met olie bewerkt zo uit de fabriek kwam. Hij ligt er nu 1 jaartje in en is nog steeds mooi. Wel zitten er bij de bank een paar deukjes/krassen in omdat onze hond zit afzet als ze op de bank wil. Heb nog wel een vraag aan meiden die ook een houten vloer met olie hebben. Wat gebruik jullie om hem schoon te maken / te behandelen??
Wij hebben ook een houten vloer, toen wij erin kwamen was ie gelakt maar wij hebben m laten schuren en in de olie laten zetten. Gewoon omdat ik lak afschuwelijk vindt! Ik denk dat het met name aan de houtsoort zelf ligt af je krassen en vlekken snel ziet. Onze vloer is van kastanjehout dus erg zacht, en ja daar zie je veel op. Heb al aardig wat putjes van hakken enzo... Van lak wordt de vloer wat harder en hadden we die putjes nu niet gehad. Ach ja, over een aantal jaren zal er wel een nieuwe vloer komen, nu is ie nog best mooi! Lijkt me idd verstandig om er een expert bij te halen en offertes laten maken (wij zijn via via aan een adresje gekomen). Succes!
Hier een vloer in de olie Dat bevalt prima, bij krassen een laagje olie erop en het kleurverschil is weer weg. De vloer gaat hier twee keer per jaar in de olie en als ik dweil dan doen ik dat met groene zeep, gaat erg goed. In ons vorige huis hadden we een gelakte vloer, ook praktisch, alleen ik hou niet van de glans van lak, dus ik vind olie veel mooier. Ik zou trouwens een bedrijf in huren om de vloer op te knappen, je moet er weer jaren tegenaan kijken en zij doen het echt goed, met garantie.