Ool als het er al 10 jaar ligt of hangt? Op een geven moment is het toch verouderd, dan kun je daar toch echt geen enorm bedrag meer voor gaan vragen. Ik vind het bij een huurhuis ook nog weer anders dan bij een koopwoning trouwens. Een huurhuis moet officieel kaal opgeleverd worden voor de woningbouw en de nieuwe huurder kan goederen overnemen van de oude huurder. In een koopwoning zitten vloeren juist vaak bij de koopprijs in.
in een nieuwbouwhuis is dat lochies, maar na 10 jaar daar wonen kan je er niet veel voor terug verwachten, dan slopen ze het er maar uit, is het huur of koop. ik zou mits je de vloer wel mooi vind ong 400 euro willen betalen, 800 is echt te veel.
dat zou haalbaar kunnen zijn mits de huizenmarkt bij trekt...wat hij volgends de berichten allemaal niet echt gaat doen komende jaar...wij kampen er mee dat er teveel te koop staat hier in de wijk....en die komen het ook niet kwijt, dus zouden we wel degelijk verlies lijden met het kopen van een ander huis er bij enz...die kosten reken je dan neit mee he..... (gordijnen heb je gelijk in! zijn alleen op maat gemaakt van vloer tot plafond hele huis breed...dus wel handig of ze nu je smaak zijn of niet )
o maar je wilt nu nog verkopen. ja dan is de huizenmarkt nu van belang ik ging er eigenlijk vanuit over een aantal jaren verkopen. ja bij kamerhoog/breed zou dat wel een optie zijn, maar dan zou ik inderdaad daar ook een bijdrage voor vragen en anders meenemen want zulke grote gordijnen kunnen zo slaapkamer gordijnen worden hihi
Ik reken op 10% van het totaal bedrag dan...na 10 jaar he! wij zitten hier pas 4 jaar... huren is heel anders idd, moet kaal zijn anders krijg je kosten om het te laten verwijderne als nieuwe huurder niet wil...
willen wel groter gaan wonen..maar is nu geen optie...want komen huis gewoon niet kwijt Dus leven we gewoon hier, met 2 kids en 1 slaapkamer (we hebben de zolder aangepast, is nu een slaapkamertje geworden!) jahaa, meenemen word er zeker gedaan als ze niet willen...zo ook de glasvitrage! Kan ingekort of vermaakt worden voor slaapkamer ramen!! Maar over smaak valt niet te twisten....
Bij een koopwoning geef je bij de verkoopmakelaar aan wat je allemaal bij je huis wilt verkopen en dan wordt de prijs daar op gebaseerd. Dan kan 10% best reeel zijn. In het geval van ts een vloer die 2000 heeft gekost en nu na 10 jaar nog 800 op moet brengen is onrealistisch. Heb ook geen idee waar ze zo'n bedrag op baseren, maar ja, vragen kan altijd.
maar euh ts, sorry ik dwaal af hahaha. Ik zou er geen 800 euro dus voor betalen..maar na 10 jaar 10% van aankoopsprijs...
Wat voor soort houten vloer is het? Is het een hele mooie laminaat vloer of ik het echt parket? Dat is toch wel een wezenlijk verschil. Is het een huurhuis of een koophuis? Bij een koophuis zou ik niks voor de vloer betalen. Bij een huurhuis ligt het eraan wat voor vloer het is en hoe de vloer eruit ziet en wat de staat van de vloer is.
En bedenk ook als je erin gaat wil je waarschijnlijk eerst de vloer weer mooi hebben (bijv. opschuren en lakken) die kosten komen er dan evt ook nog bij hè... Nee ik zou er max 200 euro voor geven.
Ben er eigenlijk van uit gegaan dat het hier over een huurhuis gaat. Bij een koopwoning zou ik het raar vinden de vloer apart te verkopen, en zou ik zeggen dat je bod incl vloeren, keuken en sanitair is.
Bij een huurhuis vind ik het bedrag aan de hoge kant. Zelf zou ik nooit een dure vloer plaatsen in een huurwoning, maar gewoon een goedkope laminaatsoort. Dus wanneer je als huurder een dure vloer koopt moet je er rekening mee houden dat je er flink verlies op krijgt en dat je het er eventueel uit moet halen. Bij een koopwoning vind ik het een ander verhaal. Daarvan vind ik dat het bij de koopprijs zit inbegrepen. Het is een investering die je doet met de hoop dat je de woning met winst verkoopt. Je neemt toch ook niet de keuken mee of je badkamer meubel. Raamdecoratie vind ik een ander verhaal, wij hebben ze laten hangen toen we ons huis verkochten. Tenzij ze nieuw zijn en ik ze in mijn nieuwe huis kan her-gebruiken.
Dat ze daar voor wat durven te vragen zeg! Dat hoort toch gewoon bij het huis?! Wij hebben 2 jaar geleden ons huis verkocht en ook daar zat een prachtige houten vloer in. Hier is nooit ter sprake geweest deze eruit te halen of te verkopen aan de kopers. Wat een onzin zeg. Wij kunnen toch niks meer met deze vloer?
Bedankt voor de reacties! Het gaat trouwens om een (particuliere) huurwoning. Het is niet onze droomvloer en zou hem zelf niet uitgekozen hebben, maar het is wel een mooie vloer (parket). Nee, 800 euro gaan we er zeker niet voor betalen. Mijn man denkt zelf aan 250 euro. Hij wil hem er anders idd uithalen, heeft hem ookal op marktplaats staan.
Trouwens, heb de vloer niet echt goed bekeken (dus of er veel slijtage was oid). De vloer kwam pas ter sprake toen we al bijna weggingen. We willen sowieso nog een keer gaan kijken.
Altijd leuk verhuizingen Moet er nog veel aan het huis gebeuren? Weten jullie al wat jullie dan op de vloer willen?
Ja, we vinden het heel spannend! Nee, gewoon standaard: nieuwe (?) vloer, behang, ed. Houten vloer zouden we het liefst willen, maar dat is te duur. Dus denk dat we voor laminaat gaan.
Onze houtenvloer gaat eruit. Van begin af aan vind ik het al niets. Je moet dat ding goed bijhouden en schuren. We hebben een hond en een klein mannetje. Ik heb geen zin om elke twee jaar heel mijn huis leeg te halen om die vloer te laten schuren. We krijgen nu een supermooie pvc vloer.
Als ie er netjes uitziet zou ik zeggen: 400 euro en anders haal je hem er maar uit. Heb een houten vloer overgenomen in mijn vorige huis, lag er ook al 10 jaar en ze wilde er ook de hoofdprijs voor hebben. Ik heb daar voor 40 m2 toen 300 euro betaald, ze wilde er 900 euro voor hebben... (terwijl hij niet meer mooi was én geschuurd en gelakt moest worden) Zij had geen zin die vloer eruit te slopen, want ze ging meteen akkoord met mijn tegenbod. uiteindelijk heb ik er toen ik eruit ging ook weer 250 euro voor gekregen.