Ik vind het wel duur voor een huurwoning. Bij een koopwoning vind ik het redelijk, maar dan zou het de prijs inbegrepen moeten zijn. Aan de andere kant, als je er zelf een vloer in zou moeten leggen, ben je ws eenzelfde soort bedrag kwijt. Wbt onderhoud: je moet de luchtvochtigheid in de gaten houden (te droog is niet fijn voor een houten vloer). Je mag niet zomaar met gewoon schoonmaakmiddel dweilen, alleen met middeltjes die geschikt zijn voor je vloer (anders kan je zwarte vlekken krijgen). Wij zetten ons geoliede parket eens in het half jaar in de onderhoudsolie en eens in de vijf jaar moeten we met een speciaal middeltje onvetten (alle olielagen eraf), schuren en met een speciale olie opnieuw inwrijven. De onderhoudsolie (half jaarlijks) kost ongeveer 2 uur tot een middag, de hele behandeling duurt zeker een dag en daarna mag je er 24-36 uur niet op lopen. Als je een gelakte vloer hebt is het onderhoud veel minder intensief.
Bedankt voor de reacties. Heb er eigenlijk geen zin meer in, nu ik lees hoe ik hem moet onderhouden Maar goed; gaan even de reactie afwachten en zien het dan wel verder. Bedankt allemaal!
Oef... Zelfs ik heb geen zin meer in een houten vloer als ik dit lees :S en die van ons moet nog gelegd worden . Het lijkt me allemaal wat overdreven. Wij hebben ook Portugese vloertegels liggen en die schijnen ook erg moeilijk in onderhoud te zijn. Vind ik ook best meevallen. In ons vorig appartement hadden we trouwens laminaat Tundra van de Ikea liggen. Vond iedereen erg mooi! Hebben we later doorverkocht aan de volgende bewoners. Mijn zusje heeft het vorige week ook in haar appartement gelegd, en ik was er weer van onder de indruk.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je zegt geen interesse te hebben in de houten vloer. Misschien zelfs nog wel kans dat ze je geld toe bieden om 'm te mogen laten liggen!