Houten vloer (schoonmaken en onderhouden)

Discussie in 'De lounge' gestart door Coco, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Binnenkort gaan wij verhuizen en in ons nieuwe huisje hebben we een houten vloer.
    Maar ik heb dus geen idee hoe ik deze schoon moet maken. Nu hebben we laminaat en dan dweil ik dus een paar keer per week, maar dat mag straks denk ik niet meer?
    Wie heeft er nog meer een houten vloer en hoe en hoe vaak maken jullie hem schoon?
    En hij moet toch ook eens in de zoveel tijd in de lak gezet worden?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben een houten vloer, toen we hier kwamen wonen hebben we die geschuurd en in de olie gezet, wel een olie die goed hard wordt was een speciale olie voor eiken vloeren, nu stofzuig ik 2 keer in de week en de vloer reinig ik met reiniger speciaal voor houten vloeren maar dat doe ik echt maar 1 keer in het half jaar en de vloer ziet er nog heel goed uit.

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ mymiracle: Is 1 X in een half jaar echt genoeg? Wij hebben ook 2 hondjes dus het lijkt mij dat het wel wat vaker moet. Mag het met dat speciale spul ook vaker schoongemaakt worden?

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja hoor als je 2 hondjes hebt mag het gerust vaker, elke week als het moet, wij hebben in een meubelzaak reinigingsspul gehaald maar je kunt ook gewoon bij de supermarkt halen denk ik, ;)
    ehm ook als je niet 2 hondjes hebt mag het vaker! hahaha.... :)

5. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Het ligt er een beetje aan of je vloer in de olie staat of gelakt is of misschien wel gerookt en aan de houtsoort.

Wat hebben jullie straks voor soort hout?

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Haha, daar vraag je me wat!? Ik heb dus geen idee. Moet dus maar even iemand erbij halen die er verstand van heeft denk ik.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    HIer ook een eiken vloer.

Wij laten hem binnenkort weer schuren en in de olie zetten. Gewoon stofzuigen, en aangezien het mij nog steeds niet gelukt is om goede reiniger voor houten vloeren te vinden, dweil ik hem gewoon met een sopje.

OVerigens is het een heerlijke vloer. Volgende huis zonder twijfel weer een houten vloer.

8. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook een houten vloer. En ook 2 honden en ik moest er wel heel erg aan wennen om niet een paar keer per week te dweilen.
    De man die onze vloer heeft gelegd gaf aan dat 1 keer per week best mag. En het hoeft dan niet altijd met die speciale reiniger, maar mag ook met groene zeep.
    Dat doe ik nu dus 1 keer per week (en soms stiekem een keertje tussendoor ;) .

9. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou de vloer niet lakken maar waxen..
    bij lakken krijge je van die vale plekken op den duur en met waxen kan je de vloer dan opnieuw in de wax zetten.. blijft ie veel mooier door...

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier een geöliede en daarna gewaxte vloer. onderhoud bestaat uit stofzuigen (vaak, ivm woef) en af en toe dweilen met speciaal spul voor dit soort vloeren (hebben we bij die man gekocht waar we de vloer kochten).
    plekken waar we veel lopen werk ik 1x per 3/4 jaar ongeveer bij met wax (prutswerk, want dat moet je uitboenen, maarja: WIJ wilden deze vloer, he? ;) ).

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een houten vloer in de olie.
    Stofzuigen doe ik 3 keer per week, de andere dagen haal ik de Swiffer eroverheen.
    Dweilen doe ik 1 x per 2 weken met ouderwetse groene zeep.
    Wij proberen de vloer 1 x per jaar in de olie te zetten.

Ik wil nooit meer anders, ik vind een houten vloer echt prachtig!

12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hallo.

Wij hebben een eiken vloer met hardwax olie behandeling. En ik dweil gewoon elke week. Met speciaal schoonmaakmiddel voor houten vloeren. Gaat echt prima. Heb ook een hond. En na een week is de vloer vaak echt wel aan een dweilbeurtje toe. Ik probeer alleen niet al te nat te dweilen.
    Ik zou ws geen v groef meer nemen, want daar gaat soms het vuil in zitten.
    Al met al vind ik een houten vloer ook echt super. En je ziet er nauwelijks iets op.

Succes ermee.

Deel Deze Pagina