Wij hebben een half jaar terug een reis geboekt naar een roompotpark in duitsland. Nu ligt mijn moeder op sterven en is het dus de vraag of we kunnen gaan... Het probleem is alleen, we hebben geen annuleringsverzekering. Wij hadden altijd een doorlopende reis-en annuleringsverzekering (interpolis) maar naar het schijnt mag dat niet meer automatisch verlengd worden, daar kwamen wij dus te laat achter en dus konden we geen annuleringsverzekering meer afsluiten voor deze vakantie. We weten nu niet zo goed wat te doen... optie 1: we annuleren de vakantie en zijn dan 90% van de reissom kwijt optie 2: we reizen toch af, met als risico halverwege terug te moeten Is er een andere optie? Kan je bij roompot bijv omboeken binnen zo'n korte tijd? Dat we dan op een andere datum kunnen reizen (evt een ander park) of omboeken naar een park in Nederland op dezelfde datum? Wie heeft een idee? wij zien ook even door de bomen het bos niet meer...
De reis verkopen via martkplaats of iets dergelijks? Krijg je niet het volledige bedrag, maar waarschijnlijk meer dan 10 procent. En verder: veel sterkte de komende tijd!
Volgens mij is het het handigste om gewoon even te bellen en je verhaal te doen. Als het meezit zijn ze coulant, zeker als je dat verhaal van de verzekering erbij noemt. Wij hebben iets dergelijks bij de hand gehad bij een RP-park in Nederland en toen hebben we de mogelijkheid gekregen om de geplande midweek later in te halen (uiteraard wel met bijbetaling van de meerprijs van de periode dat we daadwerkelijk gingen). We hebben contact gehad met het park zelf, niet met de centrale. Sterkte!
Als eerste wens ik je veel sterkte. Ik zou met het park bellen en vragen of er via hun iets mogelijk is. Misschien zou je het iom hun kunnen omzetten. Optie 2 zou ik persoonlijk niet doen. Mocht 1 van mijn ouders toch overlijden dan zou ik er wel bij willen zijn. Maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
Allereerst heel veel sterkte in deze moeilijke en zware tijd! Heb je roompot al gebeld om te verzetten naar bijv andere vakantie of dat ze daar een idee hebben. Situatie gewoon uitleggen, als ze een beetje menselijk zijn word er vast wel een passende oplossing gevonden.
bellen en vragen of je het kan verzetten naar de toekomst dus niet annuleren maar over een maand of 2/3 gaan. veel sterkte komen periode lijkt mij erg zwaar te weten wat er gaat komen.
Net hoe lang het rijden is (Groningen - Duitsland hoeft geen uren te zijn...), kan je het nog doen. Maar alleen als je het zelf oke vindt. Wat vindt je moeder? Anders inderdaad met Roompot bellen, hier hebben ze vast begrip voor.
Nee we hebben roompot nog niet gebeld, wist namelijk niet zeker of dat de verstandigste optie zou zijn...zoals ik al zei, we zijn een beetje de weg kwijt hierin dus vandaar dat ik jullie even vraag wij zitten toch in zo'n emotionele rollercoaster en jullie hebben een frisse blik van buiten. voelt alleen zo stom hè... normaal ben ik de nuchterheid zelve maar nu wordt je een beetje heen en weer geslingerd tussen graag op vakantie willen (ook voor de kids natuurlijk) en je moeder.
@elmo, we zitten in Grafenau, dus dat is niet eventjes over de grens we zouden het met ons allen zelfs in 2x rijden omdat ik de enige met rijbewijs ben en met een karretje rijden.
Ik zou sowieso eens met Roompot bellen! Niet geschoten is altijd mis... En anders denk ik dat ik wel was gegaan, ook al ben je er dan een paar dagen met je gezin tussenuit geweest.. Maar bedenk bij jezelf: wil je er heel graag direct bij zijn, zodra je het nieuws hebt gekregen of wil je waken? Want dan zou ik niet gaan.. Als jij het geen probleem vind dat je een paar uur na haar overlijden pas weer terug bent, kun je ervoor kiezen om te gaan, met het risico om halverwege terug te moeten. Heb zelf ook in zo'n situatie gezeten, toen gingen we zelfs helemaal naar Parijs. Gelukkig ging het in die 4 dagen dat we weg waren nog goed... Moeilijk hoor, sterkte meis!!
ik zou ook roompot bellen en je verhaal doen en kijken wat ze voor je kunnen doen. Ik denk dat ze wel mee zullen helpen met een oplossing. Dit is toch niet niets. Verzekeringen mogen sinds kort inderdaad niet meer automatisch worden verlengd. Je moet ook even je verzekering nakijken, want wij hebben op vorig jaar voordat wij op vakantie gingen ook nog snel een annuleringsverzekering/reisverzekering kunnen afsluiten. Ik weet niet wanneer jullie willen gaan. Maar het is het proberen waard. Sterkte!!
ik zou eerst roompot bellen. kijken wat je voor elkaar kan krijgen. als je het gewoon uitlegt en ze hebben een beetje gevoel in hun donder kan je het gewoon om boeken naar een van de optie die je zelf al aangeeft, andere datum en/of ander park. mochten ze het niet doen, zou ik mezelf afvragen, wat ik voor jou belangrijker, bij het overlijden zijn van je moeder, ( wat je missn niet meer op tijd red als het ineens slechter gaat, maar ja als het ineens gebeurt ben je er ook niet bij al ben je op 5 minuten afstand.) heel anders natuurlijk maar mij opa ging overlijden en we hebben steeds aan zijn bed gezeten. en we waren nog geen half uur het ziekenhuis uit en hij is gegaan. terwijl niks er op wees dat hij op dat moment zou gaan. ( ons gevoel is dat hij heeft gewacht tot iedereen weg was, dus missn doet je moeder dat ook wel, waar je ook bent) of een paar dagen rust voor je gezin. dat is iets waar alleen jij over kan beslissen. je hebt maar 1 moeder meis, sterkte met je moeder. ik hoop dat jullie nog een mooie tijd hebben samen.
Ik zou niet gaan iig, zeker niet als je zelf moet rijden. In zo een emotionele toestand mag je zelfs niet rijden. Je bent dan meer verstrooid je zal minder goed op de weg kunnen letten. Hou daarbij rekening mee dat je je kinderen bij hebt en dat je voor hen ook een onveilige situatie crieërt. Zou idd ook Roompot bellen en zien welke opties hun geven, je hoeft dan nog niks beslissen.
thnx meiden ik ga morgen roompot bellen en dan horen we wel. Nee hebben we iig en ja kan je krijgen !
napoleon als eerste heel veel sterkte in deze moeilijke tijd !! als je bij interpolis verzekerd bent doorlopend gaat het wel automatisch door en kan je hier zeker voor annuleren ! dit moet geen probleem zijn ... tenzij je zelf opgezecht hebt dan heb je idd geen dekking meer .. ( werk nl voor interpolis dus hoop dat je hier wat aan hebt en toch nog ff belt om het hun na te vragen ) als het opgezegd is moet je vragen door wie ... omdat je aangeeft (zo ongeveer) dat je dit zelf niet gedaan hebt ! succes ff toevoeging verzekeringsmaatschappijen zijn sinds enige tijd verplicht om je op de hoogte te stellen dat het nieuwe jaar weer ingaat .. maar aangezien je opzegtermijn nog maar een maand is na een jaar lopen gaat het toch automatisch door omdat anders half nl vergeet zijn polis te verlengen .. dus kijk het aub na .. volgenmij ben je echt nog verzekerd !!
Ok! Dank je! Ik zal interpolis zo even bellen! (Tenzij mijn man het heeft opgezegd...) Bij roompot kunnen ze iig niets voor ons betekenen omdat ze binnen 28 dagen voor vertrek niks mogen wijzigen... hoezo bureaucratie...
"ja heel vervelend voor u, maar wij kunnen helaas niks voor u betekenen"... zal het nog eens per mail proberen...
Ja sowieso! Want die telefoonmmiepjes mogen vaak niets toezeggen, terwijl dan hogerop vaak wel wat te regelen valt. Zo heb ik ook wel eens ruzie gehad met een telefoniste van de H&M, terwijl ik het per mail direct had geregeld. En automatisch met een jaar verlengen mag per 1 januari 2012 niet meer. Dat betekent niet dat het zomaar ophoudt, maar dat je op ieder moment mag opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Wij hebben toevallig deze maand gewoon weer de verlenging gehad van onze doorlopende reisverzekering.
Is dit bij Interpolis of bij Rabobank? Je moet namelijk bij je eigen Rabobank zijn en zij kunnen gewoon in je polis kijken of je nog verzekerd bent voor de annulering of per wanneer het opgezegd is. Of je kunt ook de schademeldcentrale bellen van Interpolis, zij kunnen dan direct zien of je dekking hebt hiervoor. Sterkte in deze moeilijke periode.