en jawel hoor, weer een vraag over zindelijk worden. Onze zoon is wat langzeamer met dat soort dingen, maar alles ging eigenlijk gestaag de goede kant op. 2x per dag deed hij een plasje op het potje: voor zijn middag slaapje en 's avonds voor het badje/bed. Dat kon hij dus 'op commando' en kreeg hier stickers voor. Nu leek hij vlak voor de geboorte van onze dochter er aan toe om eens zonder luier te lopen, maar dit hebbeb we uitgesteld, omdat er al genoeg veranderingen zouden komen met de komst van zijn zusje. Een paar dagen na hara geboorte wilde hij niet op de wc, maar wel op eht potje en de plasjes kwamen ook gewoon. Ook als hij in bad zat en moest plassen wilde hij er meteen uit op zijn plas op het potje te doen. Maar nu ineens sinds een paar dagen gaat het moeilijker: of hij wil niet op de wc of potje of er komt geen plas. Nu heb ik me suf gepiekerd wat nu reden kan zijn, willen jullie met me mee denken? - het stickerboekje was vol, en onze zoon al meer gewend aan de nieuwe situatie met zijn zusje, dus ik had hem gezegd dat we binnenkort een uurtje zonder luier gaan proberen en dat hij daar dan een sticker mee kan verdienen ipv met elk plasje. Zou hij hierdoor de motivatie kwijt zijn? Of het eng vinden (die van mij vindt als snel iets eng ) en dus niet meer willen plassen? - ik heb de laatste tijd het ook wel eens over poepjes op het potje gehad. Misschien vind hij dat eng en houdt hij nu alles op? - toch de nieuwe situatie met de baby en heeft hij een terugval? Het kdv is ook niet handig geweest gister.. We hadden gezegd vorige week dat hij nu daar ook wel eens op het potje kan omdat we er thuis al lang mee bezig zijn en het goed gaat (of ging dus eigenlijk). Toen hebben ze hem daar meteen op de wc gezet ipv het potje! Mijn zoon is niet zo'n held en wilde dat dus absoluut niet. Eenmaal op het potje kwam er toen niks meer. Conclusie van de leidsters was dat ie ' er nog helemaal niet mee bezig leek'.... muts... Dit helpt natuurlijk ook allemaal niet, maar is niet de oorzaak want was pas gisteren en dit speelt al een paar dagen. Zonet voor zijn middag slaapje gaf hij aan dat er een poepje aankwam en geen 'stinkie scheetje' (zoals wij dat noemen ), dus ik hem direct op de wc gezet en dat vond ie prima. Vervolgens kwam er niks, geen poepje en ook geen plasje.. terwijl hij dus voorheen gewoon op commando kan plassen... Snap er niks van. wie heeft er tips??
jongetjes zijn over t algemeen wat later he, dus t zou idd kunnen zijn dat ie er nu ff niet aan toe is, ook omdat ie nu een zusje heeft.. t is logisch dat ze dan een terugval krijgen. Als ie niet wilt wilt ie niet, anders ff laten gaan en t over een maandje weer proberen? Heb ik ook gedaan met die van ons en topen ging t een maand later veeeeeeeeel beter, hij is nu op de dag gewoon zindelijk.
Hmm enige wat ik weet is dat anne hier al een tijdje best op het potje kon plassen op het juiste moment en dat ineens de poepjes en de plasjes niet meer kwamen (zo zei ze het ook echt) toen het maar tijdelijk even niet gepusht.. want tja er kwam toch niks en voor je het weet wil ze helemaal niet meer en toen eens hele leuke onderbroekjes gekocht en gezegd.. daar past geen luier onder.. daar zijn ze veel te mooi voor. spontaan wilde ze thuis geen luiers meer aan... kostte wel wta moeite in het begin hoor.. ze hield het gewoon net zo lang op tot ze niet meer kon stoppen en dan plaste ze in dr broek. toen maar een pak luierbroekjes... (zonder de coole hello kitty onderbroekjes natuurlijk) gekocht.. en het 2e pak ligt inmiddels werkeloos in de kast. overdag EN snachts zindelijk. Wat we hebben gedaan? ik weet het niet precies. Ze vindt de HK-broekjes te mooi om in te plassen (en broekplassen vindt ze zowieso enorm vies!) maar eigenlijk.. ging het toch vooral vanzelf na een week wilde ze snachts ook geen luier meer om.. dus met angst en beven toegegeven (als ze graag wil.. dan mag het van mij.. ) en ja we moeten er af en toe uit snachts.. maar vaker niet dan wel gelukkig
net na zn slaapje op het potje gezet en toen kwam er wel weer een plasje! Maar hij was zo slaperig dat hij er waarschijnlijk niet al te veel over kon nadenken
Hier ook hoor, de lol lijkt er een beetje vanaf ofzo... Denk dat ik het maar gewoon even laat rusten oid...
maar 3 jaar en niet zindelijk is niet echt een probleem toch? als ik kijk op het kdv zijn er meer kindjes nog niet zindelijk.. en anne is echt de allerjongste.. (en pas 3 weken 3... ) en pas vlak voor dr 3e verjaardag ging het goed.
ik zou het ook laten rusten. Mijn dochter was heel snel zindelijk rond 19 maanden. En ook echt dagen lang droog en ineens wat het over........had toen te maken met spanning. Toen ze net twee was gaf ze zelf aan dat ze er weer aan toe was en sindsdien is ze zindelijk (overdag, snchts nog niet en ze is nu net 3)