Dag dames, ik kom er alleen niet uit.. mijn zoontje wordt 2 januari 2 jaar.. lekker na alle feestdagen, maar daar doe ik nou eenmaal niets meer aan.. Ik wil trakteren op de opvang maar hij zit in een verticale groep, dus van 0 tot 4 jarigen. Hij komt zelf altijd thuis met kleine cadeautjes, dikkie dik boekjes, badspeeltjes dat soort dingetjes worden er door anderen uitgedeeld. Maar wat is nou leuk voor elke leeftijd van 0 tot 4, en wat is origineel? Kan een cadeautje zijn, of een eetbare traktatie.. of allebei.. Heeft iemand leuke ideeën? alvast onwijs bedankt!
Dochter had, met haar 1e jaar, fruitsticks getrakteerd. Ik had gekozen voor veel zacht fruit er tussen, zoals kiwi, mango, meloen. De fruitsticks had ik in een halve meloen gestoken. Zoon had met zijn 3e verjaardag dit getrakteerd traktaties - toverstafjes gezond Alleen had ik niet alleen kaas gebruikt, maar ook worst (gegrilde kip van de AH) Ook dit had ik in een halve meloen gestoken en nog van alles druiven erbij gedaan. Misschien een combo van beiden? Ze waren hier op het kdv erg blij met beiden traktaties.
Ik heb op haar eerste verjaardag ook uitdeelboekjes getrakteerd, had er vishengeltjes van gemaakt, met papieren visjes eraan en boekje dus. Haar 2de verjaardag heeft ze een fruit cocktail getrakteerd, veel fruit wat ook baby's al mogen hebben. Had ijsbekers, parapluutje erin en een sinasappeltje op de rand en tada tropische cocktail (en het was nog warm ook)
Ik deel knijpfruit uit. Dit kun je eventueel leuk inpakken in een plastic beker, folie en lint eromheen en klaar. Kadootje mag hier niet gedeeld worden, alleen een gezonde tractatie.
Knijpfruit heb ik ook eens gedaan, met vingerpoppetjes van Ikea op het dopje. Jongste wil volgende keer trakteren op mandarijnen met een gezichtje en een parapluutje erin. Verder ook wel eens op soepstengels met vingerpoppetje getrakteerd. En op doosjes rozijntjes met iets erop, ik weet alleen niet meer wat.
fruitspiesjes zijn leuk of spiesjes met kaas en worst. Heb daar al eens een bloementuintje van gemaakt. Had ik uit de kaas en wordt tulpen gesneden en dan onderaan 2 stukjes komkommer als blaadjes. Ook een groot suc6 hier waren de lieveheersbeestjes, een krentenbol ingepakt in rode folie en dan stippen erop getekend.
Ik heb deze laatst gemaakt bij mn oudste en was zon succes dat je jongste dit van de week ook getrakteerd heeft. En heel simpel te maken!
(Appel)pannekoeken hebben we 2 keer gedaan. Elke keer een succes en bijna elke leeftijd mag dat hebben. Verder mogen waterijsjes bij ons ook, maar in de winter misschien niet ideaal. Alles met fruit is eigenlijk wel goed en krentenbolletjes bijvoorbeeld zijn ook heel lekker. Op die leeftijd hoef je het ook nog niet zo gek te maken. Het is al een heel feest om iets mee te nemen en een mooie hoed op te mogen.
Jeetje, ineens heb ik veel te veel leuke opties! Onwijs bedankt voor jullie leuke ideetjes, nu gaat het zeker lukken! Bedankt meiden!
Dit vind ik zelf een hele leuke site met voorbeelden: Traktatie Leuke traktaties zelf maken voor verjaardag, geboorte of ander feestje