Hier lag een supersoaker klaar, we hebben een tijd lang vrij agressief katten verjaagd door ze nat te spuiten en achterna te rennen. Na een tijd kozen ze kennelijk een andere tuin, want hier zie ik nooit meer gelukkig!
Geen antwoord op je vraag. Maar steentjes zijn net kattenbakkorrels... . Je creëert dan dus juist een interessante plek. Denk ik. Zelf ook geen katten en mega veel last in de voortuin van een stuk of 6 buurtkatten. K*t beesten (ja ik weet het ligt aan de baasjes niet aan de beesten...). Ben ook nog steeds op zoek naar dé oplossing.
Wat vervelend voor jullie allemaal. Wij hebben twee katten en als wij een tuin hadden, zouden wij een ren laten maken. Ten eerste zou ik niet willen dat anderen last hebben van onze huisdieren en ten tweede zijn er tegenwoordig zoveel gekke die katten en honden vergiftigen dat ik daarom ze per definitie niet in anderen tuinen wil. Hier is mijn irritatie juist om de honden baasjes. Die laten hier gewoon hun hond schijten( sorry voor het taal gebruik) op een speel grasveld voor kinderen en dan niet eens even opruimen. Dat vind ik dan op dit moment te vies voor woorden. Je hebt ook van die speciale rollen die je kan bevestigen op je schutting ipv stroom.
Die heb ik ook bij de deur liggen. De nieuwe buren hebben 2 katten die steeds in onze tuin zaten. In het begin moest ik ze steeds de tuin uit spuiten, maar daar werd steeds minder en nu zitten ze nog maar zelden in de tuin.
Houtsnippers helpt niet. Cacaodoppen is beter. Ik denk zelf een kat aanschaffen de beste manier is. Dan poepen de andere katten niet meer in je tuin.
Je hebt apparaatjes die een heel hoog geluid geven of piepjes die katten niet leuk vinden1. Als je een goede hebt dan blijven ze uit de buurt. Nadeel: als je een erg goed gehoor hebt dan hoor je hem zelf of de buren ook..
Hier hebben we cacaudoppen in de plantenbakken, wel regelmatig aanvullen overigens. Helpt ook tegen slakken. Vooral bij vochtig weer of wanneer ze vochtig zijn komen de katten niet eens in de tuin op andere momenten wel in de tuin maar niet in de plantenbakken. Kunstgras komen ze hier ook wel op maar doen ze verder niks mee of op. Geloof dat ze de tuinset hier wel heerlijk vinden maar dat is 1 kat en die komt ook regelmatig knuffelen of door het raam kijken.
Heel toevallig lees ik net het volgende artikel tegen kattenoverlast in de tuin: https://www.ad.nl/den-haag/hoe-je-poepende-katten-uit-je-tuin-weert~abc0d029/ Staan goede tips tussen.
Maar ook dat is vies, als je zoals mijn man geregeld in de tuin bezig bent, ook met je handen om bollen te planten bv en je komt het dus tegen.... Bah bah bah
Onze katten poepen in onze tuin, idd heel irritant maar volgens mij niet echt tegen te gaan. Ik ben allang blij dat ze het bij ons doen en niet bij de buren Ik merk wel dat langdurig weg jagen helpt. Dan zoeken ze na een tijdje een ander plekje. Misschien een hele gemene maar sateprikkers op de plekken waar ze poepen? Bij ons is dat bijv langs een kiezelrandje langs de schutting. Op die plek zijn ze geen gevaar voor de kinderen. Bij de buren verderop zag ik een paar takken van de kerstboom in de tuin. Dat voelt ook niet prettig onder hun voetjes.
Daar zou ik dus echt wat van zeggen. Wij hebben hier ook super veel last van kattenpoep. Het is zo erg dat onze oudste gewoon niet op ons eigen gras in de tuin kan voetballen voor we eerst alles opgeruimd hebben.. wacht ook nog steeds op de gouden tip.. Praten met een katteneigenaar lijkt me niet veel helpen, alsof zij ineens van hun buitenkat een binnenkat gaan maken.. denk dat het ze weinig interesseert
Enige dat echt werkt, is je tuin compleet dicht planten. Dus zodat er echt amper meer een stukje grond te zien is. Dit kan goed met een bodembedekker qua beplanting. Cacaodoppen werken hier ook niet en zelf zit je weken in de cacao lucht. Katten zijn wat dat betreft echt enorm hardnekkig...
Die werken hier ook niet... Mijn eigen katten schijten in onze tuin. Al zoveel geprobeerd... niets werkt. Dus heb ze nu een stukje gegeven waar ze het wel mogen doen en schep het uit. De rest gebruiken ze dan niet.
Dat zou na moeten vragen in tuincentrum. Ik heb ook geen idee! Mn ouders hebben er ook last van, maar mn moeder plant dus alles vol en dan gaat het goed. Ik weet dat je bodembedekkers hebt die snel groeien en het goed bedekken. En anders worteldoek om je planten, desnoods heel dun laagje grond erop als je het lelijk vind. Maar dan kunnen ze niet meer graven.
Coleus canina hybride Zo heet die plant, kennis van mij zweert dat het werkt. Verder weet ik dat die boxjes met n piepje en blauw lichtje werken (ken de naam niet), maar ik weet niet of dat voldoende is voor een heel stuk tuin. Bodembedekking is trouwens juist minder werk met tuinieren, want het houdt een hoop onkruid tegen. Duurt wel ff voor t vol is.. Nog minder (tuinier)werk is wat worteldoek+scherpe kiezels met gaten erin voor de planten. En n emmer water eroverheen werkt bij sommige katten ook prima..
Mijn moeder heeft een opgezette wilde kat in de tuin gezet. sindsdien komen ze er niet meer Hij ziet er niet uit helemaal verregend enz maar alsnog blijven ze weg.
Nou dat hebben wij gedaan, de hele tuin vol met grassen met stekels , en zelfs daar gaan ze tussen zitten
Ja die worteldoek met stenen wil ik eigenlijk doen. Maar nu las ik dat katten alsnog komen. Wij gaan nu waarschijnlijk de boel er uit halen en gras zaaien. De tuin ziet er toch al niet uit. En dan een klein deel grond met planten en daar omheen steentjes