hoveel flesvoeding bij verborgen reflux

Discussion in 'Flesvoeding' started by kwebbel86, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hoi, ik was sinds kort van 120 naar 150 gegaan. Nu blijkt dat je met verborgen reflux kleinere hoeveelheden moet aanbieden. Ben dus weer over naar 6x120 en 1x 100/3 's nachts. Ze heeft 4 nachten doorgeslapen maar sinds 2 weken mee gestopt opeens.

Mijn vraag is wanneer ze weer naar de 150 mag. Qua gewicht mag ze t hebben. Weet niet of het gaat werken. Gisteren veel gehuild en op handjes gesabbeld. Of het van de reflux kwam weet ik niet, ze rook niet zuur, ze blies wel belletjes. Sinds gisteren gestart met zantac drank.

Ze lijkt wel tevreden maar ik heb er grote moeite mee om er 3u tussen te laten. Gisteren wilde ze vaak na 2,5u al weer! Kan een pechdag zijn geweest maar ben nu ff het spoor bijster.

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Heeft je kindje veel last van de reflux toen je grotere hoeveelheden gaf? Daar zou ik gewoon naar kijken, als ze er geen last van had en het bijvoobeeld gewoon helpt haar na de voeding rechtop t ehouden, bedje omhoog etc. dan zou ik haar geen honger laten houden en gewoon naar de 150 gaan. Heeft ze veel last zou ik het bij kleinere hoeveelheden houden. Je kunt ook kijken hoe de zantac zn werk doet rn dan eventueel ophogen?

3. marleenmama

marleenmama Actief lid

Dec 18, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Onze zoon heeft ook een reflux. Is bijna 8 weken en 5 kilo. Krijgt in overleg met cb 5 x 150 cc en s nachts 140cc heel herkenbaar wat je schrijft na 2,5 uur honger. Iov kinderarts zijn we de voeding vorige week gaan verdikken en het spugen is al minder geworden maar de honger niet. Gisteren weer contact gehad met kinderarts en mogen nog wat extra gaan verdikken. Hoeven niet naar kleinere hoeveelheden. Maar dat is natuurlijk per kind verschillend. Onze zoon laat heeeeeel duidelijk merken t er niet mee eene te zijn als hij minder krijgt dan 150 cc. Gisteravond om 23.45 uur laatste fles en werd pas om 06.15 uur wakker. Ben benieuwd vandaag!!!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewicht zegt weinig over de grootte die een kind aankan, gewicht geeft alleen maar het maximum van een voeding!

Bij reflux bezorg je je kind heel wat minder pijn als je je kind op de natuurlijke manier, dus vaak een kleine portie, laat drinken. Je kind is pas 2 maanden, en dan zijn iets van 10 voedingen op een dag heel normaal - dat kan dus ook als je kunstvoeding geeft.
    Vaak is medicatie en indikken niet nodig als je het gewoon houdt op flessen van 90/3 en af en toe eentje van 120/4.

5. kwebbel86

Veel last is overdreven, ze heeft van die momenten.. hopelijk doet zantac zn werk en kan ik voorzichtig ophogen. Met die 150 kreeg ze na 2 dagen veel last, kreeg meer last want ze wilde steeds maar meer en sneller drinken. Ik heb vanmorgen 120 gegeven, nu mag ze rond 11u weer een fles, kijken of ze dan 150 kan hebben. Ik vind t zooo lastig!!!! :( :(

Jbpm geprobeerd daar kreeg ze obstipatie van. Friso comfort helpt prima en is ook wat dikker.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom wil je er perse 150 in stoppen?

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik heb jbpm toegevoegd aan de fv.
    Maar geef het in twee etappes ivm boeren.
    Maar het word heel dik als ik het even laat staan dan krijgt hij het niet meer weg. Hebben jullie dat ook?

Ik geef 120 cc fv met 3 schepjes nuttilon standaard en 1 schepje jbpm.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Nee 4 schepjes nutrilon standaard. Excuus

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gebeurt vaak. Makkelijkste is om twee kleine flessen te geen. Een voor en een na het boeren.

10. kwebbel86

Omdat ze qua gewicht het mag hebben. Maar ze wil nog steeds om de 3u drinken en vanmorgen 150 gegeven maar dat haalt niks uit, ze wil gewoon na 3u weer drinken. Rekken doe ik niet, vind ik zielig.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou het haar gewoon zelf laten bepalen, zowel de tijden als de hoeveelheid, en niet zo op de klok letten. Zeker met reflux is het belangrijk dat ze vaker kleinere beetjes op een dag drinken. 150 lijkt me echt teveel. Misschien kan het voor een kindje met hetzelfde gewicht dat geen reflux heeft, maar juist met reflux moet je er echt op letten dat ze niet teveel voeding in een keer binnenkrijgt. Dat doet haar alleen maar meer pijn. :(

En heeft ze echt honger na 2,5 uur? Het kan ook zijn dat ze pijn heeft van het zuur dat omhoogkomt. Dan willen ze vaak drinken omdat dat het verzacht.

12. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

#12 MamaPeetje, Jan 24, 2013
    Last edited by a moderator: Jan 24, 2013
    Refluxkindjes moeten vaker en mindere hoeveelheden drinken. Daarnaast kan het goed zijn dat jouw kindje geen honger heeft maar pijn heeft aan de slokdarm. Hierdoor lijkt het ook of ze honger hebben omdat ze graag melk langs de slokdarm willen laten gaan om de pijn te verzachten.

Edit : Dus een beetje hetzelfde als wat Nescio zegt. Daarnaast kan je kind geen klokkijken :) Je mag fv ook gerust geven op verzoek. Ik zit nu op 180/5 maar hij laat vaak 30/40/20 cc staan en komt dan ook weer wat eerder. Ik houd 3/4 uurtjes aan als richtlijn. 3 uur minimaal omdat de maag zeker weten leeg moet zijn voor de volgende voeding anders ga je een beetje achter de feiten aan lopen. Als hij in de tussentijd hongerig wordt dan geef ik hem ook wel even een fopspeen om op te sabbelen. (zit dus wel de hele tijd mee op schoot omdat hij de fopspeen niet in zijn mond houdt.)

13. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

May 19, 2012
    809
    7
    18
    Theebeeb: een groot glas (lees bierpul haha) met heet water maken en daar de fles in laten tijdens het boeren werkt hier om het minder snel te laten indikken. Het schijnt dat des te kouder het word des te dinker vertelde de osteopaat.

14. kwebbel86

Nou ja honger zal het wel niet zijn denk ik. Want de ene keer laat ze er 3,5 uur tussen en de andere keer 2,5 uur. Het is dus net het moment denk ik. Ik wil er wel ongeveer 3 uur tussen proberen te laten omdat de maag ook rust moet krijgen. Doe ik dat niet dan kom ik wel in een negatieve cirkel terecht en dat is ook weer niet de bedoeling. Maar 120/4 is hier voor overdag wel prima denk ik.

Share This Page