zijn er meer mensen die door de pil heen zwanger zijn geworden?? een vriendin van mij heeft hele vage testen ik krijg ze niet duidelijk op de foto voor jullie, je ziet idd een vaag streepje maar echt niet duidelijk maar hij zit er wel de huisarts zegt ja/nee hij zegt gewoon even afwachten, stoppen met de pil en kijken wat er gebeurd. en tja met de pil heb je zo weinig kans om zwanger te worden dus hij denkt bijna zeker van niet terwijl hij de test eerst zag van tja idd je kon wel een zwanger zijn de huisarts wou als de testen zo bleven haar wel door sturen naar de gynocoloog, maar ja ze is nu zo onzeker mijn vraag eigenlijk is zijn er meer dames door de pil heen zwanger geraakt en ook zeer vage testen hadden of hoe kwamen jullie erachter????????
Yup, hier een dame die door de pil heen zwanger is geworden... Heb 4 negatieve testen in mijn handen gehad maar vertrouwde het toch niet echt... gestopt met de pil en na een week nog steeds geen periode gehad, toch nog maar een test gedaan en die was nog positiever dan positief...
Ik ben tot twee keer toe dwars door de pil heen zwanger geworden. De eerste keer is vijf jaar geleden geweest. Ik ben er achter gekomen omdat ik niet ongesteld ben geworden. Toen was ik dus gewoon zwanger (wel een week of twee langer dan volgens de cyclus, maar die klopt dan ook niet). Nu ben ik weer door de pil heen zwanger geworden, maar wel ongesteld geworden de eerste keer (heb bloedverlies gehad, maar minder dan normaal). Ik merkte het nu aan een verminderde eetlust, dromen, en gewoon het gevoel. Ik was dus ook al twee maanden zwanger toen ik de test deed. De testen waren beide keren knal, maar ik was dus ook wel al iets verder. Gelukkig is het wel beide keren meer dan gewenst, maar wel onverwacht. Groetjes
oke, waarom had je het gevoel dat je het toch niet vertrouwde??? hoever was je toen?? zij is in de stopweken van de pil wel gewoon ongesteld wel iets minder dan normaal maar wel helder bloedverlies, ze heeft last van haar borsten en het gevoel dat er onder in de buik iets is.
ik ben ook door de pil heen zwanger geworden. ik werd gewoon ongesteld, wel minder maar ja dat gebeurde weleens vaker. De week daarna ging ik op bezoek bij mijn oma en die zei tegen mij dat ik er zwanger uitzag, maar ik geloofde haar niet. Toch bleef het in mijn hoofdspelen. en toch maar een testje gedaan en die was knalpositief..
Had tijdens mijn stopweek geen periode gehad... In eerste instantie geen zorgen gemaakt, had enorm veel stress (moest 50% van me afstuderen inleveren) en normaal gesproken wordt ik het dan gewoon iets later maar tijdens de 2e stopweek nog steeds niets, toen maar die testen gedaan en weer gewacht met een extra stopweek ertussen en uiteindelijk was ik dus wel zwanger... was al bijna 8 weken toen we erachter kwamen
Ik ben ook zwanger geworden door de pil heen, had het ook niet meteen door, was de eerste keer nog licht ongesteld geworden, had toen wel zoiets van hm..anders dan anders... De tweede keer werd ik niet ongesteld maar hadden ook net onwijs veel spanning en stress achter de rug ivm overlijden, dus pas later had ik opeens een volgens mij moet ik een testje doen gevoel...geen idee waarom, was niet aangekomen en had geen gekke dingen, maar voelde me gewoon anders.
Ik ben 2 keer door de pil heen zwanger geraakt. Eerste keer werd ik niet ongesteld, eerst dacht ik nog dat dat kwam omdat ik die periode ervoor best wel veel had gedronken elke avond (veel feestjes enzo, ik was toen student ), maar na 2 weken had ik toch zoiets van: "laat ik maar een test doen, dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben". Nou dat was ik dus wel, de test was knalpositief! De tweede keer was werd ik weer niet ongesteld, maar dat was niet raar, want dat was ik vanwege de borstvoeding na de geboorte van mijn zoontje sowieso nog niet geweest. Maar ik voelde me al een tijdje niet zo lekker, misselijk, extreem moe, etc. Ik dacht toen gelijk dat ik weer zwanger was (was natuurlijk al eerder door de pil heen zwanger geraakt), en net zo was 't! Weer een knalpositieve test. Ik zou als ik jouw vriendin was, gewoon over een paar dagen nog een test doen. Waarschijnlijk is die een stuk duidelijker en anders gewoon weer terug naar de dokter en een bloedtest vragen.
even wat gespeurd op het internet, en zag dat diegenen die door de pil zwangerraakten de microgynon (30) gebruikten mijn vriendin gebruikt trinordiol hier kan ik tot nu toe niemand vinden ben ook nog zenuwachtig voor haar bah. idd zal even door geven, bloedtest verder heeft ze net weer een test gedaan even onduidelijk als die daar voor, aangeraden om nu maar even te wachten tot zondag /maandag
Vriendin van mij ook 2 keer door de pil heen zwanger, Bij haar eerste was ze net 6 wkn samen met haar vriend..... 2de was ook nog niet gepland! (wel gewenst!!!!)
Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt, gebruikte toen overigens microgynon 30. Daarna overgestapt op marvelon en die heeft zijn werk daarna goed gedaan haha
@ fokje: Ik had eigenlijk meerdere dingen die ik herkende. Mijn borsten waren nog gevoeliger en lekte zelfs een beetje, mijn onderbuik voelde krampachtig aan (net als menstruatiepijn), verminderde eetlust (geen vet of hartige dingen meer lusten), tijdens een uitje naar de dierentuin begon zelfs mijn b.i. op te spelen (niet dat ik dat op dat moment zelf doorhad hoor maar achteraf was ik toen al 6 wk dus het zou kunnen). Verder was ik emotioneler, en behoorlijk moe. Ik was toen wel al een aantal weken onderweg. Ik denk dat ik vanaf zes weken begon te twijfelen, met acht weken niet ongesteld geworden, toen een testje gedaan en die gaf +3 aan, dus meer dan vijf weken zwanger. Met zeven weken heb ik antibioticakuurtje gehad van de dokter, maar ik heb toen wel voor de zekerheid gemeld dat ik misschien zwanger was. Hij heeft toen een kuurtje uitgezocht die tijdens je zwangerschap gewoon mocht, voor de zekerheid. Ik gebruikte trouwens ook de microgynon voor deze zwangerschap, maar bij de eerste had ik een andere soort, ik weet alleen niet hoe die heette. Ga verder ook maar niet vertrouwen op enkel de pil . Ik weet alleen nog niet welke anticonceptie ik moet gaan kiezen, iemand tips? Groetjes
Mijn eerste zwangerschap was ook ongepland en door de pil. Ik ging naar de huisarts omdat ik zo moe was en vaak naar de wc ging.Ze hebben eerst 3x getest op blaasontsteking,eerste 2x was er een kleine ontsteking ontdekt,dus antibiotica gekregen bij de 3e test was alles schoon en vonden ze het vreemd dat de klachten bleven,maar omdat het vrijdagmiddag was wilde ze geen test uitvoeren,maar ik kreeg er een mee om die zaterdagochtend te doen,tot mijn grote verbazing was ie knalpositief. Mijn ongi was er wel gewoon,maar dat is waarschijnlijk een onttrekkingsbloeding geweest. Ik gebruikte toen de yasmin pil en volgens de huisarts gaat na een bepaalde periode het effect minder worden,dus de pil werkte niet meer op dat moment. Ik denk niet dat het verschil uitmaakt welk merk pil ze slikt,dit kan bij elke pil gebeuren. Gewoon nog eens testen zou ik haar adviseren.
ik ben ook zwanger geraakt door de pil heen. gebruikte ook microgenon30. had die week dat het gebeurd is, wat buikgriep gehad en ja dan werkt hij niet goed. hoe ik erachter ben gekomen, mijn borsten deden enorm veel pijn (werd er 's nachts wakker van) en had een stopweek ingelast en werd niet ongesteld, wel heel veel ongesteldheidskrampen. dus vertrouwde het niet, 6 weken later was ik zwanger... ondanks niet gepland, nu wel heeeeel gelukkig
IK ook door de pil heen zwanger en werd ook gewoon ingesteld, maar toen een keer niet.... dus om het uit te sluiten een test gedaan, geloofde het eerst niet zo dat het zo kon zijn. Maar toch. Een hele dikke vette roze streep in het venster. En nu 5weken geleden is mn heerlijek mannetje geboren! xxx sas
Misschien dat je vriendin de volgende keer met testen beter een digitale CB test kan gebruiken. Deze zegt gewoon zwanger/niet zwanger. Dan is er in ieder geval geen twijfel over het streepje en heeft ze meteen duidelijkheid. Ze zijn niet goedkoop, maar ik vond het ideaal.
ik ben ook door de pil zwanger geworden..ik stopte gewoon zoals altijd en werd maar niet ongesteld..en toen maar es een test gedaan na paar dagen en bingo...nou je ziet t aan mn banner