Ik ben bezig met vaarbewijs A, nadat ik onlangs vaarbewijs 1 gehaald heb. Nu heb ik weer een vraagje over koersberekeningen. Helaas ken ik niemand persoonlijk die me kan helpen. Wie o wie heeft hier verstand van en wil even met me meekijken?
Je mag mijn manlief wel even bellen als je wilt die moet morgen examen doen en is nu hard aan het leren. PB me maar als je dat wilt.
Ik heb een aantal jaren geleden Vaarbewijs 1+2 gehaald en heb het boek op de logeerkamer liggen. Weet niet wat je vraag is?
bedankt meiden! Senninha, sorry, ik ben pas net thuis en nu wil ik je niet meer bellen . Ik zet hier even mijn vraagstuk neer, wie weet kan iemand het zo al uitleggen en anders bel ik wanneer het bij Senninha uitkomt haar man op. Vraag: Je stuurt een kompaskoers van 40º. Variatie is 3º oost. De wind is noordwest, drift 10º, Je BWK is: volgens het antwoordenboek moet het 50º zijn. Maar volgens mijn berekening kom ik op 53º: 40º + 3º (positief omdat oost rechts van noord is) + 10º (positief omdat de wind de boot met de klok mee laat draaien), = 53º. Hier heb ik gebruik gemaakt van de formule KK dev MK var WK drift BWK stroom GrK ------->