Hoverboard

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Zoe123, Jan 18, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan ook best naast elkaar. Hier ook echtd buitenkinderen. Maar achter de tv vinden ze ook heerlijk.
    Maar het risico op kortsluiting, plus het feit dat ze binnenkort verwacht ik echt verboden worden is voor mij genoeg reden om het nooit te doen. Nu kan het gedoogd worden, maar zodra er een echt verbod komt is dat echt klaar.

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Misschien is een ripstik een leuk alternatief?

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Tnx voor de tip, die ligt hier al, nog van grote zus:thumup:

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    #24 Zoe123, Jan 18, 2019
    Last edited: Jan 18, 2019
    Het brandgevaar schijnt overigens niet meer of minder te zijn bij de goedkopere modellen.
    Dus dat is ook lekker...not :(

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Hou er ook rekening mee dat als je er toch mee op de openbare weg/stoep gaat en een ongeluk krijgt je waarschijnlijk niet verzekerd bent aangezien ze niet op de openbare mogen.
    Lijkt me toch ook zeer belangrijk. Kan je anders veel gaan kosten.

tuc likes this.
  6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Hier ook zo'n ding, erg leuk (ook voor mama).
    Soms op de weg, meestal op de zolder!

Dit was destijds HET kado waarvan ze niet verwacht had dat ze het zou krijgen!

De stekker van oplader van je telefoon is ook brandgevaarlijk en bij 9 van de 10 huishoudens hangt die ook in het stopcontact als je slaapt en dat is wel ok?
    En als je op straat valt, hoezo zou je niet verzekerd zijn? of waarschijnlijk niet verzekerd?
    In de meeste verzekeringen zijn ze gewoon opgenomen dat ze veroorzaakte schade uitkeren.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Iets wat verboden is is nooit verzekerd. Als jij een ongeluk veroorzaakt met de auto ben jij verzekerd. Veroorzaak jij dat ongeluk met een gipsen arm dan ben je niet verzekerd, want daarmee mag je niet werken.

8. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Als ik de voorwaarden van mijn verzekeringsmaatschappij lees, is mijn dochter dus wel verzekerd.
    Het feit dat het verboden is, betekend niet dat je er geen schade mee kan berokkenen.
    Zelfs als je met een gebroken arm werkt, ben je verzekerd (voor de tegenpartij) alleen je eigen schade niet.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Werken in mijn post moest rijden zijn.

Maar je kunt wel schade berokkenen met iets dat verboden is, maar dan keert de verzekering niet uit.

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Als je even googled, zie je dat schade door hoverboard zelden verzekerd is. Op zolder is natuurlijk een ander verhaal, daar mag je hem gebruiken.

En de accu van een telefoon is wel degelijk minder gevaarlijk. (Ook gevaarlijk bij doorladen, maar minder).
    Dit omdat de binnenkant van de telefoon van betere en minder scherpe materialen is gemaakt, in tegenstelling tot bij hoverboards.

11. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Mijn kinderen waren een vd eerste met een hoverboard. Opladen deden wij altijd in de huiskamer waar we zelf bijzaten, dus mocht het ding in de brand gaan, dan ben je er snel bij. In de buurt buiten gaat goed, we wonen in een rustige buurt. En een vriendin van mijn dochter had de hoverboard van mijn zoon in de sloot gereden en die werd door haar verzekering zonder problemen snel vergoed (de dametjes hadden deze stiekem geleend). Voor de rest reden mijn kinderen er veel mee in de tuin en binnen (hadden toen nog oude meubels en dat was maar goed ook). Die van ons waren rond de 250 euro maar zullen nu wel goedkoper zijn. Nu rijden ze er al ruim een jaar niet meer op, het nieuwtje is eraf. Maar het zijn leuke dingen vind ik. En met skeeleren kan je net zo hard vallen.

Shay25 likes this.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik vind ze vreselijk, zou altijd gaan voor iets waar ze zich fysiek meer voor moeten inspannen.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,942
    113
    Female
    Dat doet ze gelukkig al, het is een echt buitenkind

Shay25 likes this.

Share This Page