Eindfeestjes groep 8

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by tuc, Jun 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

De uitnodigingen voor de eindfeestjes van groep 8 druppelen langzaam binnen. Wat is gebruikelijk om te geven als gast? Geld vind ik meer voor een verjaardag. Maar misschien is dat wel standaard?
    Of wordt er niks gegeven?

2. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Hier hebben wij gewoon gevraagd waarmee wij zouden kunnen bijdragen en het was niet nodig. Dus idd niks gegeven.

GossipGirlxoxo likes this.
  3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Zoon had laatst een feestje van 2 meiden uit zijn klas van gr8 en hij heeft ze allebei een Mac Donalds bon gegeven. Dat had ik hier gelezen, zoon vond het leuk en de meisjes ook.
    Een nadeel ze zijn er alleen van 7,5 anders had ik 5 euro gegeven.

LSL and GossipGirlxoxo like this.
  4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Mijn oudste had er toevallig afgelopen vrijdag 1. Was door 2 klasgenoten. Heb een fles party bubbels (jumbo), een zak chips, bosje snoep en een partypopper gegeven. Was rond de 5 euro per kind. Ze vonden het erg leuk

owly and NiekeKris like this.
  5. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Volgens mij zijn zo'n feestjes hier helemaal niet gebruikelijk eigenlijk?
    Mijn dochter dit in groep 8 en hun doen wel allerlei activiteiten/uitstapjes/slapen ergens samen, maar geen individuele feestjes. Vind dat ook wel raar, 15 tot 35 kinderen in een groep 8 klas die dan allemaal een eigen feestje gaan geven terwijl ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten en dus allemaal schoolverlaters zijn.... Of stel ik het me nu verkeerd voor?

Nataly1972 likes this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hadden er vroeger ook wel 2 per week in laatste weken. Vaak wel met 2/3 kinderen tegelijk geven.

LSL and GossipGirlxoxo like this.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Eigenlijk vind ik daar geen kadotje bijhoren. Zoon heeft vorig jaar niets gehad volgens mij. Ik wel van wat kinderen een doosje merci dat het hier mocht. Als je al niet met lege handen wilt komen dan iets van een bon voor 1 ijsje van de lokale ijs salon ofzo?

8. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat zal lokaal zijn dan. Zoon had juist van onze buren allemaal bonnen van juist 5 euro gekregen omdat je ze in 1x op moet maken. En 7,50 dan direct zoveel is

9. Koekenbakker

Jun 8, 2018
    65
    39
    18
    Female
    Wie wil geeft hier een fuif met een groepje.

De hele klas wordt uitgenodigd en onder de ouders is afgesproken dat we 3 euro per klasgenoot geven.
    In hoe je dat geeft mag je zelf creatief zijn, gewoon in een envelop, in een leuk potje, aan een zakje snoep oid

Afgelopen zaterdag waren wij met 4 vriendjes se organisatie en kregen ze alle vier per klasgenootje 3 euro.
    As zaterdag geven er 3 klasgenootjes een fuifje en heb ik 3 party bakjes met confetti, een snoepje, een ballon, een roltong, wat serpentine en de 3 euro verpakt klaar staan om te geven.

owly likes this.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou het niet weten. Hier worden de groep 8 feesten door de ouders georganiseerd. 1 groot knalfeest met werkelijk alles erop en eraan.
    Limousine, boottocht, rode loper, fotograaf, DJ, ijskraam etc etc

11. Ik ken het eerlijk gezegd ook niet..

12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Anders aan wat moeders van vriendinnetjes vragen wat zij doen. Zou het ook niet weten wat gebruikelijk is.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,160
    35,818
    113
    Hier doet ook niemand dat. Heb er nog nooit van gehoord.

YaelStone likes this.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Wat typisch dan he? Hier is dat elk jaar, hoor het ook op andere scholen. Ik weet van mijzelf ook niet beter dan dat dat zo was. De laatste 3 weken feesten die gasten elk weekend:roflmao:

15. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Misschien toch een beetje streek-gebonden dan...

16. tuc

tuc Niet meer actief

T zijn de Brabanders toch dan:p
    De gezelligste provincie van NL:roflmao:

olleke likes this.
  17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,250
    1,009
    113
    Zuid-Holland
    Hier vorige week 1 feestje van twee kinderen voor de hele klas en dit was tevens hun verjaardagsfeestje. Dus je beide €7,50 gegeven. Over twee weken een eind feest gegeven door wel 6 kinderen samen, dan geven we geen cadeautjes.
    Met twee eind feesten valt het dus wel mee zo te lezen.

18. meintje

meintje Fanatiek lid

Jul 9, 2008
    2,610
    928
    113
    Ik kom zelf uit Brabant en mijn man ook (wij wonen nu in Noord Limburg) maar bij ons allebei wat dit vroeger toen wij in groep 8 zaten ook niet gebruikelijk hoor.

Maakt verder ook niet uit. Als ze maar plezier hebben op welke manier dan ook:thumup:

19. tuc

tuc Niet meer actief

Nee,maar das de verkeerde kant van Brabant:p:p dat is toch algemeen bekend:roflmao::D

20. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

Aug 5, 2019
    2,439
    4,367
    113
    Ik ken dit ook niet!

Share This Page