Ik heb ruim twintig jaar geleden mijn lipbandjes door moeten laten knippen omdat deze te kort waren. Dat veroorzaakte pijn en teruggetrokken tandvlees. Het tandvlees is bij de benedenkaak altijd teruggetrokken gebleven. Nu heb ik sinds een paar dagen op die plek pijn, lijkt dat lipbandje trekt. Daarnaast is daar het tandvlees wit en hard. Ik heb er gisteren en vandaag met een tandenstoker onder gepeuterd om vuil weg te halen, goed gepoetst (masseren met borstel, niet boenen), gespoeld met mondwater en vanavond gespoeld met beetje echinaforce. Het bloed eigenlijk nauwelijks. Normaal hou ik mijn mond schoon door te poetsen en met van die ragertjes. Morgen wil ik even de tandarts bellen, maar misschien heeft iemand tips voor me. Daarnaast maak ik me beetje zorgen met wat ik op internet gelezen heb. Wie helpt?
Ik zou gewoon even naar de tandarts gaan en je niet gek laten maken door wat je op internet leest. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je alleen het advies geven: ga naar de tandarts.
bel even de tandarts en ga het niet te extreem in lopen prikken, gewoon goed schoonmaken zoals je het normaal doet. wie weet is je lipbandje weer aangegroeid en staat er spanning op je tandvlees en is het daarom wit. maar dat kan je tandartset beste beoordelen natuurlijk! maak je niet teveel zorgen over wat er op het internet staat, als je een simpele hoofdpijn googled dan vind je ook al de ergste dingen.