How to move on?

Discussion in 'De lounge' started by love2bmama, Nov 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    wow ontzettend mooi en goed geschreven niets meer aan toe te voegen

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

Nov 18, 2011
    990
    52
    28
    mh
    Als ik je verhaal lees dan laat je je leven regeren door je man/ vriend.

Het lijkt erop dat zijn keus al gemaakt is maar dat het nog niet definitief is en jij wacht op zijn vonnis.

Als je in zo'n situatie zit dan is het erg lastig dat begrijp ik, maar als hij niks meer wil en vreemd ging met de buurvrouw en de kans groot is dat hij hierna met haar verder gaat, dan zou ik mezelf niet in de wanhopige situatie laten zitten en blijven wachten, maar voor mezelf en mn zoontje kiezen, of hem voor de keus stellen of je gaat er nu voor of het is over. Misschien opent het voor de keus stellen zn ogen.

3. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Het doet me zo goed dit allemaal te lezen! Jullie hebben geen idee hoeveel steun dit wel niet geeft.

Ik ben het weekend bij een vriendin geweest (meiden dagje) en heb nog niet kunnen reageren.
    Ik hoop vanavond even tijd te hebben om op iedereen even te reageren, want ben nu op het werk.

Dank jullie voor jullie steun en eerlijkheid!

xxx

4. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soms zit je er zo diep in (in de situatie en je eigen gevoelens) dat je niet nuchter meer na kunt denken. Deze reacties hebben mij wat wakker geschut.
    Ik begin nu in te zien dat mijn eigen geluk van mezelf af moet hangen inplaats van anderen.. Al is het moeilijk om de knop om te zetten en deze manier van 'denken' vol te houden.

Ik las net een topic van een ander meisje hier in de lounge.. Zij maakte hetzelfde mee als ik.. Het appen van haar vriend.. Ik wist gewoon precies wat zij doormaakte. Ik vond het zo erg! Gelukkig kiest haar vriend ervoor om eerlijk en open te zijn en voor hun relatie te gaan. Ik ben zo blij voor haar! Maar toch doet me dit heel erg veel pijn... Waarom kan haar vriend dat wel en de mijne niet?! Hoe kan hij nou alles gewoon weggooien zonder er voor te vechten?? Het doet me keer op keer zo'n pijn en het maakt me boos! En dat is heel wat voor iemand die niet boos kan worden!

Respect.. Hij heeft mij toen idd zeer respectloos behandeld..
    Nu is dat gelukkig veranderd. Hij respecteert mijn gevoelens en hij begrijpt mijn reacties. We blijven gelukkig open praten.. Naja ik praat en stel vragen en hij geeft open en eerlijk antwoord. Hij zegt niet wat ik wil horen, maar wat hij voelt en vindt.. Al is dat voor mij soms erg pijnlijk, ik ben er wel blij mee. Zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Morgenochtend heeft hij zijn intakegesprek bij de maatschappelijk werkster. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen als hij een aantal keer geweest is. Ik ben woensdag weer aan de beurt.

Ik denk dat we allebei hier samen blijven wonen tot het huis verkocht is..
    J zal vanaf volgende week ong een half jaar lang van maandag t/m donderdag van huis zijn ivm zijn werk... Dus doordeweek zal ik hier alleen zijn. En het weekend zullen we denk ik hier samen zijn. Ik heb hem wel gezegd dat hij beter het logeerbed op kan zetten, zodat we apart gaan slapen.. Nu slapen wij nog steeds in 1 bed. Gelukkig is die 1.80 breed..

Aan de ene kant wil ik dat hij ervoor vecht en dat we er samen uit gaan komen... Maar aan de andere kant wil ik dat ook weer niet... Mijn vertrouwen in hem is zo beschadigd! En daarbij ben ik steeds aan het bedenken hoe het zou zijn om een vriend te hebben die wel alleen met mij ergens heen wil gaan, die het wel gezellig met mij kan hebben, die wel met mij op vakantie wil, die wel met mij spelletjes wil doen of films wil kijken... E die helemaal voor MIJ gaat.. Die van mij houdt.. Alleen ben ik bang om dat nooit mee te gaan maken.

Pff sorry voor dit lange bericht. Moet gewoon even mijn gedachtes kwijt. Ik voel me nu zo ontzettned klote... Als vanaf april voel ik me zo ongelukkig en af en toe haast depressief... Ik vraag me af of dit ooit voorbij gaat en ik weer gelukkig kan zijn..

Ik sta nu bij twee woningbouwverenigingen ingeschreven... Al weet ik niet hoe het nu verder moet. We hebben een koophuis... Dat zal verkocht moeten worden, dus een gesprek met een hypotheekadviseur/makelaar of zo? Wat kunnen we nu nog meer doen? Waar moeten we aan denken? Is er geen staplenplan? 'De 10 stappen na de break-up'..
    Kunnen jullie mij hier een beetje in helpen?

Liefs

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde je even stekte wensen en hey volgende meegeven...
    Nu zijn er veel donkere/moeilijke dagen die lang duren en waarbij je veel nadenkt. Er komt een dag waarop het qat lichter lijkt en uiteindelijk zullen de lichte dagen overheersen.

Hoe moeilijk en verdrietig ook, soms is dit de beste keuze.

Mn ex bleek later meerdere malen te zijn vreemd gegaan, gelukkig hadden we geen kinderen, ik heb het heel moeilijk gehad met de breuk en het verwerken van mn woede en verdriet, maar ik kan je zeggen dat ik met mijn huidige vriend een heel ander leven heb dan met mijn ex. Voel me veel meer geaccepteerd zoals ik ben en mn vriend gaat alleen voor mij en dat merk je in kleine dingen zoals wel hand in hand door de stad lopen, mn ex wilde dat niet.. En zo kan ik wel meer voorbeelden noemen.
    Ik geloof dat dingen niet voor niets gebeuren en dat je kan leren van situaties en je ervaringen mee kan nemen in een volgende situatie.

6. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn te horen dat je nu wel gelukkig bent in je relatie en dat het verschil overduidelijk is!
    Evengoed lijkt het me verschrikkelijk erachter te komen dat jouw ex vreemd ging.. ik hoop dat mijn (bijna) ex dat niet heeft gedaan.

ik zie dat je zwanger bent, wat super leuk! Van harte gefeliciteerd meid :) voel je je goed?

7. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Vrijdag is J bij een maatschappelijk werker geweest en hij heeft een heel fijn gesprek gehad.
    Voor hem (en voor die maatschappelijk werker) was het zeer duidelijk dat hijer echt klaar mee is. We zijn nu dus officieel uit elkaar en gaan nu kijken hoe het verder gaat met zijn huis.
    We gaan nu een gezamelijk traject in, zodat we alles goed kunnen regelen voor ons kleine mannetje en het huis e.d.
    Er zal nog veel geregeld moeten worden.

Vanaf deze week zal hij een half jaar (of langer) van maandag t/m donderdag van huis zijn ivm zijn werk. Dus heb ik het huis voor mij en mijn zoontje alleen. Moet zeggen dat ik dat wel heel prettig vind.
    Ik merk dat ik er zelf wat rust in krijg, al heb ik er soms wel nog moeilijk mee. Vooral als hij heel lief tegen mij is en mij aanraakt (even over mijn arm strijkt of een knuffel geeft als ik het er even moeilijk mee heb.) Over het algemeen voel ik mij niet meer 24/7 k*t en dat is al een hele vooruitgang.
    Ik merk dat ik er zelfs al wat naar uit kijk om een eigen plekje te hebben voor mij alleen, zodat ik niet meer de hele tijd bij hem in de buurt ben... maar dat betekend wel dat ik dan niet meer de hele tijd bij mijn zoontje kan zijn :( maar daar probeer ik niet te veel bij stil te staan.

Ik ben erg blij dat we geen ruzie hebben en dat ons kleine ventje nog een poosje met zijn mama en papa samen kan wonen.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wat een moeilijke situatie is dit. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en je je toekomst kan gaan plannen. Veel succes.

9. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even snel een update'je

Volgende week vrijdag hebben wij 's ochtends een gesprek met een hypotheek adviseur. Hopelijk kan J het huis aanhouden, maar zeer waarschijnlijk zal dat niet gaan.
    Mocht het niet gaan, dan wil ik het huis direct in de verkoop zetten.. al moet ik wel zeggen dat ik totaal geen verstand heb van hoe dat moet enzo ;) maar dat wijst zich na volgende week vanzelf wel.

J is nu van maandag t/m donderdag weg en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind!

10. love2bmama

Jun 7, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een gesprek met een hypotheek adviseur gehad.
    J. kan het huis niet alleen aanhouden, dus we zullen het moeten verkopen.
    Dankzij de NHG zullen we niet met schulden blijven zitten als het huis onder de prijs verkocht moet worden. Hier ben ik echt heel blij en opgelucht door! Zat er echt mee in mijn maag!

Komende vrijdag komt een makelaar langs en dan wordt het huis getaxeerd. Dan zullen we ook kijken hoe wij het onderling gaan oplossen.. want het samen blijven wonen valt mij steeds zwaarder.. omdat ik hem nog steeds niet kwijt wil en hem moeilijk los kan laten. Misschien dat dat allemaal iets makkelijker wordt als ik hem minder zie.

Even iets leukers.. kennen jullie de (vleeskeurings-)app Tinder?
    Deze heb ik voor de grap (op aandringen van mijn lieve buurmeisje;)) op mijn telefoon gezet.. gewoon om te kijken of er mannen zijn die mij nog zien zitten.. krijg ik gewoon verschillende matches :$ (eerste match met een collega van J...:) gelukkig is dat alleen vriendschappelijk;))
    Had ik helemaal nog nooit verwacht! Ik ben niet van plan om er nu al iets mee te gaan doen.. ik wil eerst dit helemaal verwerken en op een rijtje zetten, maar dit geeft mij wel hoop voor de toekomst.. dat ik misschien toch wel weer iemand kan vinden :)

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    (Heb alleen je openingspost gelezen)

Sh*t zeg, wat een ongelofelijke rot situatie is dit :( Helaas ben ik erachter gekomen (ook na een relatie van 11 jaar, en elkaars eersten) dat ook híj heeft gelogen over bepaalde dingen. Vind het heel moeilijk om hem weer volledig te vertrouwen...

Wat ik wil zeggen is, dat hij blijkbaar al over een heleboel dingen heeft gelogen (wat niet weet wat niet deert? ;)) en dat hij misschien sommige dingen heeft toegegeven, maar vast niet allemaal...

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel tips, behalve dat je nu echt aan jezelf en aan je zoontje moet gaan denken. Sta op voor jezelf en laat je met respect behandelen! Ook al zijn jullie moeilijke praters, ik zou tóch een goed gesprek aan gaan, al is het alleen maar voor jullie zoontje...

Sterkte en een dikke digi knuffel!

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Wat een rotsituatie! Maar kop op meid je bent zoveel meer waard dan dit! En die nieuwe vent komt er wel. Heel veel sterkte en succes

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Het lijkt me juist wel fijn dat hij heel eerlijk is geweest. Mijn man en ik zijn voor we getrouwd waren ook in een soortgelijke situatie beland. Ik was degene met gevoelens voor een ander. ik zal je een prive bericht sturen want ik hoef dit niet met de halve wereld te delen. eindconclusie is dat we wel getrouwd zijn en ontzettend gelukkig en sterk zijn samen.

Share This Page