Mijn partner heeft mij voor kerst een grandioos gaaf cadeau gegeven; namelijk: rijlessen. Hij betaald mijn rijlessen tot aan mijn rijbewijs - dus in feite alles. Ik ben er hartstikke blij mee en trots op, want omdat ik vanaf mijn 15e zelfstandig wonend ben geweest, heb ik nooit geld over gehouden voor rijlessen. Ik heb wel een aantal lessen gehad (al 2 officiële rijlessen en vier onofficiële rijlessen stiekem) maar heb nooit het geld gehad om echt door te pakken. Nu ben ik dus he-le-maal in de wolken en schreeuw ik het het liefst van de daken. Maar wat ik dus irritant vind is rijbewijs-hebbend-Nederland met hun commentaar. Ik kreeg al direct te horen van een aantal vriendinnen: nou, ik zorg wel dat ik binnen blijf - waarbij dat uiteraard als grapje bedoelt wordt. Ik moest er de eerste drie keer ook nog wel om grinniken en schreef op mijn Facebook: Allemaal binnen blijven; iedereen van de weg af, mijn rijlessen zijn weer begonnen. Dan heb ik zelf de grap gemaakt - dan hoeft niemand anders het meer te doen. Nu zit gewoon praktisch iedereen dezelfde grap te maken over het binnen-blijven, gevaar-op-de-weg en net te doen alsof auto rijden het meest moeilijkste van heeeeeeeeel de wereld is. Van de vriendin aan de andere kant van het land die ik vrijwel nooit spreek maar nog wel ergens een warm hart toedraag waarvan ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om haar van FB te schrappen tot aan mijn vervelende pestneefje die ik al sinds 2001 niet meer gezien heb... Iedereen blijft zogenaamd binnen tot aan de Belgische kant aan toe. Alsof ik vanaf hier sowieso hun kant op zou rijden. Vervelende mensen met dezelfde grappen. En dan heb je natuurlijk nog wel de macho-man als 'vriend' op Facebook die maar eens moet vertellen hoeveel beter hij het weet. Mijn god nog aan toe Guys, het is autorijden. Het is geen raketwetenschap. Ik ben allang begonnen. Ik ben namelijk al 27 jaar passagier, deelnemer aan het verkeer, op de hoogte van de meeste verkeersregels, ben actief aan het 'meer