dochter ziek, vrijdag enigs bruidsmeisje bij bruiloft zwager

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ja hoor.. zal je altijd zien. Gisteravond wordt mn dochter (1,5jr ) wakker en ik ga kijken.. dacht wat voelt ze warm aan en ff tempen. Was haar temperatuur 39.7 en gelijk een zetpil 120mg gegeven. Daarna heeft ze nog een tijdje gehuild en hebben we haar in ons bed genomen waar ze wel de grootste praatjes had ( ze hoorde een auto en roept gelijk otooo toet toet )

Vanochtend werd ze om 8 uur wakker ( normaal 10 uur ) heel zeurderig huiltje en ze had nogsteeds koorts 38.7.

Ik de dokter gebeld omdat ze een flinke geschiedernis heeft me fikse oorontstekingen. Maar deze doet niks eerder dan dat ze 3 dagen koorts heeft en dat zou zaterdag zijn.

Maar nou gaan a.s. vrijdag mn zwager en schoonzusje trouwen en is mn dochter hun enige bruidsmeisje met alles er op en eraan.
    Ik weet het, duurt nog 2 dagen... maar ik ken mn dochter en die is vaak toch wel 4 a 5 dagen ziek.

Er was afgesproken dat ze er van sochtends 10 tot smiddags 4 bij zou zijn en daarna zou ik haar naar mijn ouders brengen.

Maar wat moet ik nou doen? T voelt niet goed om een ziek kind bij een ander onder te brengen, maar andere kant het is de bruiloft van mn zwager. Moeten we het vrijdag gewoon met haar proberen en als t niet gaat alsnog naar huis gaan?

Wat zouden jullie doen?

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zou naar de HA gaan en zeggen dat ze al 3 dagen koorts heeft, dan weet je zeker of het een oorontstekking is. Als dit zo is krijg je een antibiotica kuurtje en is ze binnen 2 dagen opgeknapt en kan ze fijn naar de bruiloft.
    sterkte.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

even afwachten een kindje kan de ene dag doodziek zijn en de volgende dag weer springlevend. heel appart. ze doen met oorontsteking inderdaad zeker de eerste 48 niks.ze wachten eerst af of het lichaam zelf in staat is om de ontsteking door te laten breken. ik zou er niet om gaan liegen.dat hebben ze toch door. oorontsteking verloopt in verschillende stadia's. wellicht heeft ze niet eens oorontsteking maar komen er 1 of meer kiezen door. daar is het de leeftijd voor. dat kan gepaard gaan met pijn en koorts, maar is verder natuurlijk onschuldig. mocht ze morgen nog duidelijk ziek zijn zou ik haar laten nakijken en advies vragen aan de arts.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Vrijdag is nog ver weg. Kijk gewoon hoe het gaat, hoe ze er morgen en vrijdagochtend aan toe is. Als ze te ziek is, kan ze niet naar de bruiloft. Of jij dan een oppas voor haar regelt of zelf ook thuisblijft moet je ook zelf bekijken. Als je een oppas zou willen, zorg dan nu vast dat die standby is.

Wat je nog kunt doen om het herstel te bespoedigen: af en toe een zetpilletje tegen de pijn. Ik geef overigens 240 mg, dat mag vanaf 1 jaar. En een neusspray kan helpen om de boel open te houden en kan daarmee helpen de (beginnende) oorontsteking op te lossen. Liefst gewoon een xylomethazoline neusspray in kinderdosering, dat helpt veel beter dan zoutoplossing. Zou kunnen dat je daar een recept voor nodig hebt, vraag daar om bij je ha. Doe je nog geen AB-kuur, maar het helpt je dochter wel.

Sterkte, hopelijk knapt je dochter gauw op en kan ze stralen als bruidsmeisje.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Idd 240 mg paracetamol geven meid! Dat mag bij 1,5 jaar zeker al :)
    En als jou gevoel zegt dat ze een oorontsteking heeft vandaag/morgen gewoon bij de HA aankloppen! Echt balen zeg!

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ook ik zou 240 mg paracetamol geven. Dinand krijgt dat hier ook al!

Zelf zou ik ook gewoon de huisarts bellen en vertellen hoe en wat. Als ze vandaag of morgen een AB kuurtje zou krijgen, kan het goed zijn dat ze vrijdag al een stuk beter te spreken is! Ik snap dat je er van baalt, zeker omdat ze het enige bruidsmeisje is!

7. Rono

Rono Niet meer actief

Ja die heb ik net ff laten halen. Ik had alleen maar 120mg in huis, maar ze is ook maar 9 kilo hea ;)

Ja de assistente belt me vandaag nog terug. En anders eis is een afspraak voor vrijdagochtend 8 uur.. anders kan ik vant weekend weer naar de hap.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    120 kan ook wel, moet je alleen even wat vaker geven..

ik zou het even aankijken. Het kan zijn dat ze vrijdag wel fit genoeg is voor de oppas, maar een hele dag bruiloft teveel wordt. Misschien kan ze dan 1a2 uurtjes mee.
    Veel meer dan afwachten kun je denk ik niet.

Voor de oorontsteking hielp neusspray hier ook vaak extra. Ook als hij niet/amper verkouden was, blijkbaar zat het intern wel dicht, en door de neusspray gaat het iets meer open staan en kan de rommel makkelijker uit..

9. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Even aankijken en dan vrijdag naar huisarts. Genoeg te drinken geven en laten rusten. paracetamol geven en afwachten...

beterschap ermee :)

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heel veel succes tot vrijdag en hoop dat je dochter voor vrijdag opgeknapt is. En anders de ha het probleem voor leggen misschien dat die toch een ab geeft??????

Deel Deze Pagina