Een ouder blijft natuurlijk wel altijd hoofdverantwoordelijk voor de kinderen. En dat het psychisch niet goed met haar zou gaan geloof ik geen klap van. Dat is altijd het eerste excuus wat erin wordt gegooid als mensen hun zin door willen drammen. Ja misschien dat het inmiddels niet goed gaat na het jarenlange getouwtrek, maar dat is dan door eigen toedoen. Toen jarenlang geleden haar al duidelijk werd gemaakt dat hun toekomst niet in Nederland zou liggen had ze een plan moeten maken om zo goed mogelijk in Armenië een nieuw bestaan op te bouwen samen met haar kinderen. Daar heeft zij niet voor gekozen en heeft jarenlang op kosten van de Nederlandse belastingbetaler geprocedeerd. Ja de kinderen zijn daar de dupe van, maar dat valt vooral moeder zelf aan te rekenen. Ik hoop dat de overheid hiervan leert en op korte termijn ervoor zorgt dat na een afwijzing nog één korte beroepsprocedure mogelijk is om eventuele verkeerd genomen besluiten te corrigeren, maar dat daarna op korte termijn uitzetting volgt om dit soort rare praktijken te stoppen.
Nederland heeft al jaren geleden tegen die moeder gezegd dat ze niet kon blijven. Het is ongelooflijk sneu dat de moeder van deze kinderen zo in de problemen heeft gebracht. Het was haar taak ze de taal te leren wetende dat ze terug moest. Ze verstopt haar kinderen keer op keer. En hoe zeer je het deze kinderen gunt te blijven kan je de moeder niet haar zin geven. Want dan is het hek van de dam. We hebben daar in Nederland helemaal de capaciteit niet voor. Echt enorm triest wat deze moeder haar kinderen aandoet.
Uiteraard heel sneu voor die kinderen maar er is geen andere oplossing dan ze nu uit te zetten. Wat geef je voor signaal af als deze mensen nu mogen blijven? Als je netjes de procedures doorloopt wordt je uitgezet maar ga je tot het uiterste, negeer je de regels en zoek je de media op dan mag je blijven. De overheid moet zich nu focussen op het aanpassen van de procedures, binnen een paar maanden afwikkelen om te voorkomen dat kinderen hier jarenlang naar school kunnen gaan.
https://www.nu.nl/binnenland/5453006/armeense-tieners-lili-en-howick-weggelopen-bij-pleeggezin.html Ongelooflijk dit. Hoe kan dit gebeuren als ze al zo vaak zijn ondergedoken of weggelopen?
Omdat ze simpelweg worden geholpen door de volwassenen om hen heen en kinderen in detentie te zetten bijna nooit mag.
Ik begrijp ook niet waar de moeder mee bezig is. En de kinderen zijn vast niet op eigen initiatief 'weggelopen'. En terug moeten ze toch wel, dus dit heeft geen zin. Sneu, maar niet iedereen kan en hoeft in NL te blijven.
Dat zeker. Maar dat komt dus door diegene die ze "helpen" en in feite dus schuldig zijn aan ontvoering.
Ik snap wat je zegt, maar die kinderen mogen hier niet de dupe van worden. Volwassenen nemen besluiten en ondernemen acties, maar die kinderen daar gaat het om. Die zijn het slachtoffer. Het moet inderdaad niet mogelijk zijn om zo lang te procederen. Op die manier kunnen we dit voorkomen. Deze situaties mogen niet voor komen.
Snap ook niet dat ze haar kinderen de Armeense taal niet heeft geleerd, of zal het bewust zijn geweest om dit ook als één van de redenen aan te voeren. De Armeense gemeenschap hier is heel groot en ik ken geen enkel kind wat niet beide talen spreekt. Snap de moeder ook wel hoor, als je denkt dat ergens anders het leven stukken beter is voor jou en je kinderen dat je probeert die kans te pakken maar Nederland is niet al te groot en je kan moeilijk iedereen maar toelaten zonder gegronde reden en kans is dan gewoon groot dat je terug moet. Aandacht nu met sociale media is ook wel enorm tegenwoordig, toen mijn Armeense buren werden uitgezet heel wat jaren geleden hoorde je niks hier in de wijk en op school, ondanks dat ze wel handtekeningen probeerden te krijgen.
https://www.nu.nl/binnenland/5453219/lili-en-howick-weggelopen-bij-grootouders-in-gelderland-politie-maakt-zich-zorgen.html#coral_talk_wrapper Grootouders?
Aan de ene kant vind ik het heel sneu voor de kinderen. Aan de andere kanten is dit wel echt de schuld van de moeder en mensen die haar hebben blijven voeden met valse hoop. Er moet ergens een lijn worden getrokken en die lijn is hier. Hoe sneu, nogmaals, voor de kinderen dat zij hier nu de dupe van worden. Want waarom zouden deze kinderen wél mogen blijven? Waarom de 7 jarige Steve niet? En het Irakese gezin met kinderen van 14, 10 en 5 niet? De jongste is zelfs nog nooit in Irak geweest en geen van de kinderen spreekt de taal. En zo zijn er nog zoveel voorbeelden. Social media zorgt ervoor dat dit enorm veel aandacht krijgt, maar ook social media verandert niet zo 1 2 3 een bepaalde beleid en wet en regelgeving.
Die kinderen zijn sowieso de dupe. Als ze hier blijven groeien ze op zonder hun moeder. Als ze uit worden gezet groeien ze op zonder de omgeving die ze kennen. Ik denk dat opgroeien zonder de moeder schadelijker is. Eenmaal daar zullen ze echt wel weer hun leven opbouwen en vriendjes en vriendinnetjes krijgen. Het is hun omgeving nu die hen ondersteunt bij het 2x eerder onderduiken, verder procederen en nu weer weglopen wat de boel onrustig en onhoudbaar voor ze maakt.
Volledig mee eens. Door nu ook wéér weg te lopen maken ze het alleen maat weer erger. Als ze 10 jaar geleden gelijk waren uitgezet, was er niks aan de hand. Maar door jaren procederen, onderduiken en gedoe hebben ze zolang hier kunnen wonen en werd het dus steeds moeilijker om terug te gaan. De moeder had ook beter moeten weten. Bij de eerste uitwijzing had ze moeten vertrekken. Ze heeft het alleen maar erger gemaakt en nu nog steeds.
Als kinderen nooit de dupe mogen worden van de keuzes van hun ouders kun je zelden nog een beslissing nemen. Ik vind het oprecht sneu. Maar helaas..
Precies. En vergeet niet dat kinderen vaak worden ingezet om dingen voor elkaar te krijgen. Je geeft door daaraan mee te werken iedere ouder een troef in handen.
Dat dacht ik dus ook. Want dan ga je alles over de rug van je kind spelen (en in feite doet deze moeder dat ook al jaren en nu weer) Het is sneu. Maar regels zijn regels. Ze hadden veel eerder zo op moeten treden. Hoe gemeen het ook lijkt, regels zijn nodig om alles in goede banen te leiden en te houden.
Wat ik erover heb gelezen is dat moeder niet jarenlang onder haar eigen naam heeft geprocedeerd maar onder steeds nieuwe valse namen. Ze heeft ook aangegeven uit Rusland te komen ipv Armenië. Ik geloof er niks van dat die kinderen geen Armeens spreken. Ze waren twee en drie toen ze naar Nederland kwamen. Die moeder heeft gewoon in haar eigen taal tegen deze kinderen gepraat. En die moeder zal echt de eerste tijd niet vloeiend Nederlands hebben gesproken. Sneu voor deze kinderen dat er zo met hen gesold wordt door hun eigen moeder. En dat ze daarin ook nog eens geholpen wordt door advocaten, hulpverleners, netwerk. Schandalig vind ik dat. En dat zogenaamd uit compassie met deze kinderen. Kijk waar dat toe heeft geleid.
Weet je wat ik weleens zou willen zien? Ik stel me weleens voor dat Nederland een onveilig of arm land is. Wat zou ik dan doen? Ik zou vechten voor mijn gezin en er alles aan doen om een beter leven voor mijn kinderen te krijgen. Iedereen die nu steeds de regeltjes aanhaalt....geldt dat ook voor jou als je een verschrikkelijk leven hebt en probeert te vluchten? Maar ja....als we het zelf maar goed hebben toch? Dan kunnen we prima roepen vanuit onze stoel dat er nu eenmaal regeltjes zijn.
Natuurlijk moeten we vluchtelingen helpen en daarom zijn er ook veel mensen die een vergunning krijgen, maar Armenië is echt niet onveilig.