Armenië is niet onveilig. Is de levensstandaard minder hoog dan hier? Ja maar niet dusdanig dan er geen hoop is op een goede toekomst. Eén ding stap je makkelijk overheen, moeder heeft heel wat lopen liegen in haar procedures.
Armenie was in de tijd dat ze hier kwamen wel onveilig. Dit is lang zo geweest. Dat het nu niet meer onveilig is dat is een feit. Maar daar hebben deze kinderen die in mijn ogen gewoon Nederlands zijn helemaal niks aan. Hun leven is hier. En nooit ergens anders geweest. En weet je nog wat ik het meest erge vind...is dat een volwassen man of vrouw uit Amerika hier wel mag komen om te werken en te wonen...en na een tijdje ook gewoon Nederlander mag worden omdat ze hier een partner hebben of het hier gewoon leuk vinden. Er wordt zo met twee maten gemeten....
Weet je wat...laten alle mensen die een buitenlandse afkomst hebben maar uitzetten. Iedereen terug naar hun eigen land. Vanaf de eerste generatie. Tja en dat de tweede en derde generatie hier een leven heeft opgebouwd...ja lekker belangrijk. Ze kunnen vast hun eigen taal...hun land is prima veilig. Ja iets minder welvarend...maar ach...
Ik ook, maar ik zou niet blijven trekken aan een dood paard. En dat is precies wat we nu gebeurt. Het is niet dat ze hier pas net wonen en pas net weten dat ze geen verblijfsvergunning krijgen. Plus, ik zou vechten voor mijn gezin en dat hoeft niet per se in dit land. Er zijn meerdere landen waar ik geluk en veiligheid voor mijn gezin kan vinden.
Ha ha...nee dit wat ik zeg slaat nergens op. Hmmm. Dan snap je het punt dus niet. Deze kinderen zijn net als een tweede generatie gewoon altijd gewend geweest om hier te wonen. Zij hebben geen ander land. Dit is hun land. Dat andere volwassenen zowel moeder als overheid het verkeerd heeft gedaan vind ik geen reden om deze kinderen uit te zetten. Hier zou een pardon op zijn plaats zijn.
Dit heeft niks met het zelf maar goed hebben te maken. De gehele procedures zijn zo ingericht zodat er gekeken wordt naar of er daadwerkelijk sprake is van onveiligheid etc. In het land van herkomst. Wanneer je dan bij de aanvragen bewust onjuiste gegevens verstrekt in de hoop zo wel te mogen blijven dan zijn die regeltjes meer dan terecht. En dat was hier wel het geval, ze wist dus voor haar aanvraag al dat ze met de juiste gegevens niet mocht blijven, anders vraag je het niet aan met onjuiste gegevens. Ze heeft zelf heel bewust gekozen om zich het land uit te laten zetten zonder haar kinderen, kinderen waren op dat moment om die reden ondergedoken. En dit blijft men vervolgens herhalen wanneer blijkt dat het niet betekent dat ze alsnog mogen blijven. Ik vind het sneu dat er blijkbaar mensen zijn die op deze manier hun zin willen doordrijven om vervolgens te ‘verdedigen’ dat het zo enorm heftig is voor de kinderen. De Staat heeft niet gezegd dat ze onder moesten duiken of weg moesten lopen, dat zijn de mensen in hun omgeving geweest onder aanvoering van hun moeder. Bekijk het eens van de andere kant, wordt deze werkwijze ook toegestaan op het moment dat er een kind uit het buitenland wordt geadopteerd? Nee want dan hebben we het over illegale adoptie, hoe arm of onveilig het land ook is, waarom dan wel in deze zaak? Er is een ouder die enkel stelt nu niet voor de kinderen te kunnen zorgen, waar ze dat in nl wel kon, wat niet tot nauwelijks onderbouwd blijkt te zijn.
Sorry hoor, maar je kan kinderen die hier opgegroeid zijn toch niet kwalijk nemen dat ze blijven trekken aan een dood paard?? En in Armenie worden ze hoogst waarschijnljjl in een tehuis onder gebracht. Dus in een vreemd land word je ergens gedumpt. Lekker vooruitzicht.
Dat is niet waar. Als iemand uit Armenië een werkvergunning aanvraagt kan die ook hier komen werken. Als een Amerikaan hier een asielaanvraag doet wordt die ook afgewezen. Deze vrouw kwam hier niet werken, ze deed een asielaanvraag en die is afgewezen.
Ja...zie mijn andere opmerking Ik vind het walgelijk hoe er met onschuldige kinderen wordt omgegaan. Mijn dochter is 11 straks 12. Het zijn nog kinderen. Enerzijds is er hier op het forum altijd verschrikkelijk veel begrip voor elk kindje wat er ook maar in nood is....maar gaat het om buitenlanders....dan ineens maakt het niet uit wat er met ze gebeurt. Nogmaals...twee maten. En echt...ik ben echt zwaar teleurgesteld in heel veel mensen. Wat een hypocriete mensen bestaan er toch ook.
Het spijt me maar je kunt iets wat krom is niet recht praten. Zowel de overheid als de moeder hebben grove fouten gemaakt. Kinderen mogen hiervan nooit de dupe worden. In mijn optiek dan.
Ik krijg net een pushmelding dat ze in Nederland mogen blijven maar het artikel is niet bijgewerkt. Ben benieuwd.
Mogen ze nu blijven? Staat op nu.nl Edit: dankzij de staatssecretaris volgens de Telegraaf, het is nog niet duidelijk voor hoe lang.
Ze mogen blijven! Had wel eerder bepaald kunnen worden, wat hebben die kinderen een hoop stress moeten doorstaan.