Nee maar als zij verblijf bij kind aanvraagt denk ik wel dat ze dat krijgt. Maar het ging mij er meer om dat mensen die kinderen niets verwijten. Ik gun ze echt hun vergunning wel, dat maakt mij niet uit. Alleen ik vind dit heel oneerlijk voor alle mensen die geen mediacircus om zich heen hebben en kinderen die naar bijvoorbeeld Afghanistan zijn uitgezet want daar is de situatie veel slechter dan in Armenië. Ik vind dat heel oneerlijk en ik hou niet zo van met twee maten meten. Daarbij denk ik dat dit oplevert dat er nog meer kinderen door hun ouders gebruikt gaan worden om eindeloos door te procederen en dat vind ik echt heel erg.
En dit is haar gelukt ook. Op het moment dat ze vertrok en haar kinderen achterliet maakte ze de overheid verantwoordelijk.
Dat is volgens mij Europese wetgeving, mensen kunnen nou eenmaal zo vaak als ze willen een asielaanvraag doen. Kunnen ze in Nederland ook niet helpen. De procedures zijn echt niet zo lang als mensen zelf niet zoveel tijd zouden rekken.
Zo ontzettend mee eens! Daarbij nog iets..... enig idee hoeveel kinderen wachten op een plek in een pleeggezin. Dit zijn kinderen met de Nederlandse nationaliteit. Ik zou willen dat al diegenen die nu zo opstaan, de media opzoeken en die kinderen helpen onderduiken dit ook eens deden voor al die andere kinderen die op hulp, aandacht en een plek in een gezin wachten.
Dit dus. En als je echt zo'n goede moeder bent dan maak je direct onderdeel uit van het leven van je kinderen. Moeder moest terug naar Armenië. Dan neem je je kinderen mee en doe je er alles aan om een goede toekomst voor ze op te bouwen. En in Armenië waren zelfs hulpverleners ingeschakeld om ze daarbij te ondersteunen. Dat kunnen de meeste mensen die worden teruggestuurd niet zeggen.
Zo,heb ik het ook begrepen. Onze overheid wil de regels wel aanscherpen maar heeft afspraken met Europa. Daarnaast, zoals hierboven al gezegd, kunnen mensen eindeloos traineren en dus ook steeds onder nieuwe namen nieuwe procedures starten. Het is dan aan de staat om onderzoek te doen. En dat kost ook steeds weer tijd.
10 jaar geleden is al besloten dat ze het land moesten verlaten. Dus het is geen keuze die ineens "spontaan" na 10 jaar kwam ofzo. Ze wisten wat er komen ging. Iemand die hier geboren wordt, gaat geen procedures aan en duikt niet onder.
Ik vind het ook wel fijn dat ze mogen blijven hoor ik ben echt niet anti "buitenlanders" Het ging mij om de regelgeving. En die zal soms niet bevallen, maar helaas.
Maar je kan kinderen van 12-13 toch niet kwalijk nemen dat ze zich niet al 10 jaar voor hebben bereid?
Ik vraag me dan gelijk af hoe men zal reageren wanneer dat wel gebeurt, wanneer kinderen bijvoorbeeld onder duiken vanwege een ondertoezichtstelling, een uithuisplaatsing of omdat ze geen medewerking willen verlenen aan omgang... (en dus ook dan de gevallen waarin het daadwerkelijk van een kind af komt dat het niet wil, want daar zijn er legio van. Staat overigens in tot nu toe alle onderzoeken ook benoemd maar ja eenzijdig belichten is makkelijker)
Ze wisten alleen dat ze het land uit moesten. Ze zijn daar nooit geweest, dus ze wisten verder helemaal niks. En je kan toch niet van 12 jarige kinderen zeggen ja ze wisten al 10 jaar hoe of wat. Voor een volwassenen vind ik dat nog een geldig argument. Maar niet voor kinderen, die niet beter weten dan dat ze hier wonen en zijn opgegroeid. En wie zijn schuld dat wel of niet is doet er in mijn ogen niet toe. Die kinderen hebben nergens om gevraagd of inspraak in gehad.
Ze zijn daar wel geweest aangezien ze er geboren zijn. Maar goed dat is een detail. En die kinderen wisten wel degelijk hoe en wat, zeker de laatste jaren toen de uitzetting definitief zou worden laat staan met de media aandacht die erover is geweest de interviews die ze hebben gegeven, het onderduiken en weglopen en ga zo maar door.
Het is ook oneerlijk en dieptriest, maar daar kunnen deze kinderen niks aandoen. In plaats van deze twee kinderen als voorbeeld te stellen en ze terug te sturen, zou ik liever kritisch willen kijken naar het feit dat wij überhaupt kinderen uitzetten. Ik vind het zo triest dat er kinderen na zoveel jaren in Nederland worden uitgezet. Van mij mogen ze allemaal blijven. Kinderen worden de dupe van het systeem en mogen wat mij betreft nooit gebruikt worden om een punt te maken ‘dat er nu eenmaal regels zijn’. Overigens zijn ze niet de eerste minderjarigen met een mediacircus rondom uitzetting. De afgelopen jaren is dit al veel vaker gebeurd met andere kinderen en ook vaak met succes.
Nee, wat heeft de moeder deze kinderen een hoop stress laten doorstaan! De overheid was van begin af duidelijk, het werd uitzetting. Ik vind het bizar dat het nu wordt terug gedraaid, blijkbaar loont liegen, drammen en je niet aan de wet houden. Fijn voor de kinderen maar wat een vreselijk verkeerd voorbeeld wordt hier mee gesteld.
@bosi333 Ik zou mijn kinderen nooit achterlaten, ook al zou ik zelf het land uit moeten. Mijn kinderen gaan waar ik ga. Dan zoeken we ons geluk wel in een ander land als ik niet naar land van herkomst terug wil of kan. En trouwens... als het om buitenlanders gaat zijn de meningen opeens anders? Pas op met wat je roept. Ik ben zelf buitenlands, inclusief een tweede nationaliteit. Mijn partner is ook zo buitenlands als maar kan. Wij zijn hier met 3 en 8 jaar komen wonen en mijn moeder heeft ook een hele procedure moeten doorlopen om haar verblijfsvergunning te krijgen. Zij zou mij echter nooit hier laten als ze terug had gemoeten. Er zit een verschil tussen een hypocriet wijf wat zich een moeder noemt of een echte moeder. Dat die kinderen nu mogen blijven is fijn voor ze, maar dat verandert niets aan het feit dat dit allemaal bespaard had kunnen blijven.
Ik zeg ook niet dat de kinderen er iets aan kunnen doen. Maar als kinderen per definitie niet meer uitgezet worden gaan er heel veel kinderen gemaakt worden met als doel een vergunning te krijgen. En wat dan als ze 18 zijn, moeten ze dan alsnog terug? Dat vind ik ook niet kunnen. Het is gewoon een ingewikkeld gebeuren met grote gevolgen.