Djeezzzzzz, dat gaat toch veel te ver. Waar slaat het op zeg. De minister bedreigen. En die moeder is ook geen knip voor de neus waard als die met zelfmoord dreigt als haar kids naar haar toe werden gestuurd. Verschrikkelijk wat een type. En wat moet dat vreselijk zijn voor de kinderen om dat te horen.
Empathisch vermogen? Ik dacht dat het voor veel mensen hier alleen maar ging over het volgen van regels en wetgeving. Meeste tonen hier het empathisch vermogen van een amoebe wanneer het hier gaat om twee tieners en een blijkbaar wanhopige moeder die al jaren strijdt om wat zij denkt dat het beste is voor haar kinderen.
Verdrietig. Ik weet niet waarom ze dat heeft gedaan. Maar zelfmoord willen plegen terwijl je moeder bent. Die vrouw moet wel heel bang zijn geweest.
Wat is dat toch altijd typisch hier. Je bent bij wijze van spreken meteen harteloos wanneer je het niet eens bent met de meerderheid. Ik vind het belachelijk dat die kinderen mogen blijven, dat klopt van geen kant. Al die keren wordt het afgewezen en nu mag het opeens wel? Op basis waarvan? Op zo’n manier kun je het hele beleid (als daar al sprake van is) wel afschaffen. Want iemand die zielig doet in de media mag dus wel opeens blijven. Er is niemand die die kinderen geen goed leven gunt, maar zo wordt er wel over je gepraat wanneer je vindt dat ze hier niet horen te blijven volgens het beleid. Daarnaast mag je ook niks zeggen over moeders want als je voor je kinderen handelt is blijkbaar alles opeens toegestaan. Zo typisch.
Dit was de laatste keer dat we het topic hebben opgeschoond. Het onderwerp gaat over Lili en Howick, niet over een specifiek lid van Zwangerschapspagina.nl. Graag on-topic, anders ben ik genoodzaakt het onderwerp te sluiten. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Ik vind het inderdaad harteloos wanneer iemand een redenatie kan bedenken waarom twee tieners die hier al ruim 9 jaar wonen weg moeten uit het enige land dat ze kennen. Interesseert me niets of moeder wel of geen regels heeft verbroken. Wij moeten/horen beter te zijn dan dat. Ik zie niet in waarom dit typisch is. Ik zie/voel het gewoon zo.
@Beheer helemaal prima hoor Ik vergelijk het maar met de zaak van het topic hier. Uiteindelijk toch toegeven, niemand weet alleen waarom
Liever harteloos dan geen ruggengraat. Met te lief, aardig en toegevend willen zijn bereik je eerder dat er misbruik van gemaakt wordt. En voor diegene die zo ongelofelijk hard riepen dat de kinderen van niks zouden weten en er niet bewust aan meegewerkt zouden hebben, lees en luister het interview even na, waarin ze ook al aangeven dat het de bedoeling was dat moeders hierdoor terug kan voor hereniging. Maar goh, die zogenaamd harteloze hier op dat forum sjonge jonge wat hebben die een gebrek aan empathie. Of gewoon inzicht dat kan natuurlijk ook.
Maar even he.... prima dat jij vind dat die kids mogen blijven. Maar waarom is het niet prima als een ander vindt dat ze wel wegmoeten. Dat mag toch. Ieder heeft zijn eigen argumenten. Het is echt bijzonder om diegenen die voor uitzetting zijn als harteloos te omschrijven. Heel veel van diegenen hebben juist een groot hart en zijn voor gelijkheid en rechtvaardigheid. Zie al die Posts met argumenten waarom ze vinden wat ze vinden. En die zijn echt niet harteloos, ook niet vol verwijten naar die kinderen (wat hier al tig keer is gezegd), hebben niet het empatisch vermogen vaneen amoebe, etc etc. Echt naar hoe degenen die voor uitzetting zijn hier worden weggezet door de voorstanders voor blijven. Waar worden diegenen zo beledigd? Echt een laag niveau van discussiëren dit.
Een ander kan toch gewoon de mening hebben dat de kinderen wel moeten worden uitgezet? Maar dat mag ik toch harteloos vinden of getuigen van geen empathisch vermogen? Net zoals een ander mag vinden dat ik geen ruggengraat heb. Mag allemaal.
Wat superfijn dat ze mogen blijven, dat gun ik ze van harte. Maar tegelijkertijd vraag ik me ook af: wat maakt dat er een uitzondering gemaakt is? En hoe verkoop je dat aan de honderden andere gevallen die ook wel een uitzondering verdienen, zowel kinderen als volwassenen? Is de minister toch gezwicht voor alle druk vanuit de samenleving?
OMG, echt. Alsof die kinderen hiervoor gekozen hebben. Ik zou jou en die andere types die het niet vinden kunnen dat ze hier mogen blijven want de regels bla bla bla weleens willen horen als jij met jouw kinderen in een uitzichtloze situatie/land zitten. De wereld is van iedereen. Wees maar heeeeel blij dat je in Nederland bent geboren. Want ik hoop dat je als je in een bv oorlogsgebied had gezeten je ook had gestreden voor jou toekomst en die van je kinderen. Gun dat een ander dan ook.
Dat klopt maar dat is weer een andere discussie. Vreselijk dat er al veel andere kinderen voor hen wel terug zijn gestuurd.
Anna, hier gaat het juist om. Armenië is geen oorlogsgebied. Ik ben voor een heel ruimhartig vluchtelingenbeleid. Voor vluchtelingen, bedoel ik dus. Mensen die een economisch betere situatie voor zichzelf willen moeten dat niet via een asiel procedure doen, en die zeker niet 10 jaar rekken. Er is een groot verschil tussen oorlogsgebied en een uitzichtloze situatie economisch gezien.