1% goede zaadcellen....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Maantje555, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maantje555

Maantje555 Niet meer actief

Vandaag te horen gekregen dat mijn vriend zijn zaad nogal slecht is; de eerste test had hij 4% goed gevormde zaadcellen, maar bij de 2e test slechts maar 1%. De hoeveelheid en beweeglijkheid was goed, maar is 1% genoeg om iets mee te kunnen doen en wat voor behandeling zou dit dan zijn.. Kunnen we nog in aanmerking komen voor IUI? Of wordt het meteen ivf of icsi vanwege de weinige zaadcellen wel goed zijn...

Het was voor ons nogal een slag in ons gezicht, de dokter dacht dat het aan het materiaal kon liggen, dat men in een potje moet ejaculeren dat dat het zaad zo kon aantasten maar de uroloog was er heel duidelijk over. Spontane zwangerschap konden we (zo goed als)uitsluiten en de volgende stap is de fertiliteitsarts...

Ik hoop dat jullie me iets meer informatie hierover kunnen geven..

Bedankt alvast!

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Jeetje, dat is zeker rotnieuws!
    Rookt je vriend? Drinkt hij alcohol? zo ja, dan daarmee stoppen, dan is er nog kans op verbetering (ook los ondergoed dragen, geen laptop meer op schoot etc). Maar ook dan denk ik dat het eerder IVF-ICSI wordt dan IUI... sterkte met dit nieuws

3. Maantje555

Nee hij rookt niet, drinkt heel af en toe en glaasje maar niet elke dag ..... Pff ivf of icsi.... :( tis even slikken... Dit is niet wat je hoopt te horen als je voor een kindje wilt gaan.. Maar heel erg bedankt voor je advies!

4. sjak

sjak Niet meer actief

1% van 40.000.000 is nog steeds genoeg voor veel behandeling. (Zoals ook iui) 1% van 100 goede zaadcellen is behoorlijk weinig... Dus het ligt aan hoeveel zaadcellen en hoeveel ml er is/was?

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Het hangt ervan af hoeveel miljoen zaadcellen er waren. Bij één procent van 100 miljoen hou je meer over dan bij één procent van 10 miljoen. De aantallen tellen als norm.

Voor IUI moet je minimaal 1 miljoen goed beweeglijke zaadcellen hebben, in ons ziekenhuis zien ze het liefst minimaal 3 miljoen. Voor IVF heb je ook minimaal één miljoen nodig. ICSI wordt gedaan als je onder de één miljoen zit of als er geen bevruchting optreedt tijdens IVF.

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Hangt er helemaal vanaf waarvan het 1% is.
    Je moet het aantal weten.
    Sowieso is meerdere malen meten erg verstandig, metingen kunnen erg verschillen.

Heel veel succes

7. Maantje555

Het is al meerdere malen gemeten. De eerste keer was 4% goed gevormd. 2e keer maar 1%.. Wij hebben maandag weer een afspraak bij de uroloog, dan zal ik de aantallen opvragen...

8. Hyper

Hyper Bekend lid

Dec 30, 2012
    513
    0
    0
    Wat de dames hierboven zeggen 1% waarvan. Daarnaast is het heel goed mogelijk dat je eerst voor iui gaat zeker als de rest wel goed is. Hier hebben ook per keer zeer wisselde resultaten en het kan aan van alles liggen ziek zijn, een licht verhoging of echt koorts, stress tijdens de productie( er zijn zelf gevallen bekent waarbij de 2de productie beter was dan de eerst terwijl dat normaal niet zo is) of gewoon stress van het werk. Verder zijn er ook nog vitamine die invloed kunnen hebben. Ik weet dat zink en omga 3 er 2 van zijn, maar volgens mij zijn er nog een aantal.

Wat bij ons ook hielp van produceren in een medium. Probeer het nieuws te laten bezinken en af te wachten tot een vervolg gesprek.

9. pippeke

pippeke Niet meer actief

Wij kregen dit vorig jaar ook te horen. En daarvoor hoorden we dat het bij mij ook niet goed zit. Het is echt een klap in je gezicht ja! Zekers! Blijf er veel over praten met elkaar.
    Wat bij ons heel erg goed hielp was niet teveel sex (beetje opsparen) en totaal geen alcohol voor manlief!

Share This Page