Ah oke. Wat ik destijds te horen kreeg is dat het merendeel van de vrouwen HPV bij zich draagt. Dus dat is niet perse verontrustend volgens mij.
Veel vrouwen zouden dan niet gaan en de kans dat er hpv uit een zelftest komt is zo'n 8%. Ik heb de thuis test gegaan en hoorde dus bij de 92% waar geen hpv was gevonden en hoef dus niet voor een uitstrijkje. Voor mij prettiger en een stuk goedkoper dan langs de huisarts.
Niet voor jezelf, maar als een huisarts het moet doen kost het uiteindelijk meer geld dan wanneer je het zelf kunt doen.
Ooh op die fiets ik dacht al Nee ik vind het dus absoluut geen probleem om zoiets bij de huisarts te doen en dan weet ik zeker dat het goed gaat. Maar is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Er zijn best veel vrouwen die opzien tegen een uitstrijkje, voor die vrouwen is zo’n thuistest best een uitkomst. En ja, er is een kleine kans dat je dan alsnog voor een uitstrijkje moet, maar zo niet, ben je er fijn vanaf met een kleine handeling in je eigen huis door jezelf.
Wattenstaaf naar binnen, paar keer ronddraaien en terug in een buisje. Is best lastig om verkeerd te doen . Of zouden sommigen denken dat het in je mond moet?
Ja dat is ook zo en het is ook fijn dat zo'n thuistest er is maar ik heb dus totaal geen moeite om bij de huisarts langs te gaan dus bij mij is het niet eens in mij opgekomen om een thuistest te doen.
ik heb t de eerste keer bij de dokter laten doen want toen was t er nog niet zelf. Vond ik geen fijn gevoel. door t forum ben ik die thuistest aan gaan vragen vorig jaar, en dat was echt ideaal!
@Evanesco Weet jij misschien of ze specifiek testen op de schadelijke vorm van HPV, of kijken ze daar niet naar?
Niet Evanesco maar ze testen idd op hoog risico HPV (hrHPV) en niet op de andere vormen (genitale wrat is bijv ook HPV)