HPV en pap3a1 na uitstrijkje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen31, 19 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja dat denk ik ook. Dank je wel!

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb online de uitslag van m’n biopt al kunnen inzien. Nog niet officieel van de gynaecoloog dus:

Microscopie Type afwijking: pre-invasieve laesie Bevindingen plaveiselepitheel: CIN2 / matige dysplasie
    Uitbreiding in endocervicale klierbuizen: ja
    Bevindingen cylinderepitheel: geen afwijking
    Conclusie: Cervixbiopsie, lokalisatie 11.00 (in uren): plaveiselepitheel: CIN2 / matige dysplasie; uitbreiding in endocervicale klierbuizen: ja; cylinderepitheel: geen afwijking.

Wordt iemand hier wijzer uit?

3. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Even een edit: heb de gynaecoloog al proberen te spreken, maar hij is druk. De assistente kon je niks vertellen

4. Kwibus

Kwibus Lid

27 okt 2016
    50
    47
    18
    Brabant
    Hoi Marleen31

Ik kan je niet helpen met de uitslagen, ik heb niet gestudeerd voor gynaecoloog. Ik heb ook een paar keer een test gehad en de uitslag al gelezen online en was volledig in de stress geschoten omdat het mogelijk een slechte uitslag kon zijn na googelen. Uiteindelijk bleek de uitslagen heel anders te moeten gelezen worden en vielen deze 100% mee. Mijn antwoord betekent niet dat jij je niet zorgen mag maken of dat jouw uitslag wel goed kan zijn. Ik wil je eigenlijk een knuffel geven en zeggen dat het linksom of rechtsom goed komt. Het is dus nu nog even op je handen zitten en nagels bijten totdat je de arts hebt gesproken.
    Succes en hopelijk heb je snel antwoord!

NiVa0230 en Marleen31 vinden dit leuk.
  5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor je berichtje. Ik ben ook van mening dat het online zetten van uitslagen pas gedaan moet worden nadat de patiënt is ingelicht. Ik had zelf niet moeten kijken, klopt. Maar de verleiding was te groot.

CIN2 begrijp ik nog van de uitslag, maar die uitbreiding naar endocervicale klierbuizen niet..

6. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    #106 tatie, 18 apr 2020
    Laatst bewerkt: 18 apr 2020
    Ik heb er medisch gezien helaas geen verstand van en kan je in die zin geen helderheid geven. Maar als er iets heel zorgelijks is gevonden, word je toch wel meteen gebeld, is mijn eigen ervaring. Ik had eerst een pap3b uitslag en vervolgens CIN3; daarna werd er een lisexcisie gedaan. Toen daar kankercellen in werden gevonden, ben ik gelijk gebeld en mocht/moest ik meteen diezelfde dag op gesprek komen voor een plan van aanpak. En dat was niet omdat het meteen levensbedreigend was, maar omdat het natuurlijk heel angstig is allemaal. Daarna werd er een operatie gepland en is mijn baarmoeder verwijderd. Heel ingrijpend natuurlijk, maar daarna was het wel meteen behandeld en klaar.

Er is mij toen op het hart gedrukt dat die kankercellen echt heel langzaam groeien en niet zo snel uitzaaien. Mijn operatie kon ook best nog even op zich wachten had ik het idee, maar ik wilde het allemaal snel achter de rug hebben.

probeer het nu af te wachten; Google is in deze fase echt niet helpend! Heel veel sterkte komende dagen!

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.978
    113
    Marleen31 vindt dit leuk.
  8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Even een update:
    3 juni sta ik op de planning voor een lisexcisie, daarbij krijg ik een PSA/roesje.
    Ik ben echt ontzettend zenuwachtig, heel angstig. Bang dat ik een paniekaanval krijg vlak voor de sedatie, bang voor pijn, bang omdat ik het uit handen moet geven, de controle over mijn lichaam verliezen en zelfs bang dat mijn hart zo snel tekeer zou gaan door de angst dat ie ermee stopt.
    De gynaecoloog heeft me oxazepam gegeven, die kan ik de avond daarvoor innemen en die werkt de volgende dag nog even door.
    Maar de zenuwen, die zijn echt vreselijk. En dan na de behandeling herstellen en wachten op de uitslag, pfff. Ik heb het even niet meer.
    Wie helpt me even relativeren?

9. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Het komt goed.
    Ik heb dezelfde behandeling gehad, zonder roesje. De behandeling viel heel erg mee, het was voorbij voor ik er erg in had. Het herstel viel ook heel erg mee. Het enige nadeel was de vissige geur die ik erna had down under... een goede geur-absorberende maandverband of inlegkruis helpt hier goed bij, dus schaf dat alvast aan als je dit niet in huis hebt.

Bij de uitslag kreeg ik te horen dat de snijranden niet schoon waren. Dus enorm stressen....
    Bij de tweede controle was het een pap1 uitslag; dus mijn lichaam heeft het zelf opgeruimd.

Het is spannend en ik heb allemaal rare dingen gezegd van de spanning (bij het voorstellen heb ik gezegd: hoi, normaal sta ik niet in m’n blote doos hoor als ik me voor het eerst voorstel aan iemand). Maar het komt goed! succes

NiVa0230 en Marleen31 vinden dit leuk.
  10. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Bedankt voor de tip van het maandverband! Ik had al van anderen gehoord dat de geur nogal onaangenaam kan zijn.
    Ja.. die uitslag, brr. Gelukkig dat het bij jou toch pap1 is geworden!
    Het komt ook allemaal vast wel goed, ik denk dat de zenuwen vooraf erger zijn dan de behandeling zelf (dat hou ik mezelf voor in ieder geval ;))

11. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Succes met de lisexisie. Vond het erg meevallen. Had een plaatselijke verdoving.

Geen rare geur geen pijn. Bij mij werden er helaas kankercellen gevonden.

2e lisexisie waren geen kankercellen gevonden. Eind dit jaar laatste controle daarna mag ik weer meedoen met het bevolkingsonderzoek.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook een plaatselijke verdoving met de lisexisie.
    Ik vond het wel meevallen, alleen de geur van het verbrandde weefsel is me duidelijk bijgebleven. (Ongeveer 6 jaar geleden.. )

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zelf vond ik een roesje heerlijk. Was een andere ingreep, een beenmergpunctie en heb echt niets van pijn meegekregen.

14. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik had jouw verhaal gelezen ja. Heftig! Hopelijk bij je laatste controle een fijne pap1!

15. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik hoor over het algemeen goede verhalen over het roesje, en toch heb ik angst. Stom he? Het is echt angst voor het onbekende en het controleverlies.

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik zei dat ik je verhaal had gelezen, maar nu ik het nog eens wil lezen kan ik het niet vinden, haha. Misschien verwar ik je met iemand anders. Sorry. XO

catlady vindt dit leuk.
  17. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Staat in mijn onderschrift het avontuur wat eind 2012 begon

De lisexisies vielen mij erg mee. Zelfs toen bij de 2e lisexisie de pijnstilling nog niet ingewerkt was vond ik het meevallen.

De punctie van de icsi was een stuk pijnlijker. Ze hadden mij te weinig spul gegeven. Voor de volgende punctie zijn duidelijke afspraken gemaakt. Wat was dat een helse pijn. Alsof ik geen pijnstilling had gekregen.

18. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Update:
    Afgelopen woensdag lisexcisie gehad. Vandaag de uitslag online al kunnen inzien.

Van wat ik begrijp is het toch iets erger dan ze dachten (CIN3, ook nog lang geen kanker gelukkig) en zijn de snijranden schoon, dus hebben ze alles weg kunnen halen

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Oh heftig, maar nu zou wel alles weg zijn als het goed is? Hoop dat je snel uitleg krijgt.

20. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Als het goed is zou alles nu weg moeten zijn ja. Officieel krijg ik de uitslag pas 24 juni. Ben wel een beetje geschrokken van de CIN3, maar de laatste zin stelt me dan wel weer gerust.

2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina