Hpv gevonden

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Geen domme vraag. Super slimme vraag en ja dat kan dus!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    80% van de bevolking draagt hpv of heeft hpv gehad. Meestal ruimt lichaam dit zelf op. In sommige gevallen, klein aantal kan hpv ernstige ziektes veroorzaken Van genitale wratten tot aan baarmoederhalskanker Zijn verschillende soorten hpv

3. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Ik heb dus ook de zelf test gedaan.
    Had dezelfde uitslag als jou, hierna uitstrijkje bij de dokter laten maken. Die bleek ook niet goed. Ik had pap3a. Toen naar de gynaecologe zij heeft een stukje weefsel weg gehaald en weer laten onderzoeken. Weer niet goed (uitslag CIN 2) binnen kort wordt er een randje met foute cellen weg gehaald en dan maar hopen dat het daarna weg blijft. Als het goed is worden de cellen weer onderzocht. En sowieso volgend jaar weer uitstijkje i.p.v. over 5 jaar.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken.
    Ze doen alles uit voorzorg! Er kan 15 jaar over heen gaan voordat het kanker word. Ze willen er vroeg bij zijn.

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Oh heftig zeg bij jou.. en geen klachten hè? Bizar maar gelukkig ben je er op tijd bij! Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden word. Doen die behandelingen bij jou pijn?

5. jade2011

jade2011 Actief lid

9 mrt 2013
    214
    319
    63
    Ik bleek vorig jaar na het uitstrijkje onrustige cellen te hebben (pap2 geloof ik en ook hpv). Toen bij de gyn terecht gekomen. Die vond niet echt onrustige cellen maar helaas draag ik wel de hoog risico hpv (je hebt heel veel soorten en ik heb precies een gevaarlijke ). Dit jaar weer een uitstrijkje. Pap1 en nog steeds hpv. De gyn laat me nu gewoon ieder jaar terug komen voor een check up. Hoop zo dat ik nu eindelijk die hpv kwijt ben. Vind het wel heel lastig, ik merk dat sommige mensen echt denken dat je hpv alleen krijgt als je een seksueel onverantwoord leven hebt gehad ofzo. Terwijl dat dus helemaal niet perse zo is. Daarom weten maar heel weinig dit van mij.

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Heftig ook! En veel vooroordelen hè jammer is dat!! Hoop echt voor jou dat het wegblijft en super dat je ook onder goede controle staat.

7. Nijntjepluis88

Nijntjepluis88 Actief lid

15 apr 2015
    115
    14
    18
    Nee ik heb helemaal geen klachten.
    De behandeling doen geen pijn! Maar fijn is natuurlijk anders..

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Gelukkig. Nou idd fijn is anders!

9. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Ik heb onlangs een uitstrijkje gehad. Doet echt helemaal geen pijn Hier kwam ook HPV uit, maar gelukkig wel pap 1 :) ik moet nu wel frequenter terugkomen voor een uitstrijkje om te voorkomen dat het ooit pap 3+ wordt. In het begin vond ik het idee dat er beneden dus kanker kan groeien wel eng, inmiddels ben ik er niet meer mee bezig.

Succes! Ik hoop dat het allemaal meevalt.

10. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja snap ik dat dat idee heel naar is! Gelukkig ben je er niet meer mee bezig en sta ook jij onder goede controle! Echt fijn.

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Maar wat ik niet snap he.. HPV als in de geslachtsziekte (welk type dat is weet ik ff niet uit mijn hoofd) is toch anders als de HPV die baarmoederhalskanker veroorzaakt? Of zeg ik nu iets heel stoms?

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Volgens mij heb je veel verschillende soorten varianten (met een 'laag' en 'hoog' risico). Welke precies waar onder valt weet ik niet.

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja ik las inderdaad al dat de variant die bijv. genitale wratjes veroorzaakt behoort tot een laag risico) Ik vind dit maar ingewikkeld!

14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind ook maar ingewikkeld. Ben wel zo’n 9 maanden geleden pas bevallen. Heb geen klachten en geen soa. Ook geen wratjes ofzo. Ik wacht maar af

15. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

in een ver verleden heb ik wel eens iemand gekend die het niet zo nauw nam met de echtelijke trouw zeg maar. Van drie vrouwen wist ik dat ze “het” met hem gedaan hadden en ze hebben alledrie voorstadium bmh kanker gehad. Sindsdien zie ik HPV wel als een soort geslachtsziekte.

16. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nou ik ben al 12 jaar samen met mijn man en heb hpv. Weet alleen niet in hoever stadium ik ben. Het ligt niet aan ontrouw en is geen geslachts ziekte.

17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Volgens mij kan je alleen HPV krijgen als je seks hebt gehad, en is het overdraagbaar door seksueel contact.
    Lijkt mij dus wel een geslachtsziekte?

18. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Het is een virus. Je lichaam ruimt het in de meeste gevallen vanzelf op

19. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ik heb zelf ook HPV en bij ons speelt ontrouw geen rol. Ik denk dat mijn voorbeeld verkeerd overkomt want misschien komt het over alsof ik vind dat ontrouw de oorzaak is van het krijgen van de “verkeerde” HPV. Dat is zeker niet het geval maar ik vind het shocking dat HPV zulk gevolgen kan hebben. Omdat deze man het niet zo nauw nam werd het wel aan nog zeker drie vrouwen “doorgegeven” met alle gevolgen van dien. Omdàt het werd doorgegeven via de daad in dit geval, vind ik het in dit geval een geslachtsziekte. Ik weet dat dat het officieel niet is maar het is wel overdraagbaar via sex.

Deel Deze Pagina