Wat laten jullie versloffen in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door mellanie76, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Hallo dames,
    Ik ben nog al een pietje precies.
    Maar ik kom echt niet altijd aan alle klusjes toe zoals; Ramen zemen,balkon opruimen,opbergkast opruimen.Dit komt ook omdat er veel tijd gaat naar mijn twee zoontjes van 4,5 jaar en 8 maanden.
    Hebben jullie dit probleem ook?
    En zo niet hoe doen jullie dit dan oplossen.
    Alvast bedankt!

2. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik vind het belangrijk dat de was op orde is, de vloeren en het sanitair schoon en de rest komt wanneer het komt. ramen zemen is een klusje van 2x per jaar ofzo, de plinten achter het bed ehhh nooit, bovenop de keukenkastjes alleen als ik toevallig voor iets anders al een trappetje nodig had en er dan dus bij kan etc.
    Het is niet vies hier durf ik te zeggen maar sommige klusjes hebben gewoon geen prioriteit. Komt wel als ze allebei op school zitten over 3 maanden.

Annedore, Shawarma en Bailey07 vinden dit leuk.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Eh ja, daarom hebben we nu een schoonmaakster want mijn man is verantwoordelijk voor het huishouden. En mannen zijn daar niet zo geschikt voor ben ik achter gekomen :roflmao:

Dus eigenlijk worden de ramen nooit gezeemd (2-3x per jaar max), moet ik de schuur opruimen terwijl mijn man luiert in de zon (2x per jaar), en heeft mijn man opgemerkt dat de dakgoot stinkt (leuke constatering schat, maak je die dus dan nu schoon?). Maar ach, ik maak me er niet zo druk om. Vind het af en toe vervelend maar ik ben niet zp precies en perfectionistisch en dat is een fijne eigenschap!

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Ik stel prioriteiten en kan wat buiten die prioriteiten valt prima loslaten. Ramen zemen is hier geen prioriteit en dat gebeurt alleen als ik daar zin in en tijd voor heb. Ik kan er prima mee leven als dat een tijd niet gebeurt.
    De was daarentegen houd ik zeer goed bij, koken krijgt ook zeer veel aandacht. Stofzuigen kan ik juist best wel eens een dagje overslaan.
    En zelfs als één van de topprioriteiten door omstandigheden een keer niet lukt, probeer ik daar flexibel mee om te gaan. Ik heb gewoon totaal geen zin om me daar druk om te maken en doe dat dus ook niet.

Luckyme96, dds, Floeperd en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Strijken en de was opvouwen daarom strijkt mijn man zijn eigen kleding en heb ik voor iedereen kasten uit gekozen waar genoeg hang ruimte is. Ik heb zelfs een speciaal hang gedeelte in mijn kast voor broeken, ideaal. :D

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ramen zemen is geen prio dus dat gebeurd niet heel vaak.
    Waar ik mij meer aan stoor is dat mijn man en ik beide onze post niet opruimen... meeste gaat de vuilnisbak in en de rest leggen we in een bak om op te bergen in mappen, maar dat gebeurd niet vaak.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  7. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    - badkamerkastje aan de binnenkant
    - badkamertegeltjes buiten de douche/wastafel en wc om. Ik doe die drie elke week trouw, de rest zelden.
    - onder de bank
    - plintjes poetsen
    - bovenkant van de deuren door het hele huis. Ik doe ze zo ver mogelijk op mijn tenen :)
    - wasmachine zelf schoonmaken( bij elke was denk ik: dit ding mag ook wel een sopje gebruiken. Zeepbakje mag ook een keer in de vaatwasser....)

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

De was opvouwen...blegh en strijken...dubbel blegh haha. Ik vind de rest helemaal prima maar deze twee klusjes vind ik echt verschrikkelijk. Ik wacht meestal tot er letterlijk een berg was op me wacht. :rolleyes:

9. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Vooral de spinnenwebben aan de plafond en stof op de plinten. Zo nu en dan stoor ik me enorm maar kom er niet aan toe..

Denise K vindt dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Absoluut de was opvouwen.
    Er staat echt een mega wasmand klaar staan met was die opgevouwen moet worden maar heb snel de deur dicht gedaan zodat ik em niet meer zie.
    Komt morgen wel :p

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De ramen. Echt die zien er niet uit. Maar ik heb nog veel goede excuses op de plank liggen hoor :roflmao:

Jackie87 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    De ramen, plinten, opruimen mag ook vaker.
    Vandaag mijn kledingkast opgeruimd was ook al weken een door elkaar liggende stofhoop.

Het enige wat hier echt bijgehouden word is sanitair, stofzuigen, dweilen. De was redelijk, al zie ik nooit de bodem van de wasmand.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wat laat ik niet versloffen....hahaha. Ben echt helemaal geen huisvrouw wat dat betreft. Heb echt een hekel aan schoonmaken en zie het ook gewoon niet.

Ik heb een schoonmaak hulp 1x per 2 weken, ze doet super veel maar wat soms nog wat beter kan en waar we beide dus niet altijd aan toe komen zijn de binnenkant van de keukenkasten, op hoge kasten in de slaapkamer. Stofraggen op het plafond. De ramen aan de binnen kant.(de buitenkant doet de glazenwasser)
    Wassen/drogen/opvouwen/strijken en in de kasten leggen is hier ook altijd een drama.

Echt grote dingen opruimen doen wij vaak op een regenachtige weekend dag. Dan halen we een kast leeg en ruimen alles op.
    Verder ruimen we het huis op de dag voordat de schoonmaakster komt. Zodat ze niet hoeft op te ruimen maar kan schoonmaken.
    Verder kun je een planning maken met deze taken ga ik deze week doen. Niet te veel inplannen, haalbare doelen. Bijv. Maandag doe ik sanitair. Dinsdag zeem ik de ramen beneden. Woensdag stoffen/stofzuigen dweilen. Etc. Iedere dag een taak, en dit proberen bij te houden.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou ja dit! Ik heb altijd lege vieze wasmanden en volle schone wasmanden.
    Klote was. Bah.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ramen ( en wij hebben er veel helaas), strijken, spinneragen in de hoek. Zolder stofzuigen. Dweilen doe ik ook minder dat ik zou willen.

16. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Eigenlijk alleen de ramen wassen.

En als ik ze dan gedaan heb en de volgende dag allemaal hondenneuzen en babyhandjes erop heb staan dan kan ik wel door de grond zakken.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit! Er staan nu twee volle manden met schone was boven. En als ik een mand nodig heb voor de vieze was dan pleur ik de schone was op het bed en ruim dat 's avonds een keertje op.
    Lees: half vouw werk en ongestreken de kast in. Er wordt pas gestreken als het echt moet.

Ik zit dan ook met smart op zo'n strijk/vouw apparaat te wachten.

Louloute vindt dit leuk.
  18. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook de ramen veeeel te weinig naar mn zin. Maar vind dat echt een rotklus.

Sanitair, stofzuigen/dweilen en de was hou ik wel goed bij

19. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wat ik hier altijd goed bij houd is het stofzuigen en dweilen, koken/vaatwasser en leeg aanrecht ook. Ernaast de was en het vouwen ervan. Het strijken blijft weleens langer liggen, maar dan wacht ik tot ik iets meer heb en dan een half uurtje in een keer alles kan doen. Toilet ook.

Wat blijft liggen... de ramen met stip op 1. De deuren daardoor gevolgd haha, en zo ook bijv een doekje over de tv/hoekjes etc. Daarnaast moet ik bekennen dat ik de badkamer ook niet wekelijks een beurt geef. Het bad zelf en de tegeltjes van het douchegedeelte wel. Toilet ook vaak, maar toch minder dan beneden. En dat zou ik wel graag willen veranderen.

20. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Strijken vind ik echt kak. Ik hang alles zo veel mogelijk op aan hangers wat anders gestreken moet worden, dat scheelt al. Overhemden kiest mijn vriend zelf voor dus die mag hij zelf strijken. Dan blijven er alleen nog wat shirts en broeken van hem over, soms een shirtje van mij. Binnenkort komen de babykleertjes en -beddengoed daarbij dus dan zal ik toch echt vaker moeten strijken.

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina