In het algemeen is er veel sprake van vermoeidheid onder jongeren. Maar volgens mij heeft dat heel veel andere oorzaken (voeding, slaapgewoonten, leefgewoonten) en is dat niet direct te linken aan een vaccin.
Ik volg gewoon het RVP. Meeste vaccinaties geven geen noemenswaardige bijwerkingen en er zijn al zoveel kinderen voorgegaan... Oudste dochter heeft ze gehad rond 12 jaar. Mijn zoon heeft net 1e gehad, straks in herfst de 2e. Mijn jongste heeft ook net 1e gehad. De enige aangeboden vaccinatie die we niet hebben gedaan is de corona-vaccinatie in januari 2022 voor basisschoolkinderen (jongste). Daar zag ik nut niet van in. (mijn pubers hebben wel zelf gekozen voor corona vaccinatie)
En wat dat je van beginnende pubertijd? Valt ook mooi in de periode dat ze de prik krijgen. Wij hebben beide jongens laten prikken. Of eigenlijk... toen oudste voor de tweede en jongste voor de eerste was opgeroepen ben ik met ze naar de verkeerde priklocatie gegaan. Met ov. Op het einde van de dag. Dus we konden niet even door naar de juiste locatie Na de zomer nieuwe kans. Ietsje later is geen probleem. Oudste zei nog gortdroog: "ach mam, ik ben toch nog niet seksueel actief." Waarop jongste gelijk riep: ik ben heel actief! Wat weer aangeeft dat ie het woord seksueel niet eens kent, en dus negeert. Was wel heel grappig voor de aardige mevrouw die ons de weg wees Ik vind 9 jaar ook erg jong. Maar bij die van 14 denk ik.. ok, nu misschien niet. Maar de hormonen stuiteren in het rond. En als die verliefd wordt kan het snel gaan. Ze hoeven niet met elkaar naar bed om iets over te dragen. Ik lees hierboven dat va 2026 de verbeterde variant wordt gegeven? Dat dieg mij wel twijfelen om toch nog even te wachten met jongste. Maar gevaccineerd wordt ze zeker!