Helaas ben ik al jaren een Hs patient...hidradenitis supperitiva een vorm van acne die zich uit met grote abcessen in diverse gebieden op het lichaam. bijv oksels, liezen, billen, borsten. voor de zwangerschap was ik zo goed als klachtenvrij, tijdens de eerste weken van de zwangerschap iets meer last vooral in rechterlies, maar dat verdween en was weer klachtenvrij! nu na de bevalling lijkt het wel alsof er een bom ontploft is! overal komen de ontstekingen te voorschijn! vooral in lies-bil en schaamstreek. zijn er meer mensen met deze aandoening en wat zijn jullie ervaringen?
Hoi, Ik ben ook bekend met de aandoening, zo nu en dan komt het bij mij opzetten en ook idd in de rechterlies met name. TIjdens mijn zwangerschap en tot op heden geen klachten gehad eigenlijk...
Hoi, ook ik heb ontstekingen gehad in m'n oksel (paar jaar terug, ook aan geopereerd) en tijdens de zwangerschap een kleintje op m'n bil. Nu klachtenvrij Betadinescrub geprobeerd? Of clindamycine-lotion? Ben je al eens op deze site geweest? http://www.hidradenitis.nl/ Vooral het forum kun je veel vinden! Sterkte meid, het is een k(^^%@# kwaal!
mariekepieke; site ken ik, ben er veel te vinden om eens bij te lezen. heb nu inderm lotion (antibiotica) en betadine scrub gebruik ik eigenlijk al jaren. wel fijn dat je nu klachtenvrij bent! houden zo! het is inderdaad een k&^%%* kwaal! soms word ik er zo moedeloos van! lexie; fijn dat je geen klachten hebt! wie weet een ommekeer en blijft het zo! ik hoop het voor je!