ik ook, bijna elke maand wel een ontsteking. Worden bij mij echt heel erg groot met hele rode vlek eromheen. Het komt bij mij ook voor op onbehaarde delen (die ik dus ook niet scheer). Huisarts heeft al een keer opengesneden, maar een andere keer wilde ze dat niet doen, moest ik maar wachten tot ie kapotging. Man man wat een pijn heb je dan als er zoveel spanning op staat. Nu wacht ik steeds maar tot ie vanzelf opengaat, als t te lang duurt maak ik zelf er een gaatje in met een mesje van mn werk. Belemmert best wel in je dagelijkse dingen zoals sporten, werk en seksleven. Ben nu wel ook aan het afvallen en heb het idee dat ik er nu wat minder vaak last van heb.
Ik heb het ook geregeld. Heb ze nu niet meer in mijn lies, voorheen wel veel. * afkloppen*. Heb er nu steeds 1 net boven mijn bilnaad *schaam*, het lijk of die reageert op hormonen. Rond mijn eisprong komt ie op, zakt dan weer af, en voor mijn menstruatie komt ie weer opzetten. Volgens mijn ha toeval, had niks met hormonen te maken zegt ze. Nou, mij te toevallig Wordt er helemaal gek van. Gek genoeg had ik er geen last van als ik zwanger was.
Ik heb hiervoor Silicea D6 tabletten gebruikt en dat heeft mij erg geholpen. Extra bijkomstigheid mijn nagels werden er ook nog sterker van.
hydradenitus heet het en is (bij mij!) simpel op te lossen door katoenen onderbroeken, geen strakke broeken, minimaal 4 keer per week 30 minuten in bad in badedas (niet de nepversie maar de echte) en dan pil doorslikken zodat ik maar 1 keer per 3 maanden ongi word en zonder pil doe ik het zo dat ik 2 dagen maandverband gebruik en de rest katoenen en snachts proberen te luchten. Ik ben er ook aan geopereerd (klieren weghalen ergste ontstekingen ed.) EN dat alles bij elkaar maakt het te doen!!
oja en niet teveel scheren dus bv een IPL behandeling (of 6 hihi) helpt ook dan hoeft dat niet meer!!
Ik denk ook echt dat in mijn geval een verdoving niet nodig was geweest. Het sneetje had waarschijnlijk al genoeg verlichting gebracht en net zolang geduurd als het zetten van de verdoving.