Hallo dames, Ik heb een vraagje... Ik ben 28 februari gestopt met de pil en toen nog 4 maart ongesteld geworden. De eerst volgende keer was pas 3 mei, dag 60 van mijn cyclus. Maar tot nu toe ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, zit nu alweer op dag 46 van mijn cyclus. Ben wel sinds dat ik gestopt ben met de pil zo een 5-6 kilo bijgekomen. Nu ben ik me vandaag bij een nieuwe huisarts me gaan aanmelden omdat ik verhuisd ben, heb de assistente meteen gevraagd of dit normaal was want las op dit forum dat de meeste afvallen als ze stoppen met de pil. Zij gaf aan dat dit normaal niet zo is dat je eerder afvalt en dat het toch wel veel was dat ik bijgekomen ben. Ze gaf aan nog even af te wachten wat mijn cyclus deed of ik een dezer dagen ongesteld ben of toch niet word. Heb zoiets wacht anders nog even tot die 60 dagen en anders bel ik weer. Heb ook gekeken of het miss met pcos te maken heeft, al is het misschien vroeg te zeggen, maar ben wel bijgekomen rond mijn middel, heb nu soms puistjes terwijl ik die niet meer heb, mijn huid is vetter in mijn gezicht. Misschien ben ik er te veel mee bezig maar wil dit al 5 jaar dan word het toch moeilijk er niet aan te denken. Ik weet niet wat moet ik doen binnenkort naar de huisarts en vragen of ze willen bloedprikken enz of hebben jullie zoiets van wacht het nog even een tijdje af?
Ik zou nadat je ongesteld bent geweest nog 1 keer afwachten en wanneer het dan weer zo lang duurt voordat je ongesteld word meteen de huisarts bellen.
Er veranderd veel in je lijf als je stopt met de pil. Ik kreeg bijvoorbeeld ook een vettere huid. Door je hormonen kun je in diverse fases van je cyclus ook behoorlijk opgeblazen zijn of meer eetlust hebben. Ik ben zelf afgevallen, dus kan je gewichtstoename niet helemaal verklaren. Verder is een hele lange of onregelmatige cyclus soms helaas wel normaal bij het ontpillen. Maar naar de HA gaan kun je natuurlijk sowieso. Geef je lijf even tijd om opnieuw de balans te vinden. Succes ermee!