HSG echt zo pijnlijk?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nuage, Oct 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Lekker is dat! Kan nu pas weer lopen! Een paar uur na de hsg kreeg ik vreselijke buikpijn, Mn buik blies helemaal op en was keihard. Ik kon me maar amper bewegen, mn hele buik deed zeer! Daar had ik niet op gerekend.

2. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

uterus unicornus? Dat klinkt heel akelig! Is toch ook vrij zeldzaam?

3. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Meiden ik moet nog he... jullie maken me enorm bang...

Saffie heb je wel meteen gehoord of de uitslag goed was of niet?

4. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Ja ze liet me het filmpje zien wat ze gemaakt hadden. Alles wat goed. Mn baarmoeder was wat naar voren gekanteld maar dat was niet erg.

5. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Niet bang worden, komt goed, ik heb naderhand helemaal geen last meer gehad. ;)

6. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Je moet er niet bang voor zijn! Het is voor sommige mensen heel pijnlijk, maar voor veel mensen ook niet! Je kan echt niet afgaan op wat anderen zeggen, gewoon gaan liggen, goed blijven ademen en je voorhouden waar je het voor doet!
    Ook al doet het net zo'n pijn als bij mij, het is toch zo gepiept, en de pijn vergeet je weer.

@ Saffie, of het echt zeldzaam is weet ik eigenlijk niet, het komt niet heel veel voor in elk geval. Ik heb maar 1 eierstok, en een halve baarmoeder(daar kwam het in elk geval op neer) Het was wel even schrikken, ik had er niet op gerekend in elk geval!

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Om de mensen die nog moeten een hart onder de riem te steken...

Ik heb er niets van gevoeld! En ik heb er 2 gehad!

Tips:
    Probeer zo ontspannen mogelijk te zijn.. Hoe ontspannender je bent... hoe makkelijker het voor de arts is om het onderzoek uit te voeren en hoe minder je er van voelt...

Neem een half uur tot een uur van tevoren een ibuprofen in (deze is wat sterker als paracetamol).

En als het pijnlijk is... dan is het zo voorbij... Denk dan aan leuke dingen! ;)

8. Deesjuhh

Deesjuhh Actief lid

Nov 24, 2008
    205
    0
    0
    ik kreeg van te voren een ibuprofen.
    maar weet wel dat ik het niet fijn vond
    het ballontje voelde ik wel maar die vloeistof..... :evil:
    was blij dat het eruit was had geen seconde langer moetne duren...
    maar voor de rest het zag er allemaal goed uit gelukkig...

oja daarna moest ik ff metme hoofd tussen me benen zitten dat had ze gezegd dat ik daarna nog een beetje eng kon worden...
    na een half uur had ik nergens meer last van

Share This Page