Lieve meiden even een vraagje aan jullie. In 2011/2012 hebben wij 2 ICSI pogingen gehad. Daarna een lange tijd pauze gehouden ivm diverse onderzoeken voor herhaalde miskramen. Aan het einde van 2012 zou ik mij op 10 dec als mijn menstruatie zou komen aanmelfen voor ICSI 3. Echter kon ik ze op die dag bellen met het nieuws dat ik (spontaan) zwanger was geworden. Nu weer na diverse onderzoeken etc komen wij weer in aanmerking voor ICSI en zal ik aankomende cyclus starten. Maar, nu de vraag vergoedt de zorgverzekering nu nog maar 1 poging, of beginnen ze opnieuw met tellen? Ik heb maanden geleden al gebeld naar de zorgverzekering en toen gaven ze aan dat we weer van voor af aan zouden beginnen met de telling. Maar toen ik ze vandaag belde wist mevrouw aan de telefoon er niets over te vertellen en de genen die er uiteindelijk over gingen waren allemaal niet bereikbaar. Weten jullie toevallig meer? Ik ben verzekerd bij Anderzorg alles daar wordt "geregeld" via Menzis hun moeder onderneming. Hoop dat er iemand is die me meer kan vertellen.
De teller gaat op 'nul' als je een zwangerschap hebt gehad die langer dan 12 weken duurde. Ik weet alleen niet of het daarbij uitmaakt dat die zwangerschap 'spontaan' tot stand is gekomen
Hilly dank je voor je reactie. Wat jij nu zegt klopt idd maar in t zh wisten ze t ook niet met zekerheid te zeggen dus vandaar dat ik vandaag nog n keer gebeld heb. Ik heb nu een mail adres gekregen van de genen die er over gaan, maar ja wie weet wanneer ik daar antwoord op krijg... En even heel simpel gedacht mss maar een zwangerschap is een zwangerschap toch? (Even gezien vanaf de 12 weken tot aan t eind) Dat moet dan toch geen verschil maken lijkt mij? Dit stond op de site van mijn zorgverzekeraar: Ben je jonger dan 38 jaar, dan heb je recht op de eerste, tweede en derde poging IVF per te realiseren zwangerschap, inclusief de benodigde geregistreerde hormonen.
Is er uit die spontane zwangerschap een kindje ontstaan? Je krijgt drie behandelingen per te realiseren zwangerschap. Dat betekent drie behandelingen voor een eerste kindje, drie voor een tweede, enz. De grens van een zwangerschap ligt op 12 weken. Krijg je een kindje, heb je een vroeggeboorte of miskraam na die 12 weken, dan geldt dat als een gerealiseerde zwangerschap. De teller gaat op 0 en je krijgt opnieuw drie behandelingen vergoed. Gaat de zwangerschap voor 12 weken mis, dan ben je helaas een kans kwijt en wordt er doorgeteld. In jouw geval is het dus belangrijk om te weten of jullie een kindje hebben gekregen uit die zwangerschap of is het voor de 12 weken-grens mis gegaan? (wat ik natuurlijk niet voor jullie hoop!) Op grond daarvan wordt besloten of er doorgeteld wordt of niet.
Hoi jippie, dank je voor je reactie. Zoals jij t verteld, zo dacht ik het ook. (Uit die spontane zwangerschap is een mooi kindje geboren ) Maar toen ik die vrouw vanmiddag alles duidelijk uit dacht te leggen snapte ze er volgens mij geen bal van.... K heb in ieder geval gemaild... hoop wel dat ze snel reageren
Als er een kindje uit ontstaan is, denk ik dat de teller weer op 0 gaat. Het gaat immers om een nieuwe te realiseren zwangerschap.
Ja idd zo denk ik t ook. Maar heb echt t idee dat die vrouw me niet begreep want ze begon in ene over iui dat konden we dan ook nog wel doen... uuuhm mevrouw we krijgen die ICSI niet voor niets. Wij komen niet eens in aanmerking voor iui... en toen was het stil... Maar ja we wachten t mailtje gewoon even af. Meer kunnen we ook niet doen.
Ik denk niet dat een algemene callcenter-miep verstand heeft van vruchtbaarheidsbehandelingen. Goed dat je gemaild hebt, zodat ze het op hun gemak kunnen nalezen en uitzoeken. Maar ik weet bijna wel zeker dat de teller op 0 gaat. Is dat niet zo, dan zou ik bezwaar maken. Want het gaat om een nieuwe te realiseren zwangerschap. Die staat totaal los van eerdere ICSI-behandelingen en heeft ook niks te maken met je zwangerschap en of die wel of niet spontaan was. De behandelingen waren voor een eerste kindje en nu gaan jullie voor een tweede. Dus eigenlijk is het vrij simpel, in mijn ogen.
Hahaha grappig wat jij schrijft dacht ik (over die callcenter-miep) Ben super blij met jullie reacties! Dank je wel!
Even een update Vandaag bericht gekregen van de verzekering Na een doorgaande (gerealiseerde) zwangerschap of een (levend) geboren kind, al dan niet ontstaan met IVF, heeft u opnieuw recht op drie pogingen bij een nieuwe zwangerschapswens, als er sprake is van ongewenste infertiliteit (onvruchtbaarheid). Ik wil jullie allemaal erg bedanken voor jullie reacties.
Jippie, dank je wel voor je reactie A.s donderdag heb ik mn uitgangs echo en krijg ik alle meds weer mee. En gaan we weer van start.