wachten of niet?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door elle, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elle

elle Actief lid

Hoi ,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen even te lezen.
    Ik zit met het volgende..
    Sinds sept 2005 proberen wij onze kinderwens uit te laten komen.
    Tot nog toe zonder resultaat, dus in sept 2006 hebben we hulp gezocht.
    In eerste instantie konden ze bij ons beiden niks vinden.
    Wel hebben ze nu naast de cyste die ik al had een poliep in de baarmoeder gevonden. (Deze zat er eerder niet)
    Dit zou mogelijk veklaren waarom mijn cyclus die eerst altijd regelmatig was niet meer zo regelmatig is en ook waarom ik last heb van tussentijds bloedverlies.
    Mijn gyn wil zsm beginnen met IUI en hormonen. Omdat dat niet mag als je een cyste/polie hebt, willen ze eerst een laparoscopie en hysteroscopie gaan doen.
    Nu komt het.. ze willen voorafgaand aan de operatie een voorgesprek voeren om eea uit te leggen. Ik vond het allemaal best, ook al kun je ook veel info van internet halen maar goed. Het gesprek kan dus niet eerder dan 24 januari plaatsvinden omdat er een gyn is uitgevallen en de andere artsen haar taken erbij nemen.
    Nu moet ik dus nog twee maand wachten op een gesprek terwijl ik toch al weet wat er gaat gebeuren! Daarna moeten we de operatie zien in te plannen en pas daarna zou IUI kunnen beginnen. Maar dan zijn we dus weer zo lange tijd verder. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.
    Er tegen in gaan of het maar accepteren.
    Wie weet raad?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Elle,

Wat vervelend dat je zolang moet wachten. Maar het is wel zo dat een cyste en een poliep de menstruatie en bijvoorbeeld een zwangerschap kunnen tegenhouden. Omdat je al zolang bezig bent met jullie kinderwens lijkt het allemaal erg lang, maar ik zou toch gewoon die maandjes nog wachten.

Laparascopie valt heel erg mee. Heb er inmiddels zelf 2 voor endometriose gehad. Hysteroscopie heb ik zelf nog nooit gehad, dus daar over kan ik je niks vertellen. Wel is het zo dat na die ingrepen pas weer verder gegaan kan worden.

Ik wens je alvast heel erg veel succes met de keuze die jullie gaan maken.

Liefs,
    Elvira

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

hee meis,

Ik heb hier ook geen ervaringen mee, dus kan ik je niet helpen. Maar misschien moet je (ook al duurt dat nog wel even) maar gewoon mee gaan met het feit dat het pas in jan. gaat gebeuren. Ze zullen vast niet voor niets eerst een gesprek met jullie willen voeren. En via internet vind je een hoop, maar kan natuurlijk soms ook verkeerde info geven.

Veel succes met jullie beslissing en hoop dat 2008 jullie jaar wordt!

4. elle

elle Actief lid

Bedankt Makkie en Elvira voor jullie reacties.

@ elvira
    bij Hysteroscopie gaat het via de schede en gaat het om kleine ingrepen, in dit geval gaat t om het verwijderen van het poliepje. Bij de laparoscopie wordt de cyste verwijderd.

@ makkie
    inderdaad interneet is ook niet altijd alles, maar zelf kijk ik altijd op vrouwenarts.nl

liefs elle

Deel Deze Pagina