cyclus afbreken, waarom? Ophogen die handel, toch?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikkie80, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    hoi,

Ik spuit nu 1,5 ampul Menopur. Vandaag is dag 19 van mijn cyclus. Mijn eitjes zijn 10 mm. dus schiet het niet echt goed op. Nu wil ze donderdag kijken of ze wat beter gegroeid zijn. Is dit niet het geval dan wil ze mijn cyclus afbreken met Provera en dan weer op de derde dag starten met Menopur, twee ampullen.

Ik heb ook bloed laten prikken en er is geen activiteit te bespeuren.

Ze kunnen toch altijd in je cyclus ophogen? Ongeacht het aantal dagen dat je op zit? Waarom wil ze mijn cyclus afbreken?
    Gewoon doorgaan met die paar follikels van 10 mm, toch!

Weet iemand dit? Of heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs Nikkie

2. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    Wat raar zeg.
    Afbreken omdat je er niet op reageert.
    Dan kunnen ze beter meteen zeggen 2 ampullen Menopur.
    Belachelijk zeg.

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Hoor het wel vaker dus is blijkbaar normaal, maar ja daar hebben jullie niks aan.Maar als ze de boel afblazen groeit jullie eitje gewoon nog wel verder dus zelf alsnog aan de klus en dan de volgende cyclus(hopelijk niet) met volle moed verder.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ze zullen niet voor niks afblazen en opnieuw beginnen.
    Je zit op dag 19....dat is al over de helft en 10 mm is echt mega klein nog!
    Misschien is deze follikel niet zo goed...dan kan je misschien juist beter overnieuw beginnen en dan starten met een hogere dosis.
    Bij onze ICSI in eigen cyclus hebben ze het ook eens bijna afgeblazen.
    Heb vertrouwen in je arts!
    Elmo

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben benieuwd wat ik morgen te horen krijg hierop. Ik wel vertrouwen in mijn arts, al snap ik deze keuze niet. En zelf aan de klus zal helaas niet gaan, aangezien mijn slijm al het zaad dood.

Liefs Nikkie

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Beste Nikki,

Waarschijnlijk hebben ze in het ziekenhuis goede redenen voor het afbreken van deze cyclus als de eitjes niet hard genoeg groeien. Misschien zijn het geen goede eitjes op dit moment? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat het net zoiets is als bij mijn ICSI-behandeling. Daarbij hadden ze heel wat eiblaasjes aangeprikt, maar een heleboel bleken er leeg te zijn. Dat is natuurlijk slecht nieuws dan, maar misschien vermoeden ze iets dergelijks ook bij jouw eitjes en vinden ze het daarom beter om deze cyclus af te breken.

Heel veel succes morgen en ik hoop dat je eitjes toch flink gegroeid zijn!

Groetjes,
    Josien

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi meiden,

CD 21, FM gehad. Rechts zitten er twee van 12 mm. Baarmoederslijm is 8 mm. Ze zijn dus traag gegroeid. Bloeduitslag was geen verandering waarneembaar. Vandaag heb ik weer bloed laten prikken omdat mijn follikels en baarmoederslijm toch gegroeid zijn. Ik heb gevraagd of ik nu 2 ampullen mag spuiten. Dit mag niet, omdat ik dan overstimulatie zou krijgen. Ik moet doorgaan met 1,5 ampul. Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag toch 2 ampullen gespoten.
    Nu zal ik twee ampullen spuiten en morgen 1,5 ampul, omdat ik anders bang ben dat ze niet genoeg zullen groeien. Ik heb vandaag ook het potje op kunnen halen voor de eventuele IUI.
    Zaterdag moet ik terugkomen voor een FM en uitslag bloed. Als deze dan voldoende is gegroeid en mijn bloed laat zien dat er activiteit is (oestrogeenwaarde moet zijn gestegen), dan zal ik waarschijnlijk maandag terug moeten komen voor de IUI datum vast te kunnen stellen.

Spannend!

Liefs Nikkie

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meid.... waar ben je mee bezig zou ik bijna willen vragen zonder meteen aanvallend over te komen?

Als je arts zegt dat je met twee ampullen kans hebt op overstimulatie, ga je toch niet alsnog tegen het advies van hem/haar in twee ampullen spuiten? Dadelijk weet je zeker dat je IUI niet doorgaat omdat er te veel eitjes zijn gaan groeien.

Echt... mensen proberen je in het ziekenhuis en hier alleen maar te helpen. Probeer erop te vertrouwen dat je arts weet waar hij of zij mee bezig is!

Eigen doktertje spelen is zo gevaarlijk........

9. Baby81

Baby81 Actief lid

7 mrt 2008
    249
    0
    0
    @Nikkie80.
    Ik weet dat iedereen er anders over denkt ( gelukkig ).
    Maar ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.
    Ik hoop voor je dat het er allemaal goed uitziet.
    En dat je maandag de IUI hebt.

10. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Josien,

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik realiseer me dat het beter langzaam kan gaan dan helemaal geen IUI en een overstimulatie. Ik heb dan ook doen besluiten om 1,5 ampul te spuiten. Ik wil het risicoa niet lopen.
    Ik maak in Word mijn eigen logboek aan voor alles wat met het zwanger worden besproken wordt. Dit plak ik vervolgens op deze site. Ik had niet in de gaten dat her er nog op stond....foutje! Ik had me namelijk al bedacht!

Toch bedankt voor je berichtje en dus je bezorgdheid.

Liefs Nikkie

11. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    indd je mag er vanuit gaan dat ze het allerbeste met je voor hebben en dat ze er zijn om je te helpen..
    veel succes..gr anita

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Nikki,

Fijn om te horen! Het zou zo enorm jammer zijn als ze de hele IUI dadelijk zouden afblazen omdat er ineens te veel eitjes zijn...

Fijn meid en nu maar hopen dat er toch nog één of twee mooie eitjes door gaan groeien tot superei(eren)!

Liefs,
    Josien

13. ladypink

ladypink Fanatiek lid

3 jun 2007
    1.360
    0
    0
    over supereieren gesproken hebben jullie wel eens met hormonen eieren van 40 mm gehad?
    Ik heb zonder hormonen nu ineens zo'n flinkerd.. :(

14. bengel

bengel Niet meer actief

goed zo nikki NIET DOEN....mijn vriendin heeft het 1x wel gedaan en hup 10 eitjes aanwezig voor IUI dus moest ze AFBREKEN..dan kun je net als ik langzamer zijn (35 dagen moeten spuiten voor IUI) dan dat je moet stoppen dat duurt nog langer..

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden,

Ja ik nu netjes 1,5 ampul gespoten. Ik hoop dat 'ie wel gegroeid is (anders krijg ik alsnog spijt hihi).
    Ik had al heel wat eitjes maar twee wat grotere van 12 mm. Morgen weer een FM....oooh ik hoop het zo!
    We hebben ons IUI potje al klaar staan!

Ladypink, 40 mm? Waw! Mijn grootste is 30 mm en dat vond ik al een joekel!
    Bengel, ja ik heb gedurende mijn eitjes gedoe, vaak aan je moeten denken. Ik weet nog dat het bij jou ook vaak tegenzat dat er niks groeide. Zo frustrerend! Maar jou verhaal geeft me wel goede hoop!

Liefs Nikkie

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pffff..ben ik even blij dat je je al bedacht hebt!
    Het is echt niet de bedoeling om zelf te gaan experimenteren hoor!
    Ik vind het ook erg jammer dat er mensen zijn die dat toejuichen.
    Probeer, hoe moeilijk soms ook, vertrouwen in je arts te hebben en te houden!
    Zij hebben echt het beste met je voor.
    Daarnaast is het bij IUI ook link als het te snel gaat of als het er te veel zijn.
    Met een beetje pech gaat je hele IUI dus helemaal niet door bij te hoge doseringen.
    Gelukkig ben je snel van gedachten veranderd.
    Heel veel succes meid!
    Elmo

17. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nikkie

Ook ik ben alleen maar blij om te horen dat je toch niet meer gaat spuiten.....wat een logica....meer spuiten dan misschien meer eitjes. Dat kan natuurlijk wel, maar zou het echt dom vinden als dit niet het advies van de arts is...kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die dat toejuichen!
    Buiten dat je dus echt teveel eitjes zou hebben en IUI niet doorgaat zitten er echt wel meer risico's aan overstimulatie.
    Zowel Elmo als ik zaten tijdens de IVF tegen overstimulatie aan, hadden overstimulatie...en geloof me...is echt niet fijn. Heb er echt behoorlijke buikpijn van gehad en kon paar dagen gewoon niet lopen van de pijn.
    Ook wel van andere meiden gehoord die echt in het ziekenhuis hebben gelegen vanwege overstimulatie.
    Ik schrijf dit allemaal niet om je schrik aan te jagen, maar kan er echt met mijn kop niet bij dat mensen hiermee zelf gaan dokteren of dit toejuichen.
    Ik hoop dat je maandag een mooie IUI hebt met prachtige eitjes en uiteindelijk een mooie positest, succes!

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Vandaag weer een FM gehad. Nu blijk ik al tegen een overstimulatie aan te zitten. Er zijn zoveel eitjes en ook een aantal grote erbij. Ze zeggen dat een eitje vanaf 15 mm al meedoet.....
    Pppfff dit had ik totaal niet verwacht! Ben ik blij dat ik geen twee ampullen heb gespoten Zou NOG veel erger zijn geweest!
    Ik twijfel nu echt nooit meer aan de arts!

Morgen weer een FM en dan gaan ze bepalen of ze het afbreken of toch door laten gaan. Vandaag mag ik niet spuiten.
    Ik snap niet waarom ik morge nog terug moet komen, aangezien de arts IUI waarschijnlijk niet ziet zitten. Jullie enig idee?

Liefs Nikkie

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Om het zeker te weten en om te kijken hoe de boel zich daarbinnen ontwikkeld!
    Jeetje zeg...ben echt heeeeeel blij dat je je verstand hebt laten spreken.
    Ach, aldoende leert men (misschien voor andere weer een goede ervaring ;)).

Heel veel succes/ sterkte (veel drinken hoor!).

Elmo

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nog een kleine misschien onnodige aanvulling: een heeeeeel klein percentage KAN overlijden aan overstimulatie.
    Niet om jou nou bang te maken...maar om te laten zien hoe gevaarlijk dit KAN zijn.

Elmo

Deel Deze Pagina