VU

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 25 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand toevallig ervaringen in het VU (ivf) (heb een gesprek met dokter Zwaan maar kan op zorgkaart geen info vinden)

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi
    Ik lees mee. Wij zijn vorige week naar de informatieavond geweest. De punctie + terugplaatsing zal in het VU zijn, de rest in het WFG.
    Ik ben wel benieuwd wat er vanuit het VU nu nog gaat gebeuren allemaal.

3. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    ik heb ervaring in het VU, dokter zwaan is ook mijn arts. Wat wil je weten?

4. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ervaringen en deskundigheid bijvoorbeeld. Heb je een PB gestuurd.

5. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Hai linda heb je een bericht gestuurd, is ie aangekomen?

6. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Hai else,

Over het vu niets dan goede berichten! Vind ze erg deskundig en vooral ook meelevend. Met de echo's telkens andere echoscopisten maar na een tijdje ken je ze allemaal! Heb niks te klagen, uiteindelijk hebben we daar ons doel bereikt. Ook nu 3 jaar later heb ik daar weer een goed gevoel als ik er binnenloop. Mijn lijf doet het niet helemaal volgens plan en dan hebben ze gelijk plan B klaarliggen, ik voel me daar echt goed opgevangen.

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Anna,

Bedankt! Ik ben nu bekend in Hoorn en ik merk dat ik het spannend vind om "het uit handen te geven" aan artsen die ik niet ken.
    Maar als ik jou zo hoor gaat dat wel goedkomen.

Jij komt er dus al drie jaar?

8. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Hi,
    Zelf ook positieve ervaringen met het vu (ivf).
    Het vu komt bij mij heel vakkundig over. Zeker de stimulatiefase, de punctie, het lab-gedeelte en de terugplaatsing.

Je merkt wel dat de echo's enzo best snel gaan, maar dat heb ik niet als vervelend ervaren. Ik heb liever dat het allemaal snel gaat en dat de wachttijden kort zijn. Ik kon goed achter elkaar door gaan met ivf en de cryo's. Bij de 3e tp was het raak!

Ik vind ze naast vakkundig ook sympathiek en de ontvangstruimte vind ik ook prettig, ik vind het geen naar ziekenhuisgebeuren.

succes!! liefs

9. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Anna, berichtje ontvangen hoor.
    Nog meer mensen met ervaringen??

10. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog meer ervaringen???

11. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Hai else,

Ja drie jaar al, eerst de operatie in het vu en half jaar later de eerste ivf die mislukte. De 2e was een succes en is een prachtig kereltje geworden. Heb het idee dat het vu er zelf ook trots op is, ze vragen elke keer naar mn zoon bij de echo's hihi. Iedereen ervaart het natuurlijk anders maar ik voel me daar op mn gemak, ook al tref je vaak diverse artsen.

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb ook mijn behandelingen in het VU gehad......en zie mijn onderschrift :D

Wij zijn in 2007 eindelijk doorverwezen door naar het VU en daar wisten ze binnen 15min al te vertellen dat we nooit zwanger hadden kunne worden.
    Ik had een hydrosalpinx en het vocht wat er in bleef staan stroomde terug mijn baarmoeder in waardoor een bevruchte eicel niet kon innestelen. Daarbij heb ik Endo dus dat maakte alles heel moeilijk om zwanger te worden. Terwijl ik tot dan toe steeds te horen kreeg dat we maar geduld moesten hebben en dat het vanzelf wel zou komen....we waren in 2001 al gestopt met de pil en ik was al 2keer geopereerd eierstok cystes...
    Omdat we al zo lang bezig waren en ik nog een hele zware operatie moest ondergaan omdat ze mijn eilijder moesten verwijderen hebben ze me zo snel mogelijk geholpen en gezorgd dat we met voorrang door mochten naar de IVF. Binnen een jaar na de laatste operatie was ik zwanger van mijn oudste!

Niks anders al slof over de behandeling in het IVF centrum hoor! Hele super en ik hoop dat je net zoveel succes zal hebben als wij

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Oja nog iets leuks.......toen ik kwam voor de eerste echo voor de cryo behandeling nadat we Megan gekregen hadden, had ik de persoon die de embryo gekozen had voor de TP. Ze vond het super leuk om te zien "wie" ze hadden uitgekozen :D Zo betrokken zijn ze bij het hele proces.

14. Hopefulness

Hopefulness Actief lid

29 dec 2012
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Linda, ik heb hele goede ervaringen met de VU, eerste behandeling en meteen raak! de artsen waren erg meelevend en boden veel steun wat mij erg heeft geholpen omdat we toch ineens gingen van 'het wil nog niet' naar meteen ICSI.

@ Else, ik heb precies hetzelfde gedaan als jij, ook via het WFG voor de echo's en normale controles en dan naar het vu voor de punctie, lab proces en de tp. Ik had super erge overstimulatie (29 eitjes uiteindelijk) en ben echt bij het WFG (Naima en Hanneke) echt super goed opgevangen en toen ik uiteindelijk toch wel terug mocht voor een TP in het VU werden daar eerst ook allemaal weer onderzoekjes gedaan om te kijken of het echt wel kon, gelukkig wel, terugplaatsing en nu bijna 13 weken zwanger! :D

Succes allemaal ik hoop dat jullie ook snel een ukkeltje in jullie buik krijgen!

Liefs,

Hopefulness

15. Esther1983

Esther1983 Fanatiek lid

5 nov 2008
    2.861
    0
    36
    Noord Holland
    Hier ook goede ervaringen met het VU! Ook meteen de eerste terugplaatsing zwanger! Degene die mijn punctie had gedaan deed ook mijn 'eerste echo en ontslag gesprek' erg meelevend! Ze herkenden me altijd en zeiden altijd even gedag als ik in de wachtruimte zat voor de standaard echo's!

Deel Deze Pagina