Ha dames, Bij de 1e ICSI-poging had ik nog Gonal-F om te spuiten. Bij deze 2e poging heb ik Menopur gekregen. Ik ben alleen vergeten te vragen of je dit (net als Gonal-F) iedere dag op dezelfde tijd moet spuiten? Gonal-F spoot ik altijd 's avonds om 20 uur. Ik twijfel of ik dit over 2 weken ook nog ga doen. In de bijsluiter van Menopur heb ik het niet kunnen vinden.... Wie helpt mij? Oja, nog een vraagje voor de zelfspuiters onder ons: Op welke tijd spuiten jullie en waarom? Groetjes Jufaman81
Hi, Ik moest van de kliniek elke avond op een vast tijdstip de menopur spuiten, dus tussen 18.00 en 23.00. En ik mocht van het tijdstip wat ik koos niet teveel afwijken (dus niet meer en 30 minuten) volgens mij. Ik vond dat best lastig omdat ik daardoor toch feestjes oversloeg die pas na 21.00 begonnen omdat ik rond 22.00 de spuit zette. Vroeg in de avond was ook niet handig vanwege werk/sporten/etentjes... Succes, Mira
Ik spoot het altijd 's avonds en 's ochtends puregon.Dit omdat de menopur natuurlijk eerst helemaal klaar gemaakt moest worden en puregon heel snel klaar was met de prikpen.De tijd dat ik het spoot wisselde wel eens wat.Niet op het half uur nauwkeurig in ieder geval(vaak tussen 21.00 en 22.30)M'n follikels groeiden altijd erg goed dus het heeft geen invloed gehad...
Ik moest dat altijd rond 9 uur want wanneer ik dan zover was dat ik pregnyl mocht spuiten moest ik dat ook om 9 uur doen ipv menopur. En dan kwam het overeen met de tijden wanneer ik de iui zou krijgen
Ik moest het inderdaad elke dag rond de dezelfde tijd doen. Hun advies was s'avonds, zo rond 19-20u. Als ik de eerste spuit om 20u had gezet, moesten de andere ook binnen dat uur. Succes en hopelijk met een mooi resultaat!
Ik zette de menopur iedere ochtend om 8.00 uur en iedere avond om 20.00 uur. Mij is dat zo verteld, iedere dag zelfde tijdstip om de 12 uur een injectie. Succes!!
Bij de IUI moest ik menopur ook steeds op hetzelfde tijdstip spuiten, er mocht max een half uur verschil in zitten. Voor IVF geldt weer hetzelfde, ik zet 's ochtends om 7 uur de hele dosis voor de dag (150 eh).
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet 225 EH gaan spuiten, want bij de Gonal-F groeiden mijn eicellen niet zo hard als dat ze hadden gewild. Dus tussendoor van 150 EH naar 225 EH verhoogd. Nu moet ik daar dus mee beginnen. Het zijn idd 3 ampullen die ik moet mixen en klaarmaken. Dat gaat wel even duren voordat ik dat in de vingers heb. De meeste tijd heb ik 's avonds, dus ik denk dat ik weer voor 20 uur ga.