PCOS en ivf succes verhalen - hoeveelste poging zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jess30, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Ik ga als toestemming krijg ivf traject in en nu ben benieuwd na dames die PCOS hebben en ivf hebben gedaan.

Hoeveelste poging ben je zwanger geraakt? Het ziekenhuis spreekt over 50 procent kans bij 3 ivf poging klopt dit? Er werd ook gezegd dat vanwege overstimulatie langer kan duren. Ik ben benieuwd na de succes verhalen over ivf en PCOS.

2. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Hallo!

Wat spannend, ik heb ook PCOS, een zware variant. Helaas ben ik niet zo'n positief geval. Wij zijn al anderhalf jaar bezig via het zkh en ik reageer heel slecht op de hormonen. Vandaag mijn eerste punctie gehad. Het zat vol met blaasjes maar helaas maar 3 eicellen gevonden. Nu wachten hoeveel er bevruchten.
    Ik hoop dat jij beter resultaat zal hebben

3. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar dat je ook al zolang bezig bent in het ziekenhuis. Ik hoop echt dat ze wat kunnen doen en dat er toch eitje bevrucht gaat worden.

Wat naar dat je zo slecht reageert op hormonen en bij mij reageert mijn lichaam overal op maar explosief zelfs bij dosering van 12,5 mg clomid sloeg mijn lichaam op tilt. Elke keer overstimulatie er is geen pijl op trekken. Ik duim voor je dat het uiteindelijk gaat leiden toch een zwangerschap bij jou.

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik heb ook pcos en net is mijn eerste icsi poging gestaakt wegens overstimulatie :( al die weken helaas voor niets gespoten. Dus let erop dat ze een goede uitgangsecho maken en niet te hoge dosering hormonen geven

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hier wel een succesverhaal. Ik was goed te stimuleren en had 19 eicellen. 11 goed, 9 bevrucht, 6 helaas overbevrucht. Er bleven 2 goede embryo's over. Een 8-cellige topper en een 6-cellige met fragmentaties. De 8-cellige topper is op een donderdag teruggeplaatst, de 6-cellige zat de volgende dag in een compactie stadium en is dus op vrijdag ingevroren.
    Vanaf de punctie heb ik erg veel pijn gehad, maar ze hebben toch een terugplaatsing gedaan. Ik ben op zaterdag uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan, omdat de pijn te erg was. Overstimulatie. De dag erna toch opgenomen.
    Die 8-cellige topper ligt nu boven in bed te slapen. Onze enige cryo geven we binnenkort een kans.

Ik besef me heel goed dat de manier waarop mijn ivf-traject is gegaan niet geheel normaal was. Meteen de eerste keer raak komt niet vaak voor. Overbevruchtigen daarentegen ook niet.
    Het is helaas totaal niet te voorspellen. Hoe ging je stimulatie in de rondes hiervoor? Daar kun je namelijk ook een hoop uit aflezen.

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik zie nu dat Clomid flinke gevolgen had voor je. Hoe was dat met Gonal? Dat is vaak namelijk iets beter te sturen. Sowieso reageert iedere vrouw op ieder medicijn weer anders als het om eicelstimulatie gaat.

7. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook niet leuk zeg wat naar en waneer mag je weer opnieuw beginnen? Daar zal zeker op letten bedankt voor de tip :)

8. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bij clomid 50 mg had ik 22 follikels niet normaal haha en bij die andere clomid ook zelfs bij 12,5 mg ging mijn lichaam op tilt en werkte een beetje te goed. Bij gonal f ook een paar keer flinke overstimulatie gehad en nu al paar ronders achter elkaar 1 follikel gehad met 37,5e bij 50 had ik ook overstimulatie. Hoeveel heb jij gespoten voor ivf? ze zeggen nu al dat het kan zijn dat ivf niet gat lukken maar dat is raar vind ik want bij mijn man is alles goed. Zelf denk ik er wel positief over en weet niet waarom het ziekenhuis terughoudend is ze spraken wel over die overstimulatie dat eerste keer kan zijn. Ga vanuit dat ik in 1 van 3 pogingen toch wel zwanger word want reageer op alle medicijnen en is niet zo dat ik nergens op reageert alleen is nog niet gelukt waarom niets raadsel het zaad van mijn man is gewoon goed. In welk ziekenhuis loop jij? ik ga ga na het ziekenhuis in Nijmegen. Wel fijn zo'n positief verhaal dat geeft me weer moed om door te ploeteren :) dinsdag hoor of groen licht krijg voor ivf. De artsen zijn van overtuigt dat IO traject nog wel kan lukken nou ik vind van niet want ben allang bezig en het lukt niet maar hun hammeren erop. Is nu afwachten hopelijk kan ik snel starten met ivf :)

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik spoot Puregon en liep destijds bij het Antonius in Utrecht. Nu bij umc. Vraag eens naar andere middelen dan Gonal. Dat kan echt verschil uitmaken namelijk..

10. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik al om gevraagd en dan is het nee dat doen we niet. Weet ook niet wat ze bij ivf gebruiken wie weet krijg ik daar wel andere spuiten geen idee. Dinsdag hoor ik of ivf traject in mag. En dan krijg ik ivf team en dan ga ik het nog maar eens vragen over andere dingen kan krijgen. Heb die eerste ivf poging dan Antonius gedaan? Het geeft me wel goed gevoel dat bij jou wel gelukt is dat geeft mij moed om door te pezen en dan toch mijn ogen gericht op ivf dat het gaat lukken.

Deel Deze Pagina