Half juli heb ik een curettage gehad ivm een missed abortion. De curettage is niet goed gegaan: bij een hysterscopie bleek ik restweefsel en een verkleving te hebben (eentje zei de gyn). Bij dit ziekenhuis zijn wij weggegaan, om verschillende, maar allemaal nare dingen. De verkleving zegt hij doorgestoken te hebben met de hysteroscoop. Hierna heb ik wat gebloed en na vier weken weer wat. Daarna kon ik naar de fert. kliniek toe waar wij een afspraak hadden gemaakt om te beginnen met clomid. Ik heb wel een eisprong, maar d eprogesteronwaarde is laag (19) daarom clomid. Er bleken twee follikels te zitten, maar helaas bleek de progesteronwaarde na een week opnieuw 19. Dit vond de fert. arts te laag, zeker met clomid. Punt is dat ik de hele afgelopen cyclus wat bloed verloren heb (echt puntjes, soms wat meer, maar ik hoefde niets in of heel soms een inlegkruisje). Ik leek een eisprong te krijgen dus, maar na dag 8 donderde mijn temp weer in elkaar en ging terug naar de temp die ik voor de eisprong had. Het blijft dus een rare situatie. Ikhoop niet dat ik opnieuw verkleefd ben. Ik heb wel alvast een afspraak gemaakt bij het Spaarne ziekenhuis voor in december. De verkleving die ik had, zat in de overgang van baarmoedermond naar baarmoeder. Ik heb voordat ik de hysteroscopie kreeg helemaal niet meer gebloed (85 dagen). Nu dus wel ietsje, dus ik hoop niet dat ik opnieuw verkleefd ben geraakt.... Nu ben ik dus vrijdag bij de gyn van de fert. kliniek geweest. Kreeg nu een andere gyn, eveneens erg aardig. Hij had zich helemaal ingelezen, wat een verademing vergeleken bij het ziekenhuis. Nu zei hij direct: je hebt niets aan clomid, jij moet fostimon hebben. Het zet je eierstokken weer aan EN zorgt voor weer goed slijmvlies. Dus ik moet nu dagelijks een injectie inmijn buik zetten en over een week terug. Hij wil dit deze maand de kans geven dat mijn cyclus weer opstart, voordat hij me naar het Spaarne laat gaan. Is er iemand van jullie die ook Fostimon gebruikt? En ook een vraagje voor de Asherman-ervaringsdeskundigen: denken jullie dat het opnieuw verkleefd kan zijn?
Ik heb fostimon gehad meid, maar niet door deze situatie zoals jij noemt. Het is eigenlijk hetzelfde als menopur en heb er eigenlijk nauwelijks last van gehad.
hai elif, dank je wel voor je reactie! Had jij last van overstimulatie of valt dat mee bij fostimon? is t eigenlijk sterker dan clomid? Ik heb 75, de laagste dosis. Ik had bij clomid 50 al twee follikels. Het is mij nu voorgeschreven om dus de cyclus weer in het gelid proberen te krijgen en het slijmvlies te verbeteren.
Nou mijn dosis was erg hoog 225 en heb dus een flinke overstimulatie gehad. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Maar als je dosis maar niet te hoog is. Ik had 28 follikels en daaruit 15 eicellen. Ik heb zelf nooit clomid gebruikt aangezien bij mij geen probleem is met aanmaak van eicellen zoals je hierboven leest. Je kunt van elke spuit overstimulatie krijgen maar het ligt gewoon aan de dosis e.d