HSG en zwanger worden

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kaboutertje, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik had er ook niets over gehoord. ik was eigenlijk gelijk na de HSG zwanger geraakt. Helaas is dit een mk geworden. maar ik kan hier wel na vragen als ik bij de gyn kom

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik mocht ook gewoon aan de slag hoor. Mijn gynaecoloog zei zelfs dat een HSG in het eerste deel van de cyclus plaats vindt, mede om dat je dan daarna gewoon weer kunt gaan klussen en je geen zwangerschapskansen misloopt! Ook omdat de kans om zwanger te worden iets groter wordt na een HSG (eileiders zijn helemaal doorgespoten).

Ik vond het overigens geen pretje. Had wel pijnstilling ingenomen, maar toen de vloeistof in mijn eileiders liep, vloog ik zowat tegen het plafond van de pijn. Gelukkig zei hij op het hoogtepunt van de pijn dat het klaar was... Mijn eileiders bleken allebei trouwens helemaal schoon te zijn! Baarmoeder en eileiders zien er prima uit gelukkig.

Ik wist trouwens niet dat het effect van een HSG 3 maanden doorwerkt... Weer wat geleerd (en dit geeft me weer wat hoop voor deze ronde :D).

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Geloof niet dat een handicap of een miskraam gelijk staan aan de HSG. M.a.w. de HSG niet de oorzaak van deze gebeurtenissen.

En als er echt duidelijke bewijzen waren dat een HSG handicapten of miskramen kan veroorzaken zouden ze, ze echt niet meer uitvoeren.

Maar je hebt een keuze, je hoeft de HSG niet te doen als je niet wilt. Of je arts dan door wilt gaan met je behandelplan is dan nog de vraag, maar als voor jou de minieme kansen zo zwaar wegen tegenover de voordelen, dan moet je het gewoon niet doen. :)

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #24 kaboutertje, 6 nov 2009
    Laatst bewerkt: 6 nov 2009
    Mss als je iets verder had gelezen, had je kunnen lezen dat de hsg al uitgevoerd is en als je nog iets verder had gelezen had je ook mijn antwoord gelezen op dopey.

Maar mijn vraag was in hoofdzaak: waarom zegt mijn gyn dat?
    Van mijn gyn hoefde overigens de hsg niet, omdat er toch niet een uitslag verwacht werd.
    Maar ik zelf heb gezegd van wel, dan hebben we dat ook maar uitgesloten en gehad.

Dus een beetje aardiger antwoord zou wel leuk geweest zijn ;)

5. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Succes, ik hoop dat je een positieve bijwerking van de HSG hebt :)

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja en dan blijven plakken he na 5 mk :(
    Das ook nog een punt * zucht*
    zwanger worden en blijven * zucht*

Maar dank je wel ;) We doen ons best

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb hier even snel zitten doorlezen. Heb 1,5 weken geleden een hsg gehad. Was bij mij wel gevoelig, met nog dagen last erna.

Mijn gyn zei dat ze het in de 1ste 14 dagen van de cyclus doen omdat je niet zwanger mag zijn tijdens het onderzoek. Ze hebben niks gezegd over daarna. Dus ik ga ervan uit dat het gewoon kan hoor om te klussen. Want anders was het vast gezegd.

Inderdaad de kansen benutten (bij ons hebben ze ook gezegd dat je 3-6 maanden lang meer kans hebt op zwangerschap).
    Hoewel ik bij ons er weinig in geloof dat het effect zou hebben. Gezien het sperma samenklontert door antistoffen.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje mag ik vragen welk zh jij hebt?

Of gaat IUI altijd zo snel, is daar geen wachtlijst voor?

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik wil mijn ziekenhuis niet vermelden ivm met privacy.

Gezien ik in juni heb gehoord dat ik voor iui ga en ergens eind november begin vind ik toch niet echt snel om eerlijk te zijn. De wachtlijst begint voor de kennnismaking. Ik heb toen 8 weken moeten wachten op intake, daarna nog alle onderzoeken (waarbij ik geluk had dat ik bloed prikken enz meteen kon doen bij intake, gezien dag van afspraak).

En voor het hsg was eigenlijk ook geen plek, moest ik ook ergens tussen gepropt worden. En soms mag je blij zijn als er een plekje bij de gyn is.

Maar als je eenmaal de intake hebt gehad en alle onderzoeken is er inderdaad geen wachtlijst meer.
    Maar ik ben tegen de tijd dat ik begin ongeveer 5 maanden verder, moet erbij zeggen dat ik wel een cyclus van 5 weken heb, waardoor je soms langer moet wachten op onderzoeken.

Wat is de rede dat je wilt weten welk ziekenhuis het is?
    Wil je overstappen? Dan wil ik je wel een pb sturen.
    Ik woon aan de bovenkant van zuid holland, dus weet niet of dat bij je in de buurt is.

groetjes zonnetje

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Jammer, je begrijpt mn bericht totaaaal verkeerd. Ik had al gelezen dat je de HSG hebt gehad (was al voor mijn eerste post), dus dan ga ik je niet adviseren om hem niet te doen he. Antwoorden komen wel eens vaker in een 'je/jij'-vorm. Dus denk daar even over na.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje ik zag nov staan , maar het is nu natuurlijk al 2009.

Maar ik heb dus nu alle onderzoeken al gehad, dus dan zou IUI heel snel gaan?

Ik hoop het want dit schiet ook niet op.

12. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is dus afhankelijk van je ziekenhuis. Ik heb nu ook alle onderzoeken gehad en mag mijn volgende cyclus aanmelden.

Maar wij zijn via de huisarts, naar de uroloog gegaan en medicijnen gekregen ivm antistoffen in het sperma. Deze hebben uiteindelijk niks geholpen en sinds juni dus naar de gyn en alle onderzoeken. En dan eindelijk eind nov/ begin dec de iui.

succes met de iui voor je.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik weet nog niet wat ik ga krijgen, maar denk IUI, want dat is toch een eerste stap?

Ik hoor het volgende keer wel, zucht.

14. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    ik heb zelf ook een HSG onderzoek gehad,en wij mochten gewoon verder klussen..
    op het moment dat je een rontgen krijgt dan mag je niet zwanger zijn maar daarna maakt het niet uit..

heel veel succes!!!!

liefs

15. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    iui is inderdaad de eerste stap onder bepaalde voorwaarde kaboutertje.

Begrijp ik het goed dat je de mmm ingaat ivm miskramen?
    Welke onderzoeken heb je al gehad?
    Je moet een bepaalde hoeveelheid zaadcellen hebben voor iui, volgens mij na bewerking boven de 1 miljoen.
    Maar ik vraag me af waarom ze dan iui gaan doen, want je kan zwanger worden, alleen het blijft niet zitten jammer genoeg.

Lijkt me ook heel erg om dat mee te maken hoor.
    Wanneer hoor je weer meer?

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee heb veel mk-en gehad en nu word ik juist niet meer zwanger. Wat dus in ons geval heel gek is. Dus dit staat los van de mk-en.

Dus eerst maar weer zwanger proberen te worden en dan de volgende stap: zwanger blijven.

Wij hebben dus 2 grote hindernissen te gaan zeg maar.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    oke, ik snap het nu.
    Is er al een zaadonderzoek gedaan bij je man/ vriend?
    Want afhankelijk hiervan hoe en wat.
    En bij jou zijn alle onderzoeken goed begrijp ik?

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja alles is bij mij al meerdere keren zelfs gedaan. Hystero en bloedonderzoeken.

Mijn man heeft 2x zaad ingeleverd nu.
    1e x was maar 1 % goede kwaliteit

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het gaat om het geheel hoe goet het is.
    Weet niet precies hoe en wat. Maar 1% klinkt niet veel.

Maar ze kijken naar hoeveelheid, beweegelijkheid en vorm.
    Maar dan kan het dus ook nog ivf of icsi worden.
    Maar daar kan ik met deze gegevens weinig over zeggen.
    Dus dan wordt het nog even afwachten.

Succes met alles

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    We horen volgende keer vast hoe en wat en we benutten deze kans gewoon ;)

Maar van mij mag alles heel snel gaan nu, wie weet komen er weer 5*, dan duurt het nog langer.

Deel Deze Pagina