Hsg ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door miich, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik heb komende maandag een hsg.
    dit is mijn eerste keer.
    ik ben ook super zenuwachtig ervoor.

ik heb wel wat info voor je :
    van het ziekenhuis heb ik pijnstillers van 500 mg gekregen die ik de dag ervoor moet innemen en een uur ervoor nog een keer.
    de meeste raden aan om iemand mee te nemen die terug kan rijden. en de dag zelf vrij te nemen omdat het toch wel spannend is en je een aantal pijnstillers op hebt.
    neem ook een maandverband mee omdat je kan nabloeden.
    en trek een langt shirt aan zodat je niet in je blote bips hoeft rond te lopen maar dat het nog een beetje bedekt is :) is wel zo prettig.

ik zal je op de hoogte houden hoe ik het ervaren heb maandag...

veel succes

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Tenzij hij erbij onderuit gaat..(zoals die van mij):)

Bij mij is het onderzoek tot 3x toe mislukt, i.v.m kapotte 'ballonnetjes' waar de vloeistof door heen moet.
    Op zich viel het met de pijn toen wel mee, maar ik was strontzenuwachtig! Als ik nu niet zwanger ben, moet ik volgende maand opnieuw. En de angstdrempel ligt heel hoog!!

3. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Bij mij mag hij de volgende keer ook niet meer mee! (zie berichtje hierboven)

4. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @ Noux Mijn vriend gaf aan dat hij mee wil om mee te steunen. Hij kan gelukkig wel het een en ander hebben

@ ster80 Succes. Lijkt me inderdaad heel spannend. Ik moet pas over 2 weken en als ik er nu al aan denk krijg ik de kriebels. Laat staan de dag zelf!

De rest heel erg bedankt voor de tips. Zal zeker een lang shirt aantrekken. Vind het echt niets om al daar te gaan liggen voor een echo, maar dat zullen de meeste vrouwen denk ik hebben!!

5. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Hoi Ster80,

Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het is meegevallen!

6. kannietslapen

kannietslapen Actief lid

12 mei 2012
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mensen, nog een belangrijke tip. Plas direct na de behandeling. Want ik had een paar dagen later een blaasontsteking te pakken!!! Weg verhoogde kans op zwangerschap die maand :(

7. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Wat ik begreep is dat je niet zwanger mag raken die maand dat je de HSG krijgt omdat ze niet weten of die vloeistof schadelijk is.

Ik kreeg als tip mee om het een maand veilig te doen en de volgende ronde dus volgende maand weer te gaan proberen en dat mijn kans dan beter zou zijn.

8. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Micch, je hsg moet na je ongi en voor je eisprong zijn. Ik mocht na het onderzoek gewoon weer sex hebben hoor.
    Mocht je zwanger zijn en je krijgt het onderzoek, dan kunnen ze het vruchtje je eileider inspuiten en krijg je een BBZ.
    Het is niet zo´n lekker onderzoek, maar de pijn is maar even!
    Succes meid!

9. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Bij mij vond de HSG plaats tijdens de ongi zodat het een evt. Zw niet zou belemmeren en er ook geen cyclus hoefde overgeslagen te worden..
    En idd binnen 3 maanden (na de laparoscopie omdat HSG niet doorging) zwanger! helaas werd dat wel een ma..

Succes!

10. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Dank je! Mijn eisprong zou eind volgende week zijn en maandag de hsg. Ik zal het maandag even navragen je hoort en leest verschillende verhalen.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik zou wel even onthouding doen tot en met maandag. Mocht je daarna zwanger raken, was dat geen punt zei onze gyn.
    Het onderzoek viel mij trouwens 200% mee. Ik heb wel 2 aleve's een uurtje voorafgaand genomen. Maar alleen het eensluiten op de baarmoedermond prikte wat. (als je op dat moment hard kucht voel je het minste).
    Ik denk zelf trouwens dat als er echt nog vloeistof zit, dat het vruchtje niet zal nestelen. Dat is mijn gevoel geen zekerheid, maar het lichaam zit bijzonder in elkaar en ik ben ervan overtuigd dat je lichaam het dan zal afstoten. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.

12. Lies33

Lies33 Niet meer actief

#32 Lies33, 2 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mei 2013
    Ik heb vandaag een hsg gehad en het viel me ook reuze mee. Het prikt wat en je voelt wat kramp maar het is zo voorbij. Een uur later was ik weer boodschappen aan het doen en voelde er niks meer van. Ik had half uur van te voren 2 aleve feminax genomen.
    Moest erna wel even 5 minuten blijven zitten want stond op het punt om flauw te vallen, geen idee waarom, misschien de zenuwen.
    Probeer te ontspannen dat scheelt al heel wat denk ik.

Deel Deze Pagina