Caroline en Pumpkin... gefeliciteerd!!! Wat zo'n hsg al niet te weeg kan brengen... super!!! Enne Pumpkin, die test is super positief, niet aan twijfelen, je bent hartstikke zwanger! Ik ga nu op vakantie voor 2,5 week, heerlijk even genieten en alles loslaten, dus tot latersss!
@ danitcha; dank je omdat ik pas officieel vanaf morgen mag testen ben ik als de dood dat ik toch nog ineens ongesteld wordt..Dus ja, ben blij als ik ook echt over tijd ben en was over de test ook wel beetje onzeker of het niet te zwakjes positief is (qua kleur)..het scheelt een hoop psychische onzekerheid als mensen op mij inspreken dat zij het anders zien Geniet van je vakantie en ik blijf voor je duimen!!
@pumpkin, op beide testen is duidelijk een streep te zien hoor! Maar ik begrijp je gereserveerdheid! Ik vind t ook nog heel spannend, het kan natuurlijk nog misgaan. Ik heb het ook heel koud eind van de avond, en de misselijkheid is vooral als ik een tijdje niet heb gegeten. De tip kleine beetjes verspreid over de dag, is voor mij een goede! Aan wie vertel jij het nu dan? Wij gaan aankomende week onze ouders en zussen/broers inlichten. Vriendinnen daarna, maar wat lastig om nu je mond te houden zeg!!! Ik heb een test van clearblue gedaan, er verscheen direct een plusje en ook een hele duidelijk. Ook een test van sensitiefst gedaan, hetzelfde verhaal. Ik zit nu 3 dagen over mijn nod heen, en daarbij was mijn eisprong al heel vroeg. Zit nu al 20 dagen na mijn ovulatie. Maar goed, je begint natuurlijk gewoon met tellen vanaf dag 1 van je cyclus. Ik ben er ook van overtuigd dat het bij ons door de hsg is gekomen, direct de 1e mnd zwanger, na ook bijna 1,5 jaar!! @Danchita, een heeeele fijne en vooral vruchtbare vakantie gewenst!!
wij hebben het aan onze ouders/broers&zusjes verteld en aan hele goede vrienden. Verder ga ik het pas met 12weken echt op mijn werk en de rest van de buitenwereld delen. Maar bovenstaande mensen leefden al die tijd zo mee..ik kon het gewoon niet stil houden..steeds vroegen ze ,,en??" ja dan hou ik mijn mond niet Hoe voel jij je verder nu? Ik voel me goed, heb alleen last van beetje zeurend gevoel in mijn onderrug/buik. Beetje menstruatiegevoel achtig en vind dit heeeel onzeker en naar. Telkens naar de wc om te kijken of ik geen bloed zie. Maar ik begreep van andere zwangere al dat dit normaal is en te maken heeft met de groei van je baarmoeder en je lichaam die op de zwangerschap reageert..ik probeer het nu los te koppelen dat het met een menstruatie te maken heeft, maar het in verband te zien met de zwangerschap.. Ik moet ook vreselijk vaak plassen, heb jij dat ook? Morgen mijn gyn bellen en hopelijk deze week al even een controle echo..dat zou fijn zijn voor mijn ongerustheid/ter bevestiging
Ik heb die buikpijn ook regelmatig. Had idd ook gelezen dat dat normaal is. Groeiende baarmoeder en darmen die aan de kant moeten. De wcmomenten vind ik af en toe ook spannend!! Maar we moeten vertrouwen hebben!! Wij hebben het ook onze ouders verteld en deze week broers em zussen en beste vrienden. Hebben idd zo meegeleefd! Vind het erg lastig om het verder niet te vertellen aangezien mensen er idd vaak naar vragen. Denk je dat de gyn nu al een echo zou doen dan? Ik dacht eigenlijk dat je nu een afspraak met de verloskundige moet gaan maken. Ik denk dat ik over een week of 2 wk ga bellen daarvoor! Maar nu al een echo zou nier verkeerd zijn!! Alhoewel er Miss nog niets te zien is?! Het plassen herken ik ook heel erg en ik heb enorm last van niet kunnen slapen en heel vroeg wakker zijn...
Hoi pumpkin, hoe is het nu? Ik zie bij je handtekening staan dat je eerst nog langs de gyn gaat, met ook een echo en intake bij verloskundige al 26 mrt hebt! Heb je dan ook een echo? Ik pas 13 april de intake. Dan ben ik 9,5 wk. En dan ook nog geen echo.... Doen ze pas vanaf 10 weken! Ik vind het wel lang wachten... Ik durf er ook verder niet om te vragen. Ik lees dat ze best al vaak met 8 wk een echo maken!
klote, haha... vandaag mijn laatste dag met mijn hormoonpilletjes. Bloedverlies is eindelijk weg. Mijn NOD is donderdag, maar door de pillen kan het ook iets later worden. Heb eigenlijk geen hoop deze maand, ben allang blji dat de pillen wat lijken te doen aan het tussentijds bloedverlies wat ik steeds heb. Misschien dat volgende maand er eindelijk eens ruimte is voor een bevruchting dan, grrrrrr! Jullie uiteraard enorm gefeliciteerd! Toch fijn om te horen dat zo'n hsg soms ook wel resultaat geeft. Geniet!
@ Caroline ik vind het wel flauw dat ze zo strak 10 weken aanhouden, als je dan 9.5 week bent...kan me niet voorstellen dat dat een mega-verschil maakt.
Hoi dames, ik moet volgende week woensdag voor een HSG. Vind het heel eng en spannend, maar ik hoop dat het ons iets goeds zal brengen.
@caroline: Jammer dat je nog een tijdje moet wachten op de echo! In de verloskundigepraktijk hier doen ze pas sinds kort ook met 8 weken een echo. Daarvoor ook pas tussen 10-12 weken de eerste. @betties: Fijn dat de hormoonpilletjes in ieder geval wel aanslaan. @mysteriousgirl: Succes vast voor de HSG! Mij viel het echt hartstikke mee.. probeer te ontspannen en het over je heen te laten komen! Hier vandaag de kijkoperatie. Ben benieuwd of ze inderdaad verklevingen gaan vinden... Spannend spannend. Moet er over ruim een uur zijn!
Dankje! Ik ga maar van 't ergste uit. Hopelijk valt 't dan mee. Heb je na de HSG nog lang last gehad (bloedverlies e.d.)? Wij moeten een paar dagen daarna alweer klussen . Hopen dat 't gaat.
@babyliz: hoe was de kijkoperatie?! &mysteriousgirl: hsg is bij iedereen verschillend. Maar het is ook zo voorbij en als het resultaat net zo is als bij mij heb je het er natuurlijk voor over!! Ik ben de pijn alweer bijna vergeten. Ik had wel wat bloedingen erna en ook buikpijn (ongeveer een week) maar ook dat heeft niet iedereen. Mijn hsg duurde ook heel lang voordat het eindelijk lukte, dus dat zou er vast mee te maken hebben gehad. Wij moesten daarna ook meteen klussen, de weg is dan goed vrij moet je maar denken 😊