Hoi, Wij willen graag een 2e kindje. Maar ik vraag me wel eens af waneer nou een goede lijftijd is van mijn zoontje. Ik zat te denken om te gaan proberen als hij 1 is . Vind het ook spannend het idee van z'n verandering. Hoe hebben jullie het ervaren, zowel tijdens de zwangerschap als erna? En hoe oud was je 1e kindje ? Bedankt alvast !
Ik vind het nog steeds spannend . Maar dat komt ook deels door wat ik helaas heb mee moeten maken dit jaar hoor. Over na de bevalling kan ik nog niets kwijt zoals je ziet . Tja, wat is een goede leeftijd? Als jullie er klaar voor zijn, alles op de rit hebben en er financieël nog een kindje bij kan, waarom niet? Misschien dat je eens de voors en tegens kunt afwegen?
Hier begon het te kriebelen voor een tweede toen onze dochter een maand of 4 was. Toen ze 10,5 maand was is mijn Mirena verwijderd, al was het in eerste instantie nog de bedoeling om een jaar condooms te gebruiken. Na een week ofzo had m'n man iets van, we kunnen nu ook wel voor een tweede gaan. Dochter is van 26-9-10, en 30-11-11 bleek ik zwanger te zijn van de tweede! Er zit 22,5 maand tussen de twee kids (op precies 6 weken na een jaar). Tis wel druk met twee van die kleintjes, maar ook wel erg leuk. Dochter vindt het geweldig om te helpen, ook met verschonen van ons zoontje enzo. Zoontje is helemaal gefocussed op z'n grote zus, ligt helemaal in een deuk als ze tegen hem gaat praten enzo. Ik vind het een ontzettend leuk leeftijdsverschil (tot nu toe), maar voor een eventuele derde zullen we er meer tijd tussen laten, 3-4 jaar. Maar da's meer omdat ik het wel errug druk zou vinden om steeds 2 jaar er tussen te hebben, want dan zou ik uitgerekend zijn rond de tijd dat de oudste naar de basisschool gaat enzo.
na 6maanden geen condooms meer gebruikt, toen daniel 9maanden was, was het raak. Ze schelen dus 1,5jaar. zwangerschap, tja, eind was erg pittig omdat daniel besloot smiddags niet meer te willen slapen. Eerste week na de kraamhulp verliep nog rommelig maar toen hadden we een ritme en had ik er bij wijze van nog wel 1 bij kunnen hebben
Wij zijn ook begonnen toen Mira 1 werd (1 maand ervoor de pil weg gedaan). 4 rondes later was het raak! Hoe ik het ervaar met 2 kinderen kan ik je nog niet vertellen.. Maar de zwangerschap met een dreumes valt me tot nu toe nog mee.
Wij waren er meteen weer voor gegaan toen Eva was geboren, wisten dat het waarschijnlijk niet meteen raak zou zijn. Toen Eva net 1 was was ik zwanger, dat werd een miskraam, 5 maanden later was ik weer zwanger en ze schelen 2 jaar en 3 maanden. Ik vond het allemaal goed te doen, had ook een goede zwangerschap en Eva was altijd heel makkelijk. Lisa was wel een huilbaby met heftige reflux, heeft een half jaar een sonde gehad en het was pittig, maar niet zozeer in combinatie met Eva, dat ging eigenlijk heel goed, maar gewoon omdat Lisa zoveel huilde en daarna dus niet dronk. Ik heb in die periode wel wat van Eva gemist en ik vond soms ook wel dat ik haar tekort deed (al liet ze dat niet merken en het was ook vast niet zo), dat vond ik toen heel moeilijk, maar als ik er nu naar terug kijk was dat ook maar eventjes. Nu ben ik alleen maar blij met de 2 meisjes, ze hebben zoveel aan elkaar en zijn zo blij met elkaar!
Als het aan mij had gelegen waren we binnen enkele maanden na onze dochter alweer voor een 2e kindje gegaan. Mijn man wilde echter wachten en ik moet zeggen dat ik daar achteraf heel blij om ben. Bij ons zal ons gezin compleet zijn met twee kindjes, ik vond en vind het heerlijk dat ik lekker de tijd en aandacht voor dochterlief heb gehad tot ons 2e kindje er is. En wanneer L. 4 is en naar school gaat heb ik ook nog een periode die tijd alleen met beebje2. Ook geniet ik nu weer enorm van de zwangerschap en heb ik niet het gevoel aan één stuk zwanger te zijn geweest, maar goed dat is persoonlijk natuurlijk. Maar goed, kindjes kort achter elkaar heeft ook weer z'n voordelen Maar hoe het verder in de praktijk is, een tweede kindje, weet ik nu nog niet
Hier besloten om weer zwanger te worden toen B. 8 maanden was. Het duurde 5 maanden dus hij was net 1 geweest toen ik zwanger was. Er zit 21 maanden tussen. Ik vind het nu goed te doen, maar de eerste paar maanden vond ik erg lastig en het eind van de zwangerschap ook, want meneer wilde steeds getild worden maar dat kon ik niet echt meer en mijn puf was ook echt op, dus ik deed weinig met hem, dat was wel jammer, maar mn moeder sprong gelukkig goed in en hielp mee! Achteraf had ik er misschien 2,5 jr ong tussen gewild, met een half jaar extra kunnen ze zoveel meer zelf, maar nu gaat het super en ben ik blij met ze. Misschien ooit nog een 3e, maar dat besluiten we pas als deze 2 op school zitten, kdv voor 3 kids gaat um niet worden
Ik lees even mee hoor, willen na het nieuwjaar ook voor een brusje gaan..tzal wel niet direct raak zijn maar zowel, schelen ze ook iets van 23 maanden. Vind het ook echt spannend hoe het dan met 2 te gelijk gaat. Onze dochter had vrij snel een ritme en sliep met 8 weken de nachten echt goed door, maar hoe gaat dat met een tweede? Maar ja, dat is ook weer alleen de eerste periode en daara is het juist leuk voor onze dochter. Als ze een beetje samen kunnen spelen enzo.
Hallo dames, Hier zit er bijna 3 jaar tussen mij zoon en dochter, dit omdat ik het zelf wel fijn vond als de oudste al wat zelfstandiger was... M ging al 3 ochtenden in de week naar de psz en dat vond ik echt super fijn en zeker omdat mijn dochter 6 weken te vroeg geboren is en dus in de couveuse moest blijven... Dit wist ik van te voren natuurlijk niet maar achteraf vond ik het fijn dat M zelf al veel kon en sommige dingen ook kon snappen. Nu ben ik zwanger van de 3de en is M dadelijk 5 en J 2 dus iets sneller achter elkaar deze x, dit omdat ik vind dat M anders dan weer zoveel jaar scheelt met de nieuwe beeb... Maar iedereen doet het op zijn eigen tempo en dat is prima toch groetjes Marianne
Ik lees even mee omdat het bij mij ook alweer begint te kriebelen en ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen. Mijn dochter is via de MMM geboren dus het zal ook nu wel weer even duren voor ik zwanger ben maar we denken aan na de zomer. Dan is ze 20 maanden en het lijkt mij fijn als er een jaar of 3 tussen haar en haar broertje of zusje zit..