Hai allemaal, Ik had mijn vraag ook geplaatst in vruchtbaarheidsbehandelingen, maar misschien zijn er hier dames die ervaringen willen delen. Mijn handschrift geeft kort overzicht over mijn weg naar 2e zwangerschap. Nu gaan we zoals het er nu naar uit ziet al weer ronde 7 in, na de pauze dus. Ondanks mooie cycli, positieve ovu testen en echo's waren toendertijd goed, wil het maar niet lukken! Alleen veel last van pms, waardoor ik het extra slecht vol houd zonder pil. Daarom toen pauze gehad door aan de pil te gaan (dit was overigens in overleg met fertiliteitsarts) Nu komt het volgende probleem; mijn man is niet zo van het ziekenhuis en ziet een ivf/iui/icsi traject niet zitten. Dus dan kom ik eigenlijk op mijn vraag; Hebben jullie nog andere 'behandelingen' of 'ingrepen' gehad om eventueel je 'onverklaarbare' onvruchtbaarheid weer een handje op weg te helpen? Alle tips zijn welkom, alvast bedankt.
Het enige waar ik aan ga denken dan is een HSG. Even kijken hoe de eileiders erbij liggen en of daar problemen zijn. Dit is een behandeling bij de vrouw dus daar zou je man dan hopelijk minder problemen mee hebben.
Bedankt voor je bericht. Heb jij een HSG gehad? Zo ja moet je daar om vragen of komt het zkh daar zelf mee?
@Dalysa Sorry ik heb jou onderschrift niet goed gelezen. Een HSG is waarschijnlijk niet van toepassing bij jou. Wat een verdrietige en lange weg heb jij afgelegd. Ik hoop op een mooie zwangerschap voor jou!
Is geen probleem hoor. Ik heb na mijn eerste bbz wel een hsg gehad, eerder mochten we niet met iui beginnen. Bij mij was het een verplichting voordat we werden geholpen maar ik weet ook dat er ziekenhuizen zijn die eerst drie iui pogingen doen en daarna pas een hsg. Ik vermoed dat je er wel gewoon om kunt vragen bij je fertiliteitsarts.
Ik lees even mee. Nu 7 maanden bezig en ook heftige PMS wat het zwaar maakt. Wij zijn sinds 2 maanden bezig in het ziekenhuis en moete donderdag terug voor uitslagen van zaad en bloedonderzoek en beslissen hoe verder.
Balen he als je langer op een zwangerschap moet wachten. En echt verschrikkelijk die pms. Ik voel me zeker 2 weken echt niet fijn. Moe, pijn in lichaam, stemmingswisselingen en nog veel meer om op te noemen. Ik ben het echt zat. Ik ga na de feestdagen toch maar weer het zkh bellen. Het duurt toch echt te lang al. Fijn dat jullie al aardig vlot naar het ziekenhuis mochten van je huisarts. Ben benieuwd wat uit je onderzoeken komt.
Pinklindy, ik was vanaf dag voor eisprong misselijk tot 4 dagen voor menstruatie. Sommige dagen met overgeven en dan nog 5 dagen migraine. Was geen doen. Nu met streng letten op voeding en mediatie van de misselijkheid af. Migraine ondervangen we nu met bloedtest op dag 12 dpo en dan 5 dagen lang preventieve medicatie. Is nog steeds niet iedeaal maar wel leefbaar. Daarom mochten we na een aantal maanden ook door, heeft ook veel moeite gekost hoor.
O jeetje, dat is wel een stuk heftiger dan ik het ken! Dat is gewoon verschrikkelijk om zo je maanden door te komen. Wordt dit je eerste zwangerschap? En waar zit je nu in je cyclus?
Wordt het 1e (en waarschijnlijke enige) kind. Ben in september miskraam gehad en toen een maand niet ziek geweest. Zit nog 6 dagen voor NOD. Dus vrijdag bloedtest en vanaf zondag indien nodig zware pijnstillers tot 2 januari. Hoe is het bij jou?
Laten we hopen dat je niet lang meer hoef te wachten! Duim voor je mee! Ik heb heel lang 1 kind ook prima gevonden(had een huilbaby die pas na 1,5 jaar een keer door sliep, al was dat alsnog naar van 10 tot 6) Maar wens voor een broer of zusje is sinds 2,5 jaar wel heel sterk toegenomen. Al vraag ik me nu steeds meer af of het nog wel gaat lukken. Ik heb morgen mijn nod en vandaag al licht bloedverlies gespot. Dus ik ga door naar de volgende ronde