ik ga mezelf eerst even voorstellen,ik ben nieuw hier en ben 21 jaar,wij zijn al een anderhalf jaar bezig met zwanger worden en tot nu toe is het nog niet gelukt,ik heb vanaf mijn 15 tot 17 jaar vaste relatie..zonder pil..niks..en niet zwanger dan ben ik de pil begin te nemen tot een anderhalf jaar geleden..dus ik vraag mij nu af of iets verkeerd is met mij..ik heb regelmatige cyclus van 30 dagen en ik weet precies wanneer da mijn nod is..ik heb normale lengte en gewicht..alle testen bleken positief (hormenen,sperma,follikelsgroie)..Ah ik moet even melden dat mijn vent een visser is,hij is niet veel thuis,dus ik gebruik ook ovulatietest..en hij was wel bijna altijd optijd thuis als ik mijn eisprong heb..ik heb deze week HSG test moeten ondergaan in UZ gent van mijn gyn want hij kan geen reden vaststellen op het uitblijven van zwangerschap..heb iemand hier ervaring mee? is het pijnlijk? en is het waar dat je vruchtbaarder zal zijn voor 6 maanden? nu ga ik weten of mijn baarmoeder uiteindelijk inorde is..zal echt een opluchting zijn (een beetje toch) groetjes x numa
Hoi Numatje, Vervelend dat het zwanger worden niet wil lukken. Ik heb vorige week een HSG gehad. Ik vond het achteraf wel meevallen. Ze zuigen eerst je baarmoedermond vacuüm met een cupje, dit zorgde bij mij voor felle menstruatiekrampjes waardoor ik heel even in paniek raakte. Gelukkig duurt het onderzoek niet heel lang. Ik was bang dat het inspuiten van de vloeistof nog pijnlijker zou zijn, maar daar heb ik helemaal niets van gevoeld! Toen het cupje weer van de baarmoedermond mocht zakten de krampjes ook weer. De rest van de dag is mn onderbuik wel gevoelig geweest, maar niet echt meer pijnlijk. Daarna nog wel wat nagebloed, maar met een maandverbandje ging dat ook wel. Er is mij ook verteld dat je na een HSG iets vruchtbaarder bent, dus dat is mooi meegenomen. Als je nog iets wilt weten vraag je het maar
dank u voor je reactie! en zag je direct of het inorde was op scherm of kon je totaal niks zien,het is toch met soort x-ray ding? ik heb echt geen gedacht van en als ik mag vragen hoe het komt dat je gyn die test voorstelt en moet je eerst 3 maanden zelf proberen ofzo? groetjes x
Eerst wordt er een eendebek ingebracht, daarna wordt het cupje op je baarmoedermond geplaatst met een slangetje eraan. Daarna wordt de eendebek er weer uitgehaald en moet je op de tafel gaan liggen, boven je zit dan het apparaat waar de röntgenstraling uitkomt. Althans, zo ging het bij mij Ik kon het meteen volgen via het scherm toen de gyn de vloeistof inspoot. Zag mn baarmoeder eerst in beeld komen en daarna netjes de eileiders. Ik moest de volgende dag nog terugkomen voor een controlefoto om te kijken of de contrastvloeistof netjes was doorgelopen, maar toen mocht ik niet meekijken. Bij ons is het sperma van mijn man slecht en moeten we verder met IUI. Daarom moest ik nu eerst een HSG om te kijken of mijn eileiders wel goed doorliepen, anders heeft IUI niet zoveel zin.
ik ben echt benieuwd!! nog e dagje wachten voor de test en mijn vent komt einde van de week terug van een reis van 25 dagen dan gaan wij aan het werk e hopelijk blijft hij lang genoeg tot mijn eisprong..ik duim voor jou!! laten wij binnen kort samen kletsen over zwanger zijn ipv zwanger worden x liefst Numa