HSG-meisjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Molitalia, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    @Denise23 Ik kreeg een HSG omdat bij ons alles goed was en ze wilden kijken of er nog iets uit de HSG zou komen.

Ik heb trouwens vandaag ook nog last van bloedverlies.
    Weet iemand of dit normaal is drie dagen na de HSG?

2. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    @vlinderr ik wordt doorgestuurd omdat ik erg onregelmatige cyclussen heb (zie handtekening) en omdat ik vanaf ik mijn spiraal had al erge krampen had en ik ook last heb van tussentijdse bloedingen. zoals nu, vanaf cd 9 tm cd 16!!
    uit het bloedonderzoek en uitstrijkje bij mij kwam niks en ook het sperma van mn vriend was helemaal goed!
    de huisarts verwachtte misschien dat de spiraal cystes heeft veroorzaakt op mijn eierstokken.. vandaar dat ze nu verder willen kijken.

3. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hoi hoi ik loop ook vanaf dit jaar bij de gyn..al inwendig onderzoek gehad en binnen kort. Word zaad van man nagekeken maar hij moet daar helaas een vrije dag voornemen en is erg lastig voor hem pff..wat is een hsg als ik vragen mag? Had begrepen wij hierna een Samenlevingstest krijgen ofzoiets maar hoop toch echt ik snel spontaan zwanger word..voor jullie ook heel veel sucses doei

4. Mysteriousgirl

Mysteriousgirl Bekend lid

1 nov 2011
    659
    0
    0
    Het Hysterosalpingogram (HSG)

Een van de technieken om na te gaan of de eileiders open zijn is het hysterosalpingogram of HSG. Hierbij wordt er- na de menstruatie maar vòòr de ovulatie (eisprong)- een röntgencontrastmiddel via de baarmoedermond in de baarmoederholte en door de eileiders gespoten.

Heel veel succes!

5. Maya30

Maya30 Lid

14 feb 2011
    55
    0
    0
    Dag Adriana76 en andere dames,

Ik had mijn HSG onderzoek 27 maart 2012. Het was de laatste voordat er gekeken wordt of ik in aanmerking kom voor extra hulp om zwanger te worden. Ik ben nu bijna 2 jaar bezig. De zaad van mijn man is optimaal en mijn cyclus is goed.
    Je moet alle stappen ondernemen wil je in aanmerking komen met iui etc.

Terug te komen op HSG ik had een pijnstiller voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog. De pijnstiller is een soort van drugs en werkt 12 uur. Dit moest ik een uur van tevoren innemen. Ze waren er met ze drieen om mij te begeleiden. Twee in opleiding en 1 verpleegkundige.
    De positie voor de controle is ongemakkelijk naar mijn ervaring. Wel is het een oefening voor later als je moet bevallen hihihiihi.

Vogelbekje had ik al eerder kennis gemaakt voor de samenlevingstest. Het enige wat ik heb gevoeld is wanneer het contrastvloeistof in wordt gespoten. Menstruatiepijn bij mij begint langzamerhand heftiger te worden. Dit was in 1x de menstruatiepijn onvoorbereid. Meeestal slik ik Aleve voor de pijn als ik het aanvoel komen. Deze pijn was in 1x heftig en daarna verminderde het. De eileiders waren gelukkig doorgankelijk. Had zelf always maandverband meegenomen. Heel weinig bloed en voelde mij daarna een beetje down. Heeft niet lang geduurd.

Het stelt eigenlijk niet zoveel voor. Alleen de druk en het denken zetten je meestal op het verkeerde spoor. We willen een kind dus laten we alvast wennen aan de voor weeen (pijn) hihihiihih.

Ik ben nu erg benieuwd als het hierna meteen raak is. Kinderwens begint obsessie te worden. Ik zelf heb nog geen kinderen en ben bijna 32 jaar jong.
    Ik heb begrepen dat een HSG meestal een doorgang maakt voor een zwangerschap. I hope so zit nu over de helft van mijn cylclus.

Ik wens iedereen heel veel succes en hoop voor iedereen een snelle zwangerschap van een gezond wondertje.

Lieve groet,

Maya

6. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Hoi allemaal,

Mysteriousgirl,geweldig dat ze zoiets kunnen uitrekenen! geen garantie natuurlijk maar zelf proberen is toch wel prettiger dan in een ziekenhuis.

denise23,wat rot die bloedingen. Hopelijk word er iets gevonden. Ja natuurlijk liever niet maar dan weet je tenminste waar het vandaan komt..

maya,bedankt voor het duidelijk geschreven stukje. Ik heb een iets ander onderzoek dan HSG, zie fotoalbum,maar dan weet ik wat ik kan verwachten. Dat je kinderwens een obessie word kan ik me goed voorstellen. Het is bij mij geen obsessie maar ik kan er soms heeeel chagerijnig van zijn. Zeker omdat ik vriendinnen in mijn omgeving heb die allang een kleine hebben terwijl ze korter bezig zijn geweest als ons :(Ik vraag me soms af waar ik mijn ellende aan verdiend heb. vooral omdat ik eerst nog eens heel lang ziek ben geweest

Deel Deze Pagina