HSG na 4e IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kissi, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
    Hallo dames,

Vraagje. Ik ben vanmorgen bij de gyneacoloog geweest en wij gaan voor onze 4e iui-poging. Nu is het zo dat het zaad van mijn man niet goed is, toch is er bij mij nog steeds geen HSG-onderzoek gedaan.
    Ben hier vanmorgen zelf over begonnen. En volgens de gyneacoloog toch een kleine kans dat ik wat zou mankeren, aangezien de andere onderzoeken goed waren. Toch ben ik bang dat er straks bij mij wel iets aan de hand is . Nu eerst samen afgesproken om door te gaan met de 4e iui, omdat ik een mooie follikel-meting heb, daarna een hsg.
    Vraag van mijn kant uit is, hoe is dit bij jullie vergaan? wanneer een hsg-onderzoek? En zijn er ook dames die helemaal geen hsg hebben gehad?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

2. vlinder27

vlinder27 Bekend lid

23 jan 2010
    536
    0
    0
    Verzorgende
    Roosendaal, Brabant
    ik heb eerst alle onderzoeken gehad voor ik aan iui mocht beginnen. Dit verschilt echt per ziekenhuis. Ik heb zelfs nog eerst een kijkoperatie gehad voor mijn iui

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik kreeg mijn HSG voor alle IUI's. Als je nooit Chlamydia hebt gehad, of een ontsteking of operatie in je buik is de kans inderdaad klein dat er iets is. Maar mijn dokter wilde het toch uitsluiten, stel dat mijn eileiders afgesloten waren, dan had een IUI helemaal geen nut gehad. Bij mij is ook het zaad van mijn vriend niet in orde, dus een beetje vergelijkbare situatie.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    HSG is vrijwel altijd standaard. Sommige ziekenhuizen doen hem voor je uberhaupt mag beginnen en anderen na een stuk of 3 IUI's. Ik heb hem zelf ook na 4 keer gehad.

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ik heb na iui4 geloof ik ook de hsg gehad...

6. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons hebben ze niet echt het standaard protocol gevolgd, voor zover je daar met zoveel oorzaken van kunt spreken.
    Wij hadden alleen ingevroren sperma beschikbaar en dus wilde de gyn 100% zeker weten dat alles goed was met mij. Er is gewoon niet genoeg voorraad voor een heleboel pogingen...

7. Essie1978

Essie1978 Lid

2 feb 2011
    20
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik zal na 6 mislukte IUI's ook een HSG moeten binnen een paar weken. Hebben jullie gelijk na de HSG een poging gewaagd of een maand gewacht? Volgens mij verschillen de meningen daarover nogal of heb ik het mis?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In ons ziekenhuis doen ze na de derde IUI-behandeling het HSG-onderzoek.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb het HSG onderzoek ook gehad na de 3e IUI geloof ik. Voor we startten met de IUI's had ik de standaad onderzoekjes gehad. En na de HSG voor de zekerheid nog een kijkoperatie.

IsabelD vindt dit leuk.
  10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Bij mijn ziekenhuis doen ze na 6 iui s een HSg. Maar aangezienal vrij snel duidelijk was dat ik een lichtelijke afwijking aan mijn bm had, en ik tijdens mijn 3e iui een echte gyn kreeg, werd duidelijk dat er iets niet goed was en moest ik voor de HSg. Ik heb deze afgelopendi gehad en idd ik heb eenafwijking... Een afwijking die maar heel zelden voorkomt. Het fijne is wel dat ze mijn behandelplan nu erop aan kunnen passen..

11. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Ik heb PCOS en moet met Clomid beginnen binnenkort maar eerst krijg ik voor de start met Clomid nog een HSG onderzoek maar dat doen ze bij mij omdat ik een zware buikoperatie heb gehad nog geen 3 jaar terug en ze vinden het belangrijk te weten of ik geen verklevingen heb in mijn eileiders want als dat wel zo is heeft Clomid ook geen zin :) Zie er wel onwijs tegenop maar als we er later achterkomen dat Clomid zinloos is geweest dan zou dat ook een klap wezen dus het is wel zinvol.
    Succes in ieder geval!

Deel Deze Pagina