Pil iets te vaak vergeten..cyclus onbekend?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minimee, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ha dames! 5 maanden geleden ben ik bevallen van ons tweede zoontje. Ik ben ongeveer 2 maanden na zijn geboorte gestart met de pil (Zoely met lichaamseigen hormonen). Nu is dit zo'n pil met een aantal placebo's, dus je slikt hem gewoon door zonder stopweek. Ik had zo ongeveer 4 jaar geen pil geslikt, dus de gewoonte om hem te slikken was wat gesleten ;). Ik was hem dus gedurende de gewone strip al een aantal keer vergeten. Vervolgens kwam er een bloeding door en dacht ik: HEEE stopweek! (stom)..dus niet meer geslikt. Vervolgens ook weer vergeten ermee te beginnen (ja ja hij gaat lekker:p). En nu dus wel afgelopen vrijdag gezellig gesport ZONDER rubbertje.. waarna ik vanmorgen ineens mn pilstrip zag liggen en mezelf bedacht; OH JA... :$ ik heb die pil dus echt niet goed geslikt. Het klinkt misschien heel duf, maar ik ben dus ook echt totaal niet bezig met pil, anticonceptie, seks, condooms.. het gebeurde gewoon vrijdagochtend en er ook verder niet eens bij stil gestaan. Tot ik dus vandaag die vrijwel onaangetaste pilstrip zag liggen. Ik twijfel nu waar ik goed aan doe... Ik ken totaal mn cyclus niet.. ik geloof dat ik ongeveer een dikke week voor vrijdag ongesteld ben geworden maar ik durf t niet met zekerheid te zeggen.. Voorheen voelde ik mn eisprong, maar sinds de bevalling is dat niet meer. Geen idee dus wanneer ik mn eisprong zou moeten hebben, of weer ongesteld moet worden.
    Gisteren weer een pil geslikt, maar ik twijfel nu waar ik goed aan doe. Zal ik hem even laten voor wat het is? Hoe groot is de kans op een zwangerschap in dezen...? Mocht t zo zijn, is het uiteraard welkom. heb ook de afgelopen week niet echt geleefd naar de mogelijkheid tot zwanger zijn.. :$ als in; een wijntje tijdens weekendje weg, sauna.. koffie koffie en nog eens koffie, pil geslikt gisteren.. Aangezien ik geen benul heb van hoe mn cyclus loopt zou ik ook echt niet weten wanneer te testen:(

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Oei, lastig. Maar wat ik begrijp heb je dus alleen afgelopen vrijdag seks gehad zonder condoom?
    Ik zou die pil dan even laten voor wat het is, geen seks zonder condoom meer hebben en dan eventueel 3 februari een testje doen voor de zekerheid. De kans is klein dat je zwanger bent, maar hij is er wel.

3. minimee

minimee Bekend lid

3 dec 2011
    852
    79
    28
    Ja kans is inderdaad vrij klein.. Normaliter zat ik op een keurige 28dgn cyclus wat inhoud dat als ik ruim 1,5 week voor vrijdag ongesteld ben geworden, de vrijdag wel dicht bij de eisprong ligt..

Ik laat die pil eventjes gaan dan inderdaad.. Lijkt me misschien wat overdreven om nu qua levensstijl ook direct rekening te houden met de mogelijkheid? Pff.. Wat zouden jullie doen? Vind het een lastig vraagstuk haha! Jeetje zou toch wat zijn zeg..! Mooi cadeautje dan!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik sluit me helemaal bij Pitahaya aan, de pil even links laten liggen en twee weken na de onbeschermde seks een test doen.

Er rekening mee houden is heel persoonlijk, ik zou het pas laten bij een positieve test en eet tot die tijd bijv. wel rood vlees. Anderen laten alles staan tussen eisprong en NOD (of nu in jouw geval dat tussen de onbeschermde seks en het moment dat je een test kunt doen). Doe waar je je goed bij voelt. :)

Deel Deze Pagina