Na lang tobben over waarom een 2e zwangerschap nou uitbleef, kreeg ik gister een ware bliksemschok. Mijn dochter komt af en toe nog eens kroelen aan de borst. Ditzelfde is het geval vlak voor het slapen gaan. Volgens mij is er geen melkproductie, want ik zie haar niet effectief drinken. Maar ik merk wel iets aan mijn borsten als ik haar een hele dag niet heb gezien.. Niet oordelen ajb, ik hoop hier lotgenoten te vinden. Zo dit dan de boosdoener zijn? Of kan ik ondanks dat toch zwanger worden? Ik word wel elke maand ongesteld, met een cyclus van 38-39 dagen.
Tijdens je borstvoeding-periode ben je gewoon vruchtbaar. Wellicht dat het, het zwanger worden iets moeilijker maakt, maar dat is speculatie, genoeg mensen raken wel zwanger door de bv-periode heen.
Ik merk zeker dat het moeilijker gaat. Bijna 2 jaar bezig nu. Van de eerste was ik binnen 4 maand zwanger. Wil liever niet stoppen met de bv, maar zeker wel als dit hetgeen is wat het nou net toevallig bij mij in de weg staat..
Ik gaf volledig borstvoeding en was binnen 6 maanden na de bevalling weer zwanger. Borstvoeding kan van invloed zijn op je cyclus maar je bent wel gewoon vruchtbaar.
Borstvoeding kan je eisprong tegenhouden, omdat bepaalde hormoonwaardes dan niet in balans zijn. Als je een cyclus hebt met een eisprong, dan zou je in principe gewoon zwanger moeten kunnen worden. Heb je al eens ovulatietesten gedaan?
Heb je het idee dat je wel een eisprong hebt? Als je steeds ongesteld word, lijkt mij niet dat de bv dan je cyclus tegen houd en volgens mij ben je dan dus ook gewoon vruchtbaar. Dus lijkt mij niet dat dat het is.
Hier gewoon net zo snel als daarvoor zwanger (meteen 1e ronde), ondanks nog zeker 4x per dag voeden, toen onze middelste 13 maanden was.
Ik deed wel aan ovulatie testen maar vaak begreep ik ze niet. Ver na mijn verwachtte eisprong had ik nog geen piek. Wel moet ik zeggen dat ik niet stipt of 2x per dag testte. Onbetrouwbaar dus. Volgens mijn bloedwaarden had ik wel een eisprong gehad, toen die ene maand bij de gyn liep.
Op internet staat dat het de hormoon spiegel idd in de war kan gooien. Ik heb wel eisprongen, laat en onregelmatig, maar ze zijn er wel. Ook kan prolactine van de borstvoeding het baarmoederslijmvlies dunner maken. Misschien dan toch weer aan de tarwekiemolie. Of stoppen
Ik ken heel veel vrouwen die nog bv geven en gewoon zwanger zijn geworden. Ik zou eens intensief ovulatietesten gaan gebruiken. Want als je een eisprong hebt, hoor je gewoon zwanger te kunnen worden
Ik werd niet eens ongesteld tijdens mijn borstvoedingsperioden (9, 9 en 10 maanden). Jij wel, dus ik zou gaan temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken of je een eisprong hebt. Als je eenmaal zwanger bent, zou het wel echt afgelopen kunnen zijn met de borstvoeding. Soms loopt het zodanig terug of gaat het zo anders smaken dat kindjes afhaken.
Toen ik de eerste voedde kreeg ik voor het eerst met 15 maanden weer een cyclus. Maar deze was heel anders dan ik gewend was. Ik had geen duidelijk merkbare ovulatie (vruchtbaar slijm, libido) en mn menstruaties waren kort en licht. Toen ik stopte met voedden met 20 maanden kreeg ik meteen weer een oude vertrouwde cyclus, en de volgende was ik weer zwanger. Dus ja, in mijn ervaring heeft het voedden zeker invloed op je hormoonhuishouding. Maar een cyclus is een cyclus, en een ei is een ei, zou ik denken. Dus of het ook daadwerkelijk het zwanger worden tegenhoud betwijfel ik. Ik denk dat het moment van zwanger worden bij mij meer toevallig vlak na het stoppen was.
Is het hebben van verhoogd libido en vruchtbaar slijm al een eisprong indicatie? Want dat heb ik elke maand ZEKER, kan de klok erop gelijk zetten. Waar ik voor vrees is dat mijn lichaam wel alle indicatoren afgeeft, maar de daadwerkelijke eisprong gewoon niet komt en als die dan al een keer komt, andere factoren dan de innesteling bijv belemmeren. Je zou zeggen waarom stopt ze niet gewoon, maar dat ligt hier heel gevoelig en ik heb een ouder kindje. Die accepteert dat echt niet zomaar. Plus ik ben er zelf nog niet helemaal aan toe.
Super dat je nog BV geeft! Lekker van blijven genieten. Zoals eerder gezegd kan bv ervoor zorgen dat je cyclus uitblijft. Als je een cyclus hebt (en dus ovulatie) maakt bv je niet minder vruchtbaar. Ook is er bij langer dan een jaar bv nog nauwelijks effect op je prolactine. Je zou door middel van temperaturen erachter kunnen komen of je een eisprong hebt
Ik ben gewoon zwanger geworden tijdens borstvoeding, ging zelfs sneller dan voor de eerste. Als je al langer voedt heeft prolactine (bv hormoon) steeds minder effect op je cyclus. Vandaar dat je eisprong ook weer terugkomt. Ik zat er destijds ook mee, maar kon toen in ieder geval weinig bewijs vinden dat bv een zwangerschap echt in de weg zou zitten. Ik heb ook mijn hele zwangerschap doorgevoed, al was dat niet altijd prettig. Kans op zwangerschap was bij ons al klein, dus ik wilde niet voortijdig borstvoeding opgeven voor een brusje dat misschien toch niet zou komen. Gelukkig ook niet nodig geweest.
Dit klinkt bemoedigend. Dank je! Hoe lang waren je cyclussen, weet je dat nog? Merkte je duidelijke eisprongen of niet?